GÜNCELLİĞİNİ HİÇ KAYBETMEYEN HİKAYELER

           
             SÜT HAVUZU

Biliyorum, bu hikâyeyi çok duymuşsunuzdur. Yine de tekrar etmekte yarar var. 

Son günlerde ülkece yaşadığımız olaylara atfedilince bakın güncelliğini hiç kaybetmemiş olduğunu siz de göreceksiniz.

Padişah, halkına duyuru yapar. Bu gece, sarayın bahçesindeki havuza herkes bir kova süt getirip dökecek! Dökmeyene ceza kesilecek!

Halk, telaşla süt sağıp kovalarını doldurmaya başlar.

Gece karanlığı çökünce ortalık mahşer alanına döner. Herkes kovasını alıp sarayın bahçesindeki havuza dökmeye koyulur.

Adamın biri de kendince plan düşünmüştür; "padişahın havuzuna süt götüreceğime bir kova su döküp gelirim. Gecenin karanlığında kovadakinin ne olduğunu kimse görmez. Hem o kadar süt içerisinde benim dökeceğim suyun da farkına bile varamazlar."

O gece, düşündüğünü de uygulamıştır.

Sabah olup da padişah, havuzun durumunu kontrole gidince gördüğü manzara karşısında şok olur.
Havuz ağzına kadar doludur dolu olmasına ama sütle değil suyla!

O gece, halkın tamamı o adamla aynı şeyi düşünmüştür.

Şimdi bu olayı son günlerde ülkece yaşadığımız duruma yorumlayalım.

Yastık altında az miktarda dövizi olanlar diyor ki: aman!.. benim bozacağım 100 - 200 dolarla mı ülke kurtulacak. Önce para babaları bozdursun da görelim.

İşte herkes böyle düşünürse öncelikle zaten havuz dolmaz; dolsa bile süt yerine suyla dolar!

Olay bu!

Herkes şahsi menfaatini ön planda tutarsa hiçbir yere varamayız.

Bilmem anlatabildim mi?

Allah'a emanet olun. Saygılarımla.

                           Mustafa Gül (15.08.2018)




( Güncelliğini Kaybetmeyen Hikayeler - Süt Havuzu başlıklı yazı Hamdi tarafından 15.08.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.