TEŞEKKÜR ETMEK 

Teşekkür etmek: yapılan bir iyiliğe karşı söz ile mukabelede bulunmaktır.

Tamam ama bu sözün esas manası nedir?

Hayat akışı içerisinde hepimiz, günde defalarca kullanırız bu sözü ama neden başka bir söz değil de bunu kullanırız, asıl sebebi nedir diye hiç düşündünüz mü?  

O zaman biraz analiz edelim ve önce teşekkür kelimesinin köküne inelim. 

Teşekkür; Arapça "şükür" kelimesinden türemiştir.

Şükür ise elde edilen bir nimete karşı yalnız Cenab-ı Hak'ka yapılır ve o nimetin ondan geldiğinin bilincinde olduğumuzun bir göstergesidir.

Peki, şükür; yalnız Cenab-ı Hakk'a yapılırsa şükrün bir göstergesi olan teşekkürü neden insanlara yaparız? 

İşte ben de tam bu noktaya dikkatinizi çekmek istiyorum. 

Bize yapılan bir iyiliğe karşı "teşekkür ederim" cümlesini her ne kadar bilinçsiz olarak kullansak da esasen altında şu yatmaktadır :

Bu iyiliği benim faydam için sana yaptıran Rabbime şükürler olsun! 

Sen bana bu iyiliği yaptın ama ben biliyorum ki bu iyiliği yaptıran Allah'tır ve seni vesile etmiştir. Ben de senin şahsında ona şükrediyorum. 

Bu bilinçle yapılınca o teşekkür, bir ibadete dönüşür ve teşekkür ederek karşılık verene sevap kazandırır. Bu düşünceyle olmadığı taktirde sadece kuru kuruya bir sözden ileriye gitmez.

Teşekkürünüze sebep olan kişi, sevap kazanmaz mı? 

Tabi ki o da kazanır; hem de fazlasıyla...  
Çünkü vesile olmuştur. 

Rabbim cümlemizi hayatının her safhasında, her konuda bu bilinçle hareket eden salih mümin kullarından eylesin inşallah. 

Allah'a emanet olun.  

                          Mustafa Gül 
                          (07.01.2018)
( Teşekkür Etmek başlıklı yazı Hamdi tarafından 7.01.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.