Makale / Araştırma

Eklenme Tarihi : 20.07.2017
Okunma Sayısı : 7941
Yorum Sayısı : 1
HAYVANLARA  TECAVÜZ  İÇİN  YASAL  GENELEVLERİ  AÇAN  İNSANOĞLU  VE  İNSANLARIN  HAYATLARINI  KURTARAN  HAYVANLAR


Biraz  uzunca  bir  yazı  olacak.  Bölemedim.  Kusura  bakmayın.

................................................................................................................................

Ülkemizde  zaman zaman  gündeme  gelen  bir  konudur  hayvanlara  yapılan  kötü  muamele.  Köpeğe,  eşeğe hatta  ördeğe  tecavüz  olayları  maalesef  zaman  zaman  medyamızdan  izlediğimiz  iğrenç  olaylar  arasındadır.  Ancak  her şeye  rağmen  ülkemizde  bu  suçların  çok  büyük  ve  ciddi  bir  yaptırımı  olmasa da  en  azından  yasal  olarak  suçtur.  

Bu  girizgahtan  sonra  yavaş  yavaş  ana  mevzuya  geçeyim:

Bir  iki  gün  önce  baktım  kuzenim   face  book  sayfasında  bir  kampanyadan  bahsediyor  ve insanları  bu  kampanyaya  katılmaya  davet  ediyor.  Kampanyanın  ne  olduğunu  okuyunca  da  dehşete  düştüm.  

Dehşete  düştüm  çünkü  kampanya  Danimarka,  Norveç  ve  Tayland'da  bulunduğu  iddia  edilen  - YASAL-  hayvan  genelevleri  ile  ilgiliydi.Kuzenim  bu  iğrenç  uygulamaya  son  verilmesi  için  başlatılan  bir  imza  kampanyasına  davet  ediyordu  insanları.  Kampanyaya  imzam  ile  destek  oldum  tabii  ki.

Evet..Yanlış  okumuyorsunuz.  Tayland  neyse  de  Norveç  ve  Danimarka  gibi  sözde  medeni  iki  Avrupa  ülkesinde  bazı  sapıkların -hem  de  yasal  olarak-  hayvanlarla  cinsel  ilişki  yaşamaları  için  kurulmuş  hayvan  genelevleri  varmış.  

Aslında  bu  tür  haberlere  pek  itibar etmem.  Öyle  hemen balıklama  atladığım haberler  değildir  bunlar.  Ancak  kuzenim  de  öyle  her  habere  balıklama  atlayan  biri  değildir.

Olayı  internetten  araştırınca  baktım  ki  olay  sadece  bu  üç  ülke  ile  sınırlı  değilmiş.  Almanya,  Hollanda,  İsviçre  gibi  ülkelerde  de  bu  tür  yasal  hayvan  genelevleri  varmış.

Ancak  yine  de  internetin  nasıl  bir  çöplük  olduğu  herkesin  malumu.  Dolayısıyla   yine  de  bu  tür  haberlere  ihtiyatla  yaklaşmak  gerekir.  Çünkü  her ne  kadar  hayvanlara  tecavüz  maalesef  var  olan  bir  sapkınlık  olsa  da  bunun  yasal  olarak  var  olması  insan  aklının  alabileceği  bir  şey  değil. 

Hayvanlar  bizim  en  yakın  dostlarımız aslında.  Hatta  o  kadar  dostlar  ki  bazen  hayat kurtardıkları  bile  oluyor.  Hem de  kendi  hayatlarını  tehlikeye  atarak.  O  bakımdan  da  hiç  bir  zaman,  hiç  bir  şekilde  kötü  muameleyi  hakketmiyorlar.

Evet..İnsanoğlu  maalesef  hayvanlarla  cinsel  birleşme  gibi  hiç  bir  hayvanın asla  yapmayacağı  bir  sapıklık  için  hayvan  genelevleri  açarken  hayvanlar  insanların  hayatlarını  kurtarıyor.
................................................................................................................................
İşte  şimdi  onlardan  sadece  bir  kaç tanesinin  öyküsünü  anlatacağım  sizlere.  

 Bu  hayat  kurtaran  hayvanlardan  ilki  tam  bir  kahraman.  Çünkü  o  bir  değil,  iki  değil  tam  yüz  doksan  dört insanın  hayatını  kurtarmış.  Üstelik  de  boyuna  posuna  bakmadan.  Üstelik  de  hem  göğsünden  vurulduğu  hem  de  bir ayağı  koptuğu  halde.

O bir  güvercin.  Adı  da  Cher  Ami  yani  Fransızca  olarak  ''Sevgili  Dostum ''

1.  GÜVERCİN CHER  AMİE

1.Dünya  Savaşı  yıllarında 1918  yılında   Amerikan  ordusunun  77  Tümeninden  554  asker  Almanlar  tarafından  kuşatılır  ve  büyük  çoğunluğu  ya  öldürülür  ya  da  esir  edilir.  Bu  kıyımdan  sadece  yüz  doksan dört  asker  kurtulur.  Ancak  onların  durumu  da  oldukça  kötüdür  zira  ABD  birlikleri,  askerlerini  kurtarmak  için  yetişmişler  fakat  Almanlara  esir  düşmekten  kurtulan  kendi  askerlerinin  bulunduğu  mıntıkayı  bombalamaktadırlar.

Yüz  doksan  dört  askerin  hiç  bir  şekilde  kendi  birlikleri  ile  temas  kurabilmeleri  mümkün  değildir.  Ellerindeki  tek  seçenek  yanlarında  bulunan  posta  güvercinleridir.  Üç  posta  güvercininin  ayağına  mesajlar  bağlanarak    uçurulurlar.  Bu  üç  güvercin den  ikisi  Almanlar  tarafından  vurularak  öldürülür.  Kalan  bir  tanesi  de  vurulur.  Hatta  yere  düşer  ama  yaralı  halde  tekrar  havalanır.  Havadayken açılan  ateş  sonunda  bir  ayağından  daha  vurulur. Ayağı  kopar.  O  haliyle  40  kilometrelik  yolu  25  dakikada  kat  ederek    sağlam  kalan  ayağındaki  mesajı  ABD  birliklerine ulaştırır.  

Mesajda  ''  ''We are along the road paralell (sic) 276.4. our artillery is dropping a barrage directly on us. for heavens sake stop it. '' (276.4ün paralelindeki yolun yanındayız. kendi mevzilerimiz direkt olarak üzerimize yaylım ateşi yapıyor. Tanrı aşkına durdurun.)

Bu uçuş esnasında Cher Ami  göğsünden vurulmuş, bir gözü kör olmuş ve bacağı da vücuduna sadece bir tendonla bağlı kalacak şekilde kopmuştur. Tümenin hekimleri tarafından tedavi edilir, hatta kopan bacağının yerine kendisine tahtadan bir bacak yapılır. 
Bir generalin gözetiminde Amerika'ya getirilen kuş, bir çok madalya ile ödüllendirilir. Yaklaşık bir yıl sonra ölümünün ardından tahnitlendiği esnada, kayıtlara erkek olarak geçirilmiş olmasına karşın dişi olduğu farkedilir. Halen National Museum Of American History'de özgürlüğün bedeli sergisinde yer almaktadır.

2-LABRADOR  TANG

Yüz  doksan  dört  kişinin  hayatını  kurtaran  Cher  Ami gibi   Labrador  cinsi  bir  köpek  olan Tang  da  92  kişinin  hayatını  kurtarmıştı.

1919  yılında  Ethie  adlı  bir  gemi  kayalıklara  çarpmıştı  ve  93  kişilik  personelden  biri  suya  düşerek  ölmüştü.  Geride  kalan  92  kişi  ise  çılgınca  kendilerini kurtarma  çareleri  arıyorlardı.  Geminin  köpeği  Tang,  ağzına  bir  halat  parçası  alarak  buz  gibi  sulara  atladı  ve  saatlerce  yüzdükten  sonra  bir  sahile  vardı.  Tang'ın  ağzındaki  halat  parçasını  gören  insanlar  onun  geldiği  yöne  yöne  doğru  deniz  taşıtlarıyla  yola  çıkarak  92  kişiyi  mutlak  bir  ölümden  kurtardılar.

3- PAPAĞAN  WİLLE

Bebek  bakıcısı  Megan  Howard,  baktığı  iki yaşındaki  bebek  için  tart  yapıyor  ve  soğuması  için  tezgahın  üzerine  bırakıp  kendisi banyoya  giriyor.  İşte  o  anda  evin  papağanı Willie  ''Anne  bebek,  anne  bebek''  Diye  ortalığı  ayağa  kaldırınca Megan  içeri  koşuyor  ve  tartlardan  birini  alıp  yemeğe  çalışan  bebeğin  boğulmak  üzere  olduğunu  görüp  acil  müdahale  ile  morarmış  vaziyetteki  bebeği  kurtarıyor.

4- MERAKLI  KEDİ  WİNNİE

Winnie bodrumda meydana gelen kaçaktan ötürü karbon monoksit dolan evde uyumakta olan sahibini miyavlayıp tırmalayarak kurtaran kahraman bir kedi. Sahibi kedinin huysuzluklarına zor da olsa gözlerini açtığında hareket kabiliyetinin çoğunu yitirmişti. Zar zor ambulansı arayarak kendinin ve çocuklarının hayatını kurtaran ekibin gelmesi ve ilk müdahaleyi yaptıktan sonraki açıklaması ise Winnie’nin hak ettiği değerin fazlasını anlatıyordu. Çünkü eğer kedi 5 dakika daha geç davransaydı şu an hayatta olmayabilirlerdi

5 DOBERMAN  KHAN

Henüz sahiplenilmesinin ardından 4 gün geçmişti ki Khan evin 1,5 yaşındaki bebeği Charlotte’ın yanında bahçede havlıyor ve agresif hareketler yapıyordu. Annesi ne olduğunu algılamaya çalışırken aslında Khan’ın kahverengi büyük bir yılandan Charlotte’ı koruduğunu anlıyorlar. Hatta bu yüzden yılan kahraman köpek Khan’ı ısırıyor. Neyse ki yılan zehrini tamamen boşaltamıyor ve tedavisi yapılan Khan sağlığına tekrar kavuşuyor.

6- BEYAZ  BALİNA  MİLA

Nefes ekipmanları olmadan balinalarla dolu bir tankta dalış yapılan bir turnuvada 26 yaşındaki bir dalgıç 20 feet derinliğe dalarak kendini deniyordu. Fakat daldıkça azalan soğukluktan dolayı bir süre sonra dalgıcın ayakları dondu ve hareket edemez hale geldi. Nefes almakta da zorlanmaya başladığı sırada Mila isimli beyaz balina ayaklarından iterek onu su yüzüne çıkmasında yardım etti. İnsanlarla yakın ilişkiler içerisinde olduğu ve yumuşak bir ağza sahip olduğu için dalgıca da zarar vermeyen Mila sayesinde dalgıç boğulmaktan kurtuldu.

7-  PİTBUL  KİLO

Sahibi ve kız arkadaşı evdeyken kapı çalınıyor ve kargo kıyafetleriyle bir adam kapıda paketlerini uzatıyordu. O sırada cihazının çalışmadığını ve içeriden kalem alarak manuel bir şekilde imza alabileceğini belirterek sahibi uzaklaştıran kargocu evin içerisinde hırsızlık için bakınırken tam o sırada pitbull Kilo’nun farkına varması ve sahibini uyarması üzerine panikleyerek ateş ediyor. Kilo’nun başına isabet eden kurşun boynundan da yaralıyor. Veterinerde tedavi olduktan sonra mucizevi bir şekilde iyileşme gösteren Kilo o olaydan 3 gün sonra ayağa kalkıyor hatta. Tam bir kahraman!

8- POT  KARINLI  DOMUZ  LULU

Lulu’nun sahibi aniden geçirdiği kalp krizi sonucu yere yığılmıştı. Bunu fark eden Lulu hemen evden çıkarak sokaktaki araçların önüne atladı ve geçenlerin ilgisini çekmeye çalıştı. Tepki veren duyarlı insanlardan birinin eve kadar takip ettiği Lulu, sahibinin durumunu kadına göstermiş oldu. Gelen sağlık ekipleri sayesinde sahibinin hayatı kurtuluyor.

9-  ALMAN  KURDU  BUDDY

Joe Stalnaker, Buddy’i henüz 2 aylıkken sahiplenmişti. Geçirdiği hastalık nedeniyle bazen atakları gelebiliyordu ve bu durumlarda Buddy’nin 911’i arayabilmesi için eğitiyor. Buddy henüz 2 yaşındayken sahibinin geçirdiği krizi fark edip telefondan dişleriyle tuşladığı acil yardım hattına havlayıp uluyarak ekiplerin gelmesini sağlıyor. Bilinci kaybolmuş şekilde bulunan sahibi ise birkaç gün hastanede kaldıktan sonra sağlığına kavuşuyor Buddy sayesinde.

10- KEÇİ  MANNY

Sahibi Avustralyalı çiftçi Noel Osborne, sesini insanlara duyurabileceğinden uzak bir alanda düşerek kalçasını kırıyor ve hareket edemiyor. O halde, bulunduğu yerde 5 gün geçirmek zorunda kalan adama Manny adındaki keçisi yardımcı oluyor. soğuk ve yağmurlu gecelerde ona sarılarak sıcak tutuyor, sütüyle besliyor. Sonrasında arkadaşları tarafından aranılıp bulunan Noel Osborne geçirdiği günlerde yalnız olsaydı bu süreci atlatamayabilirdi.

11- GOLDEN  RETRİEVER TOBY

2 yaşındaki Toby’nin sahibi ona boğulma anlarında neler yapması gerektiği konusunda eğitmeye çalışmıştı fakat başarılı olamamıştı. Bir gün sahibi gerçekten boğulduğunda Toby, 45 yaşındaki kadının göğsüne zıplayarak boğazındaki meyveyi çıkarmasını sağladı. Kendine gelen kadının ilk gördüğü şey Toby’nin onun suratını yalayışıydı.

12- İNGİLİZ COCKER  SPANİEL  HONEY 

5 aylık Honey ve Michael Bosch araçlarında yolculuk halindeyken bir yamaçtan yuvarlanarak kaza geçiriyorlar. Tepe taklak olan aracın içinde ters durup sıkışan adamın tek umudu küçük köpekti ve son can havliyle tasmasını salıyor. Kendini kurtaran köpek yarım mil koşup insanların ilgisini çekerek onları kaza alanına getiriyor. Honey’nin hızı sayesinde geç kalınmadan müdahale edilebiliyor.

13- FİL  NİNGNONG

8 yaşındaki Amber Mason, ailesiyle birlikte Tayland’ta tatildeydi. En güzel bölümü de 4 yaşındaki fil NingNong ile geçirdikleri zamandı. Filin sırtına binip sahibiyle birlikte sahile indikleri sırada fil eğiticisi suda balıklarla ilgilenirken Ningnong bir şeylerin ters gittiğini fark edip sahilin tam tersi yönüne doğru koşmaya başlıyor. Yaklaşan tsunamiden minik çocuğu kurtaran file daha sonra ulaştıklarında çocukla sarıldıklarını ve güvende olduklarını görüyorlar.

14-  CHİHUAHUA CHİ CHİ 

Minik köpek Chi Chi ve sahibi Mary Lane plajda güneşlenirlerken Chi Chi sakin uykusundan bir anda fırlayıp kendini kumlara atıyor. Atlarken sandalyesini bile devirip hiç görülmemiş bir şekilde garip davranışlar sergileyip gözlerini diken minik köpeğin gösterdiği yöne baktıklarında açık denizde sörf tahtaları devrilmiş ve başlarını dalgalardan dolayı zor bir şekilde yukarıda tutmaya çalışan 2 kadını fark ediyorlar. Yardım kadınlara ulaşana kadar sakinleşmeyen Chi Chi, ancak her şey normale döndüğünde tekrar sandalyesine dönüyor. Hayatı kurtulan kadınlar ve otel yönetimi bu minik misafirin kahramanlığını ödüllendiriyor.

15- KEDİ  PUDİNG

 Puding sokaklarda yaşayan sarman bir kediydi ve Amy Jung ona sıcacık bir yuva açarak sahiplenmişti. Hatta Pudingin yakın arkadaşlarından Wimsy de bu ailenin bir ferdi olmuştu. Gecenin ilerleyen saatlerinde Jung yatağındayken diyabetinden dolayı kriz geçiriyordu. Puding onun elini ısırarak uyandırmaya ve oğlu Ethan’ı çağırmak için dürtmeye çalışıyordu. Bir yandan da miyavlayan kedinin sesini maalesef oğlu duymuyordu. Bunun üzerine oğlu Ethan’ın yatağına giderek zıplayıp miyavlayan Puding sayesinde Ethan uyanarak annesine ilaçlarını verebiliyor. Bu hayat kurtarıcı davranıştan sonra Puding profesyonel olarak da Jung’ın krizlerini hissedip yardım çağırma konusunda eğitim almaya başlıyor.

16-  İSİMSİZ  BİR  SOKAK  KÖPEĞİ

Birleşik Arap Emirliklerinde  adı  bile  olmayan  bir  sokak  köpeği  daha  yeni  doğmuş  ve  terkedilmiş  bir  bir  bebeği,  bir  çöplükte  görüp  onu  ağzına  alarak  en  yakınında  bulunan  bir  evin  kapısı  önüne  bıraktı.  Kapıyı  açan  hane  halkı  yerde canlı  ve  yeni  doğmuş  bir  bebek  görünce  onu  hemen hastaneye  götürdüler  ve  bebeğin  hayatı  kurtuldu  bir  sokak  köpeği  sayesinde. 

KAYNAKLAR:

1-  http://listelist.com/kahraman-hayvanlar/
2- https://seyler.eksisozluk.com/i-dunya-savasinda-194-kisinin-hayatini-kurtaran-kahraman-guvercin-cher-ami

3- https://www.uludagsozluk.com/k/%C3%A7%C3%B6pe-at%C4%B1lan-yeni-do%C4%9Fmu%C5%9F-bebe%C4%9Fi-kurtaran-k%C3%B6pek/

( Hayvanlara Tecavüz İçin Yasal Genelevleri Açan İnsanoğlu Ve İnsanların başlıklı yazı Sami Biber tarafından 20.07.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.