Yazmak, fedakarlık isteyen büyük bir uğraştır aslında. Hiçbir eser kolay çıkmaz, kelimeleri ilmik ilmik dokumak, sabırla örmek gerekir.
İnsan, okuduklarını, yaşadıklarını, iç dünyasında kopan fırtınaları, içinde yeşeren duygu ve düşünceleri, damıtıp bir süzgeçten geçirir, yazıya dökerek okuyucuların beğenisine sunar.

Boş bir bardak içi su ile dolmadan taşmaz. Önce içini suyla doldurmak gerekir. Bardak öyle bir noktaya gelir ki, son bir damla bardağı taşırır. Okumadan yazmak olmaz. Kişi kelime hazinesini devamlı geliştirmeli, bunun için de sürekli kitap okumalıdır. Okuma alışkanlığı bir yazar için bir yaşam biçimi haline dönüşmelidir. Kişinin duygu ve düşüncelerini ifade edebilmesi için zengin bir kelime haznesine sahip olması gerekmektedir. Yazar işe önce okumayı severek başlamalıdır.

Bir romanda bulunması gereken ana unsurlardan bazıları şunlardır;

1.Yer, yani mekan, olayların geçtiği mekanlardan bahsetmek. Olayların geçtiği yerleri tasvir ederek okuyucunun hayalinde canlandırmak, okuyucunun ilgisini çekmek gerekir.

2. Zaman yani olayların anlatıldığı zaman. Olayların tarih sırasına göre kurgusunu yapmak. Romana konu olan yıllarda, eğer önemli sayılacak tarihi olaylar varsa onlardan da bahsederek okuyucunun ilgisini çekmek gerekir.

3.Kişi veya kişiler. Ana ve yardımcı karakterler romanı zenginleştirir. Romanda bir ana karakter ve bir den çok da yardımcı karakter bulunur. Olaylar bu kişi ve kişilerin etrafında gelişir. Kahramanları tanımamız için karakterlerini, iç dünyalarını, tasvir etmek kahramanları tanımamıza yardımcı olur.

4. Roman yazarken yazarın okudukları yeterli gelmez. Etrafıyla ilgili gözlemler yapmalı, bilgiler toplamalı, doğadan beslenmelidir. Gördüğü nazlı nazlı salınan kırmızı bir gelincik tarlasını, renk renk açan papatyaları okuyucuya farklı anlatabilmelidir.

5. Romanını yazarken bir tarzı, bir üslubu olmalıdır. Sade bir anlatımla da olsa bize romanını farklı bir lezzette sunabilmelidir.

6. Romancı eserini oluştururken, varacağı limanı, gideceği rotası bellidir. Sabırla romanının içini ilmik ilmik dokuyarak eserini oluşturmalıdır.

Roman ve şiir edebiyatın bir dalıdır. Edebiyat da duygu ve düşünceleri ifade etme sanatı olduğuna göre, edebiyatın özellikleri romana da şiire de yansır.

Yazabildiğimiz kadar çok eser yazarak, kubbede hoş bir seda bırakalım. Okumayı, yazmayı hem sevelim hem de gençlere sevdirelim.
Sevgilerimle.

12.01.2016 Doğan KAN
( Yazmak Ve Yazarlık başlıklı yazı DoğanKan tarafından 30.12.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.