Baldan dadlı candan gıymatlı nineciğim. 

Efelen efesi Özay Gönlüm öteki dünyaya intikal ettiğinden beri senin haberlerini alamaz olduk. Biz de gomşulala gafa gafaya vedik bir hal hatır soram dedik. Eğer bu mektubumuz eline geçese bizden bahtiyarı yok. Öncelikle başın sağ olsun aaa benim koca ebem. Bilim ciğerin nasıl yanidir şincik. Aynı ateşlen biz de yaniz inan. Ülkemin medarı iftarıydı goca sanatçı ne gada gurur duysan az. Bülbül şakıyışlıydı güle yüzlü dadlı dilliydi vesselam. Ben küçük yaştan beri pek bir hayranıydım. O çıkcek diye televizyona işten gaytıriydim de bu yüzden anamın az cimciğini yemedim. Vallahi de billahi de gabam mosmor olidi de günlerce ufuldanıp duridim.
Bilin mi bizim anacığın elinin hiç ayarı yok.

Neysem lafı uzatmim gari. Aaa benim eli gınalı lafı gıymatlı nineciğim, bizim köyün halı hal değil bir bilsen ne dadı galdı ne de tuzu. Millet akın akın şeere göçi. Tası tarağı toplayıp tarlayı çapayı bırakıp arkalana bile bakmadan kaçile. Mürekkep yalamışla zaten bir daha geri dönmi. Evlenip barklanile de cıbıldak şeer gızlanla sona da o yüzü bi garış boyalı garıla parmaklanda oynati bizim köyün oğlanlanı. Sen ne doğru sölüyomuşun devletli ebem, az gulanı veseler bizim hovarda gönüllüle. Bizim gibi köy gızlanın gıymatını bilip fırsatı gaçırmıcekledi. Gerçi biz de baktık böle olmacek atıvedik şalvarları yemenileri salıvedik belik örülü saçları şincik okullan en yüksekleni bi bi okuyuvedik. Doktorlar mı ararsın öğretmenle mi yoksa mühendisle mi, bizim neyimiz eksik goca ninem. Artık haklamızı arıyoz boğaz tokluğuna çalışan garıla diliz. Haa sanma ki örfümüz adetimizi unuttuk. Hani derledi ya garılan ganından sıpayı sırtından sopayı eksik etmecen. O devirle geride galdı Atatürk’ün cumhuriyet getirdiği bu ülkenin gızları bizle haklanı bili. Oğullamızı una göre yetiştiriz gıymet bilen nesille bizim eserimiz olcek. 

He heyy...

Balıkesir’in Bigadiç ilçesinin ağzıyla yazılmıştır. 

H. Çiğdem Deniz.
( Nineye Mektup başlıklı yazı çitlembik tarafından 19.06.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.