............Kitabe-i Seng-i Mezar...... YANİ MEZAR TAŞI YAZISI

Okuyup tabsıra-i ömrü esefsiz kapadım,
Ebediyyen uyusun toprağın altında adım.
Yatağım gerçi yosun örtülü bir taşlıktır
Yorulan cephem için taşlar ipek yastıktır.

Sargıdır kalbime sevdiklerimin hatırası .
Sızlamak artık o şeydanınonulmaz yarası.

Yaşamakla bu karanlıkta hayal eksilmez
Bu dar ufkun kara yıldızları batmak bilmez.
Kış günü ruh-ı günahkarımı örter karlar,
Başım üstünde yazın afv ile al güller açar.

YAZAN: Cenap Şahabettin

AYNI ŞAİRİN YAZMIŞ OLDUĞU BU ŞİİRDE İSE:

................................YORUM...........

...ÖLÜME DAİR İZLERİN YER ALDIĞI BU ŞİİRDE KARAMSARLIĞIN VE HÜZNÜN ETKİLERİ GÖRÜLMEKTEDİR..MUHTEMELEN ŞAİR BU ŞİİRİNİ HAYATININ SON DEMLERİNDE YAZMIŞTIR..

..ŞAİR HAYATINI KAYBETTİKTEN SONRA İSMİNİN YAŞAMASINI TEMENNİ ETMEKTEDİR..ŞİİRDE ÖLÜ BİR İNSAN PORTRESİ VE MEZARLIK TASAVVURU MEVCUTTUR..MEZARLIKLARDA Kİ FİZİKİ ORTAMI( TAŞLIK OLMASI,BAZI YERLERİN YOSUNLA KAPLI OLMASI GİBİ )OKUYUCULARIN GÖZÜNDE BUNU CANLANDIRMAK İSTEMİŞTİR..SEVDİĞİ KİŞİLERDEN AYRI KALACAK OLMASI ŞAİR İÇİN ÇOK ÜZÜCÜDÜR..ANCAK,ONU TESELLİ EDEN EN BÜYÜK ŞEY GÜZEL HATIRALARDIR..ZİRA, BİR İNSAN İÇİN EN ÖNEMLİ ŞEYLERDEN BİRİ GÜZEL HATIRALARA SAHİP OLABİLMEKTİR..BİRİDE, HAYAL EDEBİLMEKTİR..

...ŞAİR, ÖLÜMLE İLGİLİ İNANIŞLARI VE RİTUELLERİ BİLDİĞİ İÇİN ŞİİRİNDE BUNLARADA YER VERMİŞTİR..KIŞIN YAĞAN KARLARIN GÜNAHLARI ÖRTTÜĞÜ, MEZARA DİKİLEN ÇİÇEKLERİN ÖLEN KİŞİNİN AZABINI HAFİFLETECEĞİ, AZALTACAĞI İNANIŞINA YER VERMİŞTİR..

..........İLK VE SON....

ŞAİR- SÖZ YAZARI: İLKER ÖZIŞIK

ACININ..HÜZNÜN..MİLYONLARCA AŞK ACISI ÇEKENLERİN DUYGU TERCÜMANI...

DUYGU DOLU ŞARKILARIN DUYGU DOLU SÖZ YAZARI..
..............BİR....GARİP...AŞIK...

( Şiir Nasıl Yorumlanır 2 başlıklı yazı İlker ÖZIŞIK tarafından 17.04.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu