Son zamanlarda bir “algı” sakızıdır çiğnenip duran herkesin ağzında…
 
Psikolojik bir terim olarak kullanılan bu sözcük, siyaset piyasasının en popüler kavramı haline gelmiş bulunmaktadır.
 
‘Algı yönetimi’ ve  ‘algı operasyonu’ özellikle kullanılan ifadelerdir…
 
Algı yönetimi, Amerikan ordusu tarafından ortaya konmuş bir ibaredir ve şöyle tanımlamıştır:
 
İstihbarat sistemlerinin ve liderlerin resmi tahminleri, dış ilişkileri ve resmi eylemlerini etkilemenin yanında, toplumların duygularını, motivasyonlarını, etkilemek amacıyla yapılan yayınlar ya da seçilen bilgileri ve göstergeleri inkâr etme eylemidir.
 
Algı, 'bireyler tarafından hisleri sayesinde edindikleri bilgileri anlamak ve içinde bulundukları dünyaya düzen vermek için, seçme, organize etme ve yorumlama işlemidir'.
 
Algının elemanları: algılayan, algı hedefi ve durumu içerir.
 
Algı operasyonları, o kadar etkileyicidir ki; bu bir de sosyal medya aracılığıyla perçinlenince bir nevi inanmak zorunda kalıyor muhatap kitle…
 
Sürekli aynı vurgu, aynı söylem ve aynı baskı neticesinde muhalif kanatlar, en sinsi planlarını uygulama sahasına koyabilmektedirler…
 
Bizler ne yazık ki, dünya ölçeğinde kamuoyunu etkileyecek bir yapıda bulun(a)madığımızdan dolayı nereden ve nasıl bir darbe yiyeceğimizi doğrusu tam da kestiremiyoruz ve her defasında yanılgı üstüne yanılgı yaşıyoruz içte ve dışta…
 
Böyle bir duruma düşmemizin en büyük sebebi ise, içimizdeki hainlerin düşmanlarımızla işbirliğine girmeleridir…
 
Bilhassa Ortadoğu ekseninde meydana gelen her bir vakayı ‘algı ve yanılgı’ düzleminde değerlendirdiğimizde gördüğümüz manzara kıyametin provası niteliğindedir:
 

-          Zira dost-düşman karışmış vaziyettedir…

-          İnsan şeytanları dünyayı parmağında oynatmaktadır…

-          Müslümanlardan daha fazla parçalanan bir millet yoktur…

-          Kürtleri temsil ettiklerini söyleyenler neredeyse hiç Müslüman değil; en azından ideolojik olarak. Buna rağmen destek vermektedirler ama tehditle, ama isteyerek…

-          Büyük şeytan Müslümanları parçalayınca, İsrail Siyonist devleti sinsice arz-ı mev’ûd hedefine yaklaşmaktadır ve Mescid-i Aksa ve Filistin meselesi gündemden düşmüş gibidir…

-          Güneydoğuda malum grupların algı operasyonları neticesinde yöre halkı devletimizin Kürt halkını evleriyle birlikte imha etmeye çalıştığını ve bundan kurtulmak için de Peygamberin bir sünneti olan “Hendek siyaseti”(?) güttüklerine inan(dırıl)mış gözükmektedir…

-          ‘Velev ki, külliyen yalan da olsa bir şeyi kırk kere tekrarlarsanız, sonra kendiniz de inanmaya başlarsınız hesabı’ birileri tarafından gerçekler tersyüz edilip Kürt halkına dayatılınca onlar da belki çaresiz kabullenmek durumunda kalıyorlar(dır).

-          ABD’nin ve Rusya’nın İslam coğrafyasında çevirdiği fırıldakların ve yaptıkları algı operasyonlarının haddi hesabı yoktur… Bunun için dünya bize değil onlara itibar etmektedir; çünkü hepsi küfür milleti olarak tektir…

-          Onlarca terör örgütünü kahraman savaşçı diye lanse eden bu melunlar algı operasyonlarının daniskasını yapmaktadırlar…

-          Canlı bombalarla yurdumuzu gözden düşürmek ve yaşanabilecek ülke olmadığını ilan etmek için ellerinden geleni yapıyorlar…

-          Bunların hepsi bir tarafa sözde akademisyen diye adlandırılan kimi zevatın ve bazı yazar-çizerlerin tavrına tanım bulamıyoruz…

-          Milyonlarca saf, temiz insanın dua ve desteğini alıp 170 kadar ülkede örgütlenen Siyonizm arka planlı ‘paralel yapılanma’nın ise izahında zorlanıyoruz…

-          Diğer taraftan Hz. Peygamber (s.a.v.) Efendimizi bir postacı gibi değerlendiren ‘Kur’ancılar’ (Melaciler)’in, peygambersiz yeni bir din projesi fitnesi, İmam-Hatip ve İlahiyat camiasını bir virüs gibi sarmış bulunmaktadır ki, bu da itikadı bozacak derecede ciddi bir algı operasyonudur…
 
Velhasıl kelam bunların tamamını âlemlerin Rabbi Yüce Allah’a havale ediyoruz…
 
Eğer biz millet olarak gözlerimizi açmaz, ihtilafları azaltarak, muhtelif olmayı kabullenmez ve ferasetle hareket etmezsek, telafisi olmayan nice acılara duçar olabiliriz Allah korusun…
 

Selam ve dua ile…

 

MFK

( Algı Ve Yanılgı başlıklı yazı MFK tarafından 20.03.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.