Allah var mıdır sahiden. Varsa eğer nerededir. Kızmayın hemen kardeşlerim. Elhamdülillah Müslümanım. Lakin kaçımız bilerek yaşıyoruz dinimizi. Hangimize sorulsa dinimiz İslam, kitabımız Kuran ve son peygamberimiz Hz Muhammed Mustafa sav deriz. Kuru bir iman yetmez. İman bir bahçeyse onu sulamalıyız. Yoksa sonumuz vahim…

Ateist bir zat Hz Ali’ye gelip sorar. Allah var diyorsun ve o kadar gece gündüz demeden ibadet yapıyorsun. Yazık değil mi? Hem bir daha mı dünyaya geleceğiz diyor. Hz Ali de muhatabını tam dinledikten sonra sözü devralır. Diyelim ki Allah yok. Cennet Cehennem yok. Ben ibadet etmekle bir şey kaybetmem. Ama benim inancıma göre var. Ya varsa sen bundan gafil olduğun için yargılanmaz mısın? Ve ateist adam orada Müslüman oluverir.

Kısas açık ve nettir. Olmazsa bile yaptıklarımızdan dolayı bir şey kaybetmediğimiz deryanın adıdır İslamiyet.

Allah var mıdır varsa da nerededir?

Bir ressam düşünelim. Fırçasından çıkan şekiller sayfada vücut bulmuştur. Ona bu eser sana ait değil desek hemen kızıp bağırmaya kalkışır. Çünkü bilir ki bunun bir sahibi var. Öyleyse bir resmin bile sahibi varken, milyarlarca insan ve cansız varlıklar sahipsiz midir?


  Kuduruk insanları, atılan bu başlık bile nefsi zulmete götürür. Oysa hak olan rahman elbette ki vardır. Mühim olan var olan uğruna onun varlığında yok olmaktır.

Rahmeti günahlarımızdan büyük bir Rabbimiz var. Günahkâr kul kim ola ki sınasın rahmanın rahmetini, mağfiretini…
Bir anne düşünelim. Evladı ne kadar hata yaparsa yapsın anne yüreği onu atmaya kıyamaz. Bir beşerin yüreği bile bu kadar merhamet doluyken, Rabbimin rahmeti yere göğe sığar mı?

Tövbe kapısında sabahlayan günah kirlerinden kurtulur. Yeter ki tövbesinde ısrarcı olsun. Nitekim Allah ayeti kerimesinde şöyle buyuruyor. “Ey nefislerine uyup da sınırlarımı aşan kullarım! Allah'ın rahmetinden umudunuzu kesmeyin, Allah bütün günahlarınızı bağışlar, şüphe yok ki O, çok bağışlayan ve çok acıyandır.” ZÜMER SURESİ /53

Allah, ihlas suresinde bildirildiği üzere tektir ve Samedtir. Her yerde hazır ve nazırdır.

Selam ve dua ile…
 

( Allah Var Mıdır Varsa Nerede? başlıklı yazı Mecaz Adam tarafından 16.03.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.