Hikaye / Yaşamdan Hikayeler

Eklenme Tarihi : 24.10.2015
Okunma Sayısı : 1167
Yorum Sayısı : 0
Ey karamsarlığı ilke edinen arkadaşlarım bu yazım sizler için gelsin…

Hani an gelir de bir karamsarlığa kapılırsınız, hayata, çevrenize hatta ve hatta kendinize küsersiniz… Her şeyin üstünüze geldiğini, kimsenin sizi umursamadığını -yani aklınıza en kara en kötü durumun, hâlin neyse başınıza onun geldiğini- düşünürsünüz… Hayatta tek kaldığınızı sanırsınız… Ama öyle değildir gerçekler… Bir Allah'ın kulu yoksa yanınızda, bir Allah'ın kulu gülmenize sebep olmuyor, bir tanesi düştüğünüzde elinizden tutmuyorsa, bu kulların sahibi var… Siz, O'ndan ümit kesmedikçe O sizi yalnız bırakmaz… Önemli olan sizin görüş açınızdır.

Belki biraz uzak bir örnek olacak ama sanırım ana konuyu anlatmam da bana yardımcı olabilecek diye düşünüyorum. İki tane genç girişimci düşünün… İkisi de ticaret hayatına atılmayı planlayan gençler… Bir tanesinin ticaret hayatına atılması için gerekli sermayesi var, birinin ise yok… Sermayesi olan, ticarette girdiği her alanda başarıyı yakalayamıyor… Çünkü bakış açısı dar… Doğru taşı doğru yere oynayamıyor… Bu yüzden kayıp, onun için kaçınılmaz bir son… Sermayesi olmayan ise bir şekilde önüne çıkan en ufak bir fırsatı heba etmeyip, değerlendirebileceğinin en iyi şeklinde değerlendirerek hayat merdiveninde basamakları üçer beşer çıkabiliyor…

Böyleyken böyle işte dostlar… Örnekleri çoğaltabilmemiz içten bile değil aslında ama az olsun öz olsun, bizim için kâfi… Yada görene mum ışığı bile yeter görmeyene güneş ışığı nafile…
 
( Görene Mum Görmeyene Güneş başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 24.10.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.