Bu gün 19 Eylül Gaziler Günü. Bildiğim kadarı ile İstiklal Savaşı gazilerimizin hiç biri kalmadı hayatta. Bir iki tanesini üç beş sene önce televizyonlara da çıkarmışlardı. Aksakallı, onlarca oğlu, torunu torbası olan, nur yüzlü, buram buram Anadolu kokan dedelerimiz, mübarek insanlar. Onlara çok şeyler borçluyuz. Hayatımızı, namusumuzu, vatanımızı, geleceğimizi, cumhuriyetimizi...


   Şimdilerde hayatta olan Kore Savaşı Gazileri, Kıbrıs Savaşı Gazileri ve tabi ki Güneydoğu Gazileri. Allah hepsinin yâr ve yardımcısı olsun, ahrette de şefaatlerine nail etsin, bizleri onlar ile komşu yapsın. Gazilik ve şehitlik çok mübarektir İslam inancına göre. Şehitlerin, eğer kul borçları yoksa cennet ile müşerref olacakları yine gazilerin de eğer çok büyük günahları yoksa vatan için, millet için canları pahasına savaştıklarından dolayı derecelerinin yüksek olacağı belirtilmiştir.


   Geçen gün basında bir haber gördüm ve içim acıdı, gerçekten çok üzüldüm. Böyle olmamalıydı diye düşündüm kesinlikle. Haber aynen şöyle ''Gazilik Maaşı üç yüz elli Türk Lirası, Suriyeli Mültecilere verilen maaş sekiz yüz elli Türk Lirası.'' Sen bu ülke için canını ortaya koyacaksın, gözünü budaktan sakınmayacak, her türlü cefaya katlanacaksın, senin ülkene kaçak göçek olarak gelmiş yabancı diye adlandırılan bir Suriyeli ki üstelik aralarında senin ülkene zarar verenlerde olduğu halde, senin Gazi'den daha fazla maaş alacak. Sadece ben değil, bunu vicdanı olan, aklı mantığı olan hiç bir Türk Vatandaşı kabullenemez...


   Tabi bu vatana yaptıkları hizmetlerden dolayı bir takım ayrıcalıkları var gazi büyüklerimizin. O kadar da olmasın mı artık? Nedir bunlar kısaca açıklayalım. Ulaşım araçlarından ücretsiz yararlanma. Sağlık hizmetlerinden ücretsiz istifade. Ayrıca gazi ve şehit çocuklarına askeri okullara alım sırasında öncelikli davranılması, ek kontenjan sağlanması. Yine bu çocuklara memur alımlarında daha değişik kolaylıklar sağlanması gibi yardımları sayabiliriz. Bunun dışında aklımız gelemeyen, burada sayamadığımız bir dolu haklardan yararlanmaktadırlar....


   Yurdumuzun kurtarıcısı en büyük gazimiz, Gazi Mustafa Kemal Atatürk'e de Sakarya Meydan Savaşı'nın kazanılmasından sonra 19 Eylül 1921'de Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından Mareşal rütbesi ve Gazi unvanını verilmiştir. ''Şehit nurlanmış, Gazi onurlanmış askerdir.'' Vatanı vatan yapanlardır onlar. ''Gazi, vatan sevgisinin sembolüdür, şehit ve Gazi toprağı vatan, insanı ulus yapan değerlerdir.'' Yine en büyük gazimizin Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün sözü ile laflarımızı bağlayalım. ''Gaziler yaşayan anıtlardır.'' Hepinize en derin sevgi ve saygılar yine... 

( Gaziler Günü Kutlu Olsun başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 18.09.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.