Oğuz Batın:Röportajımızın dokuzuncu konuğu bu güzel sitemizin,Edebiyatevi'nin kurucusu Adem Efiloğu Bey'dir.Sitemizde sizi tanımayan yoktur ama sizi tanımayanlar adına Adem Efiloğlu kimdir?Biraz kendinizden bahseder misiniz?
Adem Efiloğlu: Âdem Efiloğlu, 1970 yılında Ordu ilinin Akkuş ilçesinde dünyaya geldi. İlk ve ortaokul öğretimini Ordu Ünye’de tamamladı. Lise eğitimini İstanbul Ümraniye lisesinde tamamladı. Lisans eğitimi işletme olarak bitirdikten sonra bir kamu kuruluşunda yönetici olarak çalışmaya başladı. Şiirlere gönül verişi 1987 yılından itibaren amatör olarak başlar. Şiirle profesyonel tanışması 2000 yılların başına rastlar. İçinde biriktirdiği etkin birikimi kaleme dökme ihtiyacı hissetmiş bunu da etkili bir mecra olan şiirle çevresine hissettirmiştir.


Oğuz Batın:www.edebiyatevi.com'un kuruluşundan ve tarihinden biraz bahseder misiniz?
Adem Efiloğlu:Edebiyat sitelerinin kimliğinin net olmaması ardında kimlerin olduğunun bilinmemesi nedeni ile böyle  bir portalı kurmayı amaçladım ve kurdum.Şeffaf  bir yönetim oluşturarak sitemizin üyelerinin yöneticilere ulaşmasını sağladım. www.edebiyatevi.com  2009  yılında kurulmuştur.

Oğuz Batın:Sitenin beşinci antolojisi hakkında söylemek istedikleriniz neler olabilir?Antolojiye ulaşmak isteyenler antolojiyi nasıl temin edip satın alabilirler?
Adem Efiloğlu:Antoloji sitemiz üyelerinin birliktelikleri ile oluşturulmuş etkin bir eserdir.Her yıl çıkardığımız antolojiyi sadece  sitemizden ve katkı yapan yazarlardan temin edebilirsiniz.

Oğuz Batın:Radyo programcısı olan Adem Efiloğlu'ndan biraz bahseder misiniz?
Adem Efiloğlu:Şiir seslendirmelerini  seviyorum ve bu bağlamda sesimin güzel olduğunu  söyleyen arkadaşlarımda var.Bu yönümü kullanarak yorumlamalar yapmaktayım.Şu anda www.radyoersal.com da haftada 3 gün şiir sandalı isimli programı icra etmekteyim.

Oğuz Batın:Sizce,neden edebiyat?Edebiyatta ilgi duydunuz edebi tür hangisi?Neden?
Adem Efiloğlu:
Herkesin bir ilgi alanı vardır hepsine saygı  duyarım.Ben dertlerimi ve içimde olanları kaleme dökmeyi seviyorum.Kalemin  gücünden istifade etmeyi tercih ediyorum  bu yüzden edebiyat diyorum.

Oğuz Batın:Şiir nedir?Şaire ve şiire bakış açınız nelerdir?
Âdem Efiloğlu:
Hep söylediğim  biz söz  var  “Şiir  andır şair ise o an’ı resmedip sonsuzluğa hediye eden ressamdır “derim .Yani  şiir  bir şairin kalemiyle mahirdir. O an da yaananları en güzel şairler resmeder.

Oğuz Batın:Şiir başta olmak üzere yazınlarınızı besleyen unsurlar nelerdir? Mesela ben,yazdığım hikayeleri hep psikolojik sebebe dayandırırım. Artist adlı hikayeden sonra başladım çevremden beslenmeye.. Gelmişine Geçmişine Tüküren Adam'dan itibaren.
Âdem Efiloğlu:
Yazılarımı besleyen başlıca unsur çok okumak ve hayatın kendisidir. Okudukça yazdığım yönlerin arttığını görmekteyim. Ve okudukça renk cümbüşüne  bulanmış  gibi  değişik tema ve konular bulmaktayım. Tabi  buna hayatın içinde karşılaştıklarımızı ekleyerek.

Oğuz Batın:Çıkardığınız kitaplar hakkında biraz bilgi verir misiniz?Kitaplarınız beklenen ilgiyi gördü mü?
Adem Efiloğlu: Ben kendi  adıma  2013  yılı içerisinde “Yazmak yanmaktır “ adında bir şiir kitabı çıkardım. Ülkemizde maalesef ilgi isimle oluyor .Siz istediğiniz kadar iyi bir şair olun adınız yoksa bir anlamı  yok. Bu açıdan kitabımın hak ettiği yerde olmadığını düşünmekteyim.
Bundan ayrıca www.edebiyatevi.com adına  5  tane şiir antolojisi çıkardım. Bunlara ilgi katılım oranında olduğundan dolayı gayet iyi.

Oğuz Batın:Okuduğunuz romanda sizi en çok etkileyen karakter hangisidir?Roman demişken,bir edebi türde metinlerarasılığa bakış açınız nelerdir?
Adem Efiloğlu:
Ben romanda karakterden ziyade yazım ve yazılış şeklinin kahramanı nasıl şekillendirdiğine  bakarım.Yani kahramanı kahraman yapan yazardır. Haliyle benim için en etkili karakter kitabın yazarıdır.

Oğuz Batın:Sitede sevdiğiniz yazarlar ve yazılar nelerdir?
Adem Efiloğlu:İnanın sayısını bile hatırlamadığım kadar kalemi severim ve takip ederim bir isim vermem doğru olmaz hem şiir hem yazı için.

Oğuz Batın:Etkisi altında olduğunuz şair ve yazarlar kimlerdir?
Adem Efiloğlu:
Yazım hayatımda en korktuğum kelimedir     “Etkilenmek”! ben her çiçekten bal alan modellerdenim ve yazdıklarımda kolay kolay kimseden etkilenmeden yazma gayretim vardır.
Oğuz Batın: Edebiyatın hangi alanına daha çok, kendinizi yakın hissediyorsunuz?
Adem Efiloğlu:
Elbetteki ilk sırada şiir gelir. Bunun yanında denemeler ve roman çalışmalarım mevcuttur. Nasip  olursa bu yılın sonuna doğru romanımı çıkarmayı hedefliyorum.
Oğuz Batın: Bir insan neden yazar? Ve neden kitap okumayan bir milletiz?
Adem Efiloğlu: Yazmanın temelinde okumak vardır. Okudukça içindekileri kaleme dökmek ise insanın genel karakteri içindedir diye düşünüyorum.

Oğuz Batın: Kitap okumanın yanında toplumsal olarak milletçe neden özenti bir toplumuz?
Âdem Efiloğlu: Bu eğitimimizin yeterli olmadığındandır diye düşünmekteyim. Haliyle bu eğitimsizlik bizi  özentili hale getirmektedir.

Oğuz Batın:BİR CEVABIM VAR adlı sohbet dizimizi nasıl buluyorsunuz?
Âdem Efiloğlu: Güzel bir  seri  farkındalık yaratmasını umar ve sizi tebrik ederim.

Oğuz Batın: Sanatın amacı çıkar gözetmemektir ama sitede de belirttim size bunu. Yazılanlara belli bir puan getirilse ve puanlama sistemi olsa;belli bir zaman müddetinden sonra dereceye girenlere ödüller verilse daha iyi olmaz mı, hem sitenin diğer siteler arasında fark yaratması adına hem de sanatın değeri açısından.
Adem Efiloğlu: Bir ödüllendirme  sistemi zaten var ama ödül dediğiniz bir para meselesi ve bizim bu siteden kazandığımız bir para yok.Bilakis cebimizden vermekteyiz. Edebiyatseverlere hizmet için.

Oğuz Batın: Önümüzdeki günlerde edebiyat adına faaliyetleriniz nelerdir?
Âdem Efiloğlu: Şu an adını tam netleştirmediğim çalışmalarımız var netlik kazandıktan sonra paylaşacağım.

Oğuz Batın:Benimle röportaj yaptığınız için teşekkür ederim. Eklemek istedikleriniz varsa..
Âdem Efiloğlu: Güzel bir sohbet oldu ben de size teşekkür  ederim.
( Bir Cevabım Var - Adem Efiloğlu başlıklı yazı Oğuz batın tarafından 22.04.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.