Makale / Güncel Makaleler

Eklenme Tarihi : 10.02.2014
Okunma Sayısı : 3386
Yorum Sayısı : 1
ZEYTİN AĞACI DİKMEK VE AĞAÇ MOTORU İLE FAZLALIKLARI KESMEK...

KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR

8-9 ŞUBAT 2014 TARİHLERİNDE AYDIN'IN NAZİLLİ İLÇESİ'NE BAĞLI ÇOBANLAR KÖYÜ'NE 500 METRE MESAFEDE Kİ NİNEMDEN KALMA 1.5 DÖNÜMLÜK, İÇİNDE 40 ZEYTİN AĞACI OLAN ZEYTİNLİĞE TANESİNİ 15.00 TL.DEN ALDIĞIMIZ 1 METRE YÜKSEKLİĞİNDE Kİ 7 FİDANI DİKMEK İÇİN YOLA ÇIKTIK. 16 KM.LİK BİR KARAYOLUNU TAKSİ İLE KATETTİKTEN SONRA, 200 METRELİK BİR RAMPAYI ÇIKIP ÇALIŞMAYA BAŞLADIK AMA 3 DEFA RAMPAYI ÇIKARKEN MOLA VERMEK ZORUNDA KALDIM. BİZİM GİBİ ŞEHİRDE YETİŞMİŞ BİRİLERİ (MUHALLEBİ ÇOCUKLARI) İÇİN TIRMANMAK BİLE BÜYÜK SORUN, HER NEYSE. BİRİNCİ GÜN, 7 KİŞİ GİTTİĞİMİZ ZEYTİNLİKTE FİDANLARI DİKİP, DİPLERİNE 2.5 LİTRELİK COCA COLA ŞİŞELERİNE DOLDURDUĞUMUZ SULARI İĞNE İLE DELEREK DİPLERİNE BIRAKTIK. BUNA DAMLA İLE SULAMA DİYORLARMIŞ, DİĞER 40 AĞACIN DİPLERİNDE YETİŞMİŞ OLAN VE DELCE İSMİNİ VERDİKLERİ ÇOK SAYIDA Kİ KÜÇÜK ZEYTİN AĞAÇLARINI DA SÖKÜP ATTIK. ZEYTİN AĞAÇLARININ DİPLERİNİ GÖTÜRDÜĞÜMÜZ ÇAPA-TIRMIK-BALTA-ORAK-KÜREK VB.GİBİ ALETLERLE ÇAPALADIK VE ETRAFLARINI AÇTIK, ORAK-BALTA-TESTERELERLE BİR KISIM ZEYTİN AĞACINI BUDADIK, BÖYLE VERİMİ ÇOK OLURMUŞ. ASLINDA DOĞRUSUNU SÖYLEMEK GEREKİRSE 16-17 YILDIR KULLANDIĞIMIZ ŞU ZEYTİNLİKTEN KAZANDIĞIMIZDAN DAHA ÇOK PARA HARCADIK, UZUN LAFIN KISASI ZARARDAYIZ. ZARARI FALAN DÜŞÜNDÜĞÜMÜZ DE YOK, BEN BİLGİSAYAR BAŞINDA 15-16 SAAT OTURMAKTAN, MEDİKAL'DE ÇALIŞAN EN KÜÇÜK BİLADERİM HER GÜN ARABA KULLANIP 250-300 KM. YOL YAPMAKTAN SIKILMIŞTI. 11 VE 13 YAŞINDA Kİ 2 YEĞENİMİN 15 TATİLİ İYİ GEÇSİN, 88 YAŞINDA Kİ ANNEM BİRAZ HAVA ALSIN DİYE GELDİĞİMİZ ZEYTİNLİKTE İLK GÜN İYİ STRES ATTIK. ÇOKTA YORULDUK, ELİME BATMAYAN DİKEN ÇEŞİDİ KALMADI. ÜSTELİK 10 DAKİKA ÇALIŞINCA YORULUYOR VE 10 DAKİKA DİNLENMEK ZORUNDA KALIYORDUM, BUNA RAĞMEN ERTESİ GÜN TEKRAR GELMEYE KARAR VERDİK...

BEN ERTESİ GÜN, SABAHTAN HIZIMI ALAMADIM. EVİME 300 METRE MESAFEDE BULUNAN TEKZEN'E GİDEREK 179.00 TL.YE 1 ADET AĞAÇ KESME MOTORU ALDIM. HEMEN BİTİŞİĞİNDE Kİ PETROLCÜDEN İÇİNE KOYMAK İÇİN BENZİN VE YAĞ ALDIM. BU DA 19.00 TL. TUTTU, EVE GELDİĞİMDE BİLADERİM KAPININ ÖNÜNDE BENİ BEKLİYORDU. GEREKLİ YİYECEK VE MALZEMELERİ ALDIKTAN SONRA TEKRAR YOLA KOYULDUK, BİR GÜN ÖNCE PIRIL PIRIL GÜNEŞLİ OLAN HAVA BU SEFER HAFİF RÜZGARLI. GÖKYÜZÜ BULUTLU, HAFİF YAĞMUR ÇİSELİ İDİ. ZEYTİNLİĞE GELİR GELMEZ BEN HEMEN AĞAÇ MOTORUNU 5-6 KEZ ÇALIŞTIRIP, ARKA ARKAYA 15-20 DALI BUDADIM-KESTİM. 2 SAAT GEÇTİ GEÇMEDİ, BU SEFER AĞAÇ MOTORUNU ÇALIŞTIRAN JİKLENİN İPİ KOPTU. OTURUP MOTORU AÇTIM, YENİ BİR İP BULUP ONU TAKIP ÇALIŞMAYA DEVAM EDECEĞİM. İP MOTORUN İÇİNDE PARAMPARÇA OLMUŞ, İPİ TAKACAĞIM YERDE Kİ PLASTİĞİN İÇİNDE ÇELİK BİR SİLİNDİR VAR. SİLİNDİRİ ÇIKARIRSAM İPİ TAKABİLECEĞİM, AKSİLİĞE BAKIN. ÖYLE DE KOLAY ÇIKMADI, ÇIKARDIM. İPİ DELİKTEN GEÇİRİP SİLİNDİRİN İÇİNE TEKRAR ÇELİĞİ KOYACAĞIM. YARIM SAAT UĞRAŞTIM, GİRMİYOR. 1 SAAT UĞRAŞTIM, GİRMİYOR. MORALİM BOZULDU, TEKRAR ELİME ALDIM, YARIM SAAT DAHA UĞRAŞTIM. NAFİLE, PES ETTİM. ÜSTELİK ÜŞÜDÜM DE, BİR ZEYTİN AĞACININ ALTINA YATTIM. 15 DAKİKA DİNLENDİM AMA ÜŞÜMEM GEÇMİYOR, YEĞENLERİMDEN BİRİSİ GELDİ. TOPLADIĞIMIZ ZEYTİN AĞAÇLARININ FAZLALIKLARINI BİZİMKİLER ATEŞE VERMİŞ, ORASININ SICAK OLDUĞUNU SÖYLEDİ. KALKTIM, 15 METRE UZAKLIKTA Kİ ÇUKURUN İÇİNDE YANAN ZEYTİN AĞACI ARTIKLARININ YANDIĞI ATEŞİN BAŞINA GİTTİM. 1.5 METREDEN DURUP VÜCUDUMU ISITTIM, 15 DAKİKA ISINDIKTAN SONRA TEKRAR ELİME BİR ÇAPA ALIP 5-6 ZEYTİN AĞACININ DİBİNİ ÇAPALADIM VE AÇTIM. BİRAZ SONRA DA SOĞUYAN HAVA NEDENİ İLE GİTMEYE KARAR VERDİK, ZATEN SAAT.16.00 OLMUŞTU. YOLA İNDİĞİMİZDE, BİLADER ARABANIN KALORİFERİNİ AÇTI. İÇİNE GİRER GİRMEZ VÜCUDUMUZ ISINDI...

BU SABAH (10 ŞUBAT 2014.PAZARTESİ GÜNÜ) İLK İŞİM 2 YIL GARANTİLİ OLARAK ALDIĞIM AĞAÇ MOTORUNUN İPİNİ TAKTIRMA İŞİNİ HALLETMEK İÇİN TEKZEN'E DEĞİL DE BOBİNAJCI TANIDIĞIM TANER'E GİTMEK OLACAKTI, NİYETİM İLK GÜN İPİ KOPAN MOTORUN BU BÖLÜMÜNE ÇELİK BİR İP TAKTIRMAKTI. YOLA ÇIKTIKTAN SONRA 
KENDİ KENDİME ŞÖYLE DÜŞÜNDÜM ''ŞİMDİ TANER DÜKKANDA Kİ ÇELİK TELİ BULACAK, İKİ TARAFINA TUTMASI İÇİN KAYNAK YAPACAK. BU UZUN İŞ, EN İYİSİ BEN PETROL OFİSİ ARKASINDA BULUNAN KALENDER MOTOR'A GİDEYİM. ONLAR BU İŞİ PROFESYONEL OLARAK YAPIYORLAR, 5 DAKİKADA BU İŞİ HALLEDERLER.'' DİYE DÜŞÜNDÜM. NİTEKİM, ORAYA GİTTİM. BİR BAKTIM, HER ZAMAN Kİ GİBİ BİR YIĞIN İNSAN BOZULAN AĞAÇ MOTORU TAMİRİ İÇİN ORADA. ALLAHTAN BURANIN İYİ ELEMANLARI VAR, ELLERİ DE ÇOK ÇABUK. ADAMLAR MOTORUN İÇİNİ DIŞINI ÇOK İYİ BİLİYORLAR, ELLERİNDE Kİ ALETLERİ DE ÇOK İYİ KULLANIYORLAR. ÖRNEĞİN 5-10 DAKİKA İÇİNDE MOTORUN SORUNLARINI HALLEDİP SİZE TESLİM EDİYORLAR VE 15.00-20.00 TL. GİBİ BİR ÜCRET ALIYORLAR AMA AKŞAMA KADAR GELİP GİDEN ÇİFTÇİNİN HADDİ HESABI YOK. ONCA İNSANIN ARASINDAN SIYRILIP BİRİSİNE YANAŞTIM, DÜN ALDIĞIM AĞAÇ MOTORUNUN İPİNİN KOPTUĞUNU SÖYLEDİM. ADAMCAĞIZ ELİNE ALDI, BENDE HEMEN TAKARSA KENDİME ÇOK KIZACAĞIM. NİYE KIZACAĞIM, ADAM 1-2 DAKİKADA TAKACAK, BEN 2 SAAT UĞRAŞTIM TAKAMADIM. BECERİKSİZLİĞİME KIZACAĞIM. ADAM UĞRAŞIYOR TAKAMIYOR, UĞRAŞIYOR TAKAMIYOR. GİTTİ, BAŞKA BİR PERSONELDEN YARDIM İSTEDİ. YİNE TAKAMADILAR, BU SEFER OLMAYACAĞI KORKUSUNA KAPILDIM. DÜKKANIN İÇİNE GİRDİ, HABİRE UĞRAŞIYOR. 20 DAKİKA FALAN SONRA GELDİ, BAKTIM TAKMIŞ. DOĞRUSU BU SEFER DE ADAMA ACIDIM, BANA ''GİT BİZİM ÖTEKİ DÜKKANDAN 3.5'LUK İP GETİR GEL.'' DEDİ. BEN ''İP YERİNE, ÇELİK İP TAKSAK OLMAZ MI ?'' DİYE SORDUM. OLMUYORMUŞ, 10 METRE ÖTEDE MALZEME SATTIKLARI DÜKKANA GİTTİM. KALABALIK OLMASINA RAĞMEN BANA BAKAN ÇOCUĞA ARKADAN SESLENEREK, 3.5'LUK İP VERMESİNİ SÖYLEDİM. ÇOCUK İPİ HEMEN GETİRİP GELDİ, ELİNE BİR 100.00 TL. VERDİM. BİZİM DÜKKANDA MI TAKILACAK DİYE SORDU, BEN DE EVET DİYE CEVAP VERDİM. PARAYI ALIP KASAYA GÖTÜRDÜ, 95.00 TL.Yİ GETİRİP ELİME VERDİ. BEN TAKMA PARASINI DA ALDINIZ MI DİYE SORDUM, EVET DİYE CEVAPLADI. İPİ GETİRİP GELDİM, İPİN TAKMASI DA 15-20 DAKİKA SÜRDÜ. İNANIN ÇOK SIKILDIM, 
NEYSE. İPİ TAKTIKTAN SONRA ALIP EVE GELDİM, O BÖLÜMÜ MOTORA MONTE ETTİM. ŞİMDİ YENİ AĞAÇ KESMEK İÇİN MOTOR HAZIR AMA İP YİNE KOPARSA GİDECEĞİM YER YİNE KALENDER MOTOR. BU ARADA BU MOTOR AĞAÇ KESMEK İÇİN HERKESE LAZIM, ÖZELLİKLE ÇİFTÇİLERE. BU ARADA KALENDER MOTOR 2 DÜKKANA SAHİPTİ, DÜKKANLARI 3'E ÇIKARMIŞLAR. BİRİSİNDE HER TÜRLÜ MOTOR SATIŞI YAPILIYOR, BİRİSİNDE HER TÜRLÜ MOTORUN YEDEK PARÇASI SATILIYOR. ÜÇÜNCÜ DÜKKANDA HER TÜRLÜ MOTORUN TAMİRİ VAR. BEN İP TAKTIRIRKEN GÖZÜME 1 METRE BOYUNDA BİR MAKİNA TAKILDI, BAŞINDA BEKLEYEN BEY EFENDİYE ''BU NE MAKİNASIDIR ?'' DİYE SORDUM, ÇİFT SÜRME MAKİNASI DEDİ. BAKTIM, ALT TARAFTA 10 SANTİM DERİNLİKTE ÇİFT SÜREBİLECEK 4-5 SABAN VAR. ÜSTTE MOTOR AKSAMI, 1-2 KĞ.BENZİN ALACAK KADAR BİR DEPOYA SAHİP. ADAMA ''BU BİR DEPO BENZİNLE 1 DÖNÜM (1.000 M2 YERİ SÜREBİLİR Mİ ?'' DEDİM, EVET DEDİ. FİYATI NE KADAR DİYE SORDUM, 2.5-3 MİLYAR TL. İMİŞ. ALMA FİKRİ DOĞDU BENDE AMA BİZİM YERİMİZ SADECE 1.5 DÖNÜM, EN AZ 5-10 DÖNÜM ARAZİSİ OLAN ÇİFTÇİLER İÇİN BU ALET HARİKA. DÜŞÜNSENİZE 1 DÖNÜM YERİ TRAKTÖR SAHİBİ (FİYATLARI BU GÜN İÇİN TAM BİLMİYORUM AMA) 300.00 TL.DEN AŞAĞI SÜRMEZ, OYSA SİZ BU MAKİNA İLE BUNU 10-15 TL.YE HALLEDECEKSİNİZ. ÜSTELİK ÇİFT ZAMANI GELDİĞİNDE TRAKTÖRCÜ GELECEKTİ, GELMEYECEKTİ DERDİ YOK. DİYECEĞİM KÜÇÜK BAHÇE VE TARLA SAHİPLERİ İÇİN İDEAL ALETLER VAR PİYASADA, BU ALETLERİ KULLANAN ÇİFTÇİLERDE İŞLERİNİ SÜRATLE YAPABİLİRLER. BÜTÜN MESELE, YENİLİKLERİ TAKİP ETMEK VE UYGULAMAYA GEÇMEK. BU ARADA BENİM İP TAKILIRKEN 1 İHTİYAR GELDİ, ELİNDE DÜNYACA ÜNLÜ BİR AĞAÇ MOTORU. BU AĞAÇ MOTORUNUN REKLAMINI SIK SIK TV'LERDE GÖRÜYORUM, ALMAKTA İSTİYORUM AMA TV REKLAMLARINA  GÜVENİM YOK. ''DEDE BUNU KAÇA ALDIN ? BEN BUNUN TV'LER DE REKLAMINI GÖRÜYORUM AMA TV SATIŞLARINA PEK GÜVENMEDİĞİM İÇİN ŞU ANA KADAR SİPARİŞ VERMEDİM.'' DEDİM, DEDE BANA ''BENİM OĞLAN BUNU TV YOLU İLE 250.00 TL.YE ALMIŞ AMA İYİ ÇALIŞMIYOR.'' DEDİ. MOTORU İNCELEYEN USTA İSE ''BUNUN MOTORUNDA ARIZA VAR, 80.00-100.00 TL.YE HALLOLUR.'' DEDİ, TV VEYA İNTERNETTEN MAL ALMAK İSTEYENLERE ÖNEMLE DUYURULUR. 
( Zeytin Ağacı Dikmek Ve Ağaç Motoru İle Fazlalıkları Kesmek... başlıklı yazı K.Özbekler tarafından 10.02.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.