Tanıyormuyuz 

AMR BiN AS -I


574 yıllarında Mekke-i Mükerreme’de doğdu. 43 (m. 663) yılında, doksan yaşlarında Mısır’da vefât etmiştir. Âs bin Vâil Es-Sehmî’nin oğludur, Ebû Abdullah, Ebû Muhammed künyeleri vardır. Annesi beni Aneze’den Nâbigâ’dır.

Amr bin ası hendek şavaşı cok etkilemiştir 
Hayberin fethi sırasında müsliman olmuştur
babasının sağlıgında ismi duyulmazdı 

m.ö 629 müsliman oldu

müslimanların habeşistana göcüşünde müsliman mücahirlerini 
teslimi habeş istan kıralı necaşiye elçi olarak gitti

halit bin velit ve eba sülayman ile görüşmesinde peygamberimizin hizmetine girmek istedini söyledi . bir rivayete göre şeriyatı yıkmak istedigi için önce .ve bunu telefesi olarak bir görev istedi ve peygamberimiz sana yakında bir görev vereceni söyledi .
Bir süre sonra babasının dayıları olan Lihaf kabilesine karşı gönderildi zat ü selasil yere gelince 
kabilelerin birleştinin haberini aldı ve durumu peygamberimize iletip yardım istedi. hz ömer ve hz ebubekiri ve adamlarını gönderdi
ve başarıyla savaşı kazandılar

peygamberimiz bazı valileri islama davet etti mekkenin fethinden sonra ummana Amr bin as ı gönderdi umman valisi mektubu okuyunca müsliman oldu sonra peygamberimiz ummana amr bin as ı vali tayin etti ve sonrasında bir cok savaşlara katıldı . gazze sabastin ,beyt,cirin ve dahası ama küdüs daha fet edilmemişti . amr bin as küdüsü kuşattı . küdüs hükümdarı amr bin as ın gelmesi halinde şehri teslim edicemi söyledi ve küdüs amr bin as ile kazanılıp müslüman olmuştur.
ve müsliman degilken müsliman olan eşini boşamıştı .

Müslüman olduktan sonra bütün ömrünü İslam dinini yaymak için savaş meydanlarında geçiren Amr ibni As, orta boylu, cesur, edib ve beliğ idi. Çok fasih bir Arapça ile Kur’an okurdu. Akıllı, bilgili, siyasette usta ve asker bir sahabi olan Amr bin As, askeri dehası yanında, devlet idaresinde de dahi idi. Mahkemelerin tanzimi, vergi toplanması gibi işlerde büyük başarıları görülmüştü. Fustat şehrinde ilk minareli camiyi yaptırdı. Kahire ile Kızıldeniz arasında on dokuz kilometrelik bir kanal açtırarak Hicaz bölgesine gemilerle yiyecek sevketti.

HARUN YILDIRIM
( Tanıyormuyuz Kimdir başlıklı yazı Harun Yıldırım tarafından 20.08.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.