** Özürlü mala, özürlü müşteri bulunur.
** Susturmaya değil, konuşturmaya muvaffak olduklarınla övünmelisin.
** Kendini düzeltmeden başkalarını düzeltmeye kalkmak, başarısızlıkla sonuçlanacağı daha başından belli olan bir girişimdir.
** Güzellik ya apaçıktır herkes görebilir, hissedebilir; ya da gizlidir görebilen ve hissedebilen varlığından haberdar olabilir.
** İnsanla uğraşırken, insanlığı kaybettik.
** Her başarı, bir başka başarının müjdecisidir.
** Başla ki, bitirebilesin.
** Beklemek zordur, sabır gerektirir; meyvesi tatlıdır, mutluluk verir.
** Basitliğin kesin kanıtı: Methedilmekten hoşlanmak.
** Başın yıldızlara değdiğinde bile yerdeki karıncaların varlığından haberdar olmalısın.
** Hayatımızda alışkanlıkları çıkartırsak pek fazla bir şey kalmadığını görürüz.
** Çoğunlukla etrafta ya demokrasi karşıtları, ya demokrasi şaklabanları ya da demokrasiyi kendi çıkarları için kullananlar vardır. Peki, gerçek demokratlar nerededir? Onlar ise köşelerine çekilmiş gerçek demokrasi hayali kurmaktadırlar.
** Bir şeyin basit olması kişiye, şartlara ve zamana göredir.
** Her saldırganlığın öncesinde mutlaka bir engellenme vardır.
** Sen istemesen de geçmiş kendini öylesine güçlü bir şekilde hatırlatır ki, bir daha hiç unutmazsın!
** Kendini sınayan sensen, torpilin de garanti demektir.
** Problem çözümsüzse, sorun çözüm yolunu bilmemekten kaynaklanır.
** Haddinden fazla kişi tarafından sevilmek de bir mutsuzluk nedenidir.
** Kişiliksiz insan yoktur. İyi ya da kötü her insanın mutlaka bir kişiliği vardır.
** Gülmek bazen bir sevgi ve dostluk gösterisidir, bazen de bir protesto şeklidir.
** Bir toplumda çok zeki insanların azlığı da çokluğu da derttir.
** Fikirleriniz farklı diye dertlenmeyin, çünkü sizler farklı insanlarsınız.
** Vicdan gibi bir yargıcımız varken devletin mahkemeleri olmasa da olur.
** Her ok bir hedefe yöneliktir, ama bu her ok hedefi vuracak demek değildir.
** Başkalarının başarısını gerçekten alkışlayan kaç kişi var?
** Her şeyde ölçülü davranmalı. Çünkü ölçünün kaçırılmasını zarar takip edecektir.
** Yalnızlık bir aşk nedenidir, ama aşkın tek nedeni değildir.
** İmkansızı, istemek imkanı da vardır.
** Cennete götüreceğine söz verip de cehenneme bilet kesen o kadar çok insan var ki! Üstelik en çok da bunların treni dolu nedense!
** Aşk aynı zamanda bir beyin işi olmasaydı, en büyük âşıklar en küçük beyinliler arasından çıkardı.
** Bilmeyen insan çeşitleri: Bilmiyor bilmesi de imkansız, bilmiyor belki bilebilir, bilmiyor bilmeyi istemiyor, bilmiyor bilmeyi istiyor, bilmiyor bilmek için çabalıyor.
** Dirinin ölüyle karşılaştığında çoğunlukla ilk tepkisi korku oluyor. Acaba ölünün diriyle karşılaşması herhangi bir tepkiye yol açıyor mu?
**
Sevgili okur, geçen sene yayımlanan Oruç Baba'dan Aforizmalar'ın ikinci kitap hazırlığını yapıyorum. Her zaman olduğu gibi şimdi de değerli öneri ve görüşlerinizi almak üzere bu çalışmayı da internet ortamında sizlerle paylaşmak istiyorum. Katkı sağlayacak yorum ve eleştirileriniz için şimdiden teşekkürler... (ÖFH)
( Aforizmalar-2 Deneme-18 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 9.07.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.