..kaynak Suyu
..............................KAYNAK SUYU...........................................
Beş yıllık kalkınma planı sonunda beş yılını doldurdu. Hem de başladığı
tarihte, aynı günde aynı saatte. ‘’tarih tekerrürden ibarettir’’ bunun
için söylenmiş olmalı. Beş yıllık raporda geçen ibareler şunlar:
1. Eğitim programında gösterilen itina ile istenen düzeye geldi. Yeniden yapılandırmacı eğitim programının
tesiri çok kısa sürede etkisini verdi. Birey olmayı başardı toplumda
nasıl yalnız kalınır, toplumsal bir varlıkken toplumdan nasıl soyutlanır
bu başarıldı.
2. Çağın gereklerinden en önemlisi olarak görülen
şüpheci olma her bilgiyi sorgulama aşamasını başarı ile kazandı ve bunda
ileri bir adım olarak sezgici şüpheciliğe geçişi sağlayarak telapatik
uygulamalrı ilk kez kendi yaşamında başarı ile
gerçekleştirdi.(hayvanların özlük hakları olduğunu ve hayvanların bu tür
deneyler için kullanımdan rahatsızlık duyduğu bilgisinede sezgici
şüphelicilikle ulaştı.)
3. Toplumun menfaati için toplumla karşı
karşıya nasıl gelinir dersini uygulamalı olarak okul yıllarında üstün
başarı ile bitirdi. Toplum için toplumla savaşmanın en büyük erdem
olduğunu ‘’geç olsun güç olmasın’’ deyişi ile ifade etti.
4.
Hayatta en hakiki mürşidin para olduğunu, dünya da var olan her sistemin
para ile meydana geldiğini, sermaye denen girdi çıktının tüm dünyada
tek bir elde toplanması için küreselleşme projesinin yerküreye enjekte,
entegre yabancı sözcükleri ile yerleştirildiğini çıplak gözle, hüsrana
uğramış bir akılla, sevgi denen yalancı zaman oyunları ile müşaade etti.
5. Din olgusuna sıkı sıkı sarılarak içinde bulunduğu boşluğu doldurmaya
çalıştı. Ham sofuluk denen zihniyetin katı mı katı kuralları ile hem
dem iki yıllık bir çile hayatından sonra sufilik yolunun ilk adımını
denemeye karar verdi. Gerçeği aramakta ki bitmrk bilmez hayvansı
güdüleri onu modern çağda dininde masumane olmadığı gerçeği ile yüz yüze
getirdi. Değişimi isteyen ve değişimden korkan metal kültür, değişimden
korunmak için dine sarıldığı fikrini aydınlanma çağından asırlar sonra
yine bir aydınlanma çağında kendi kara mı kara aydınlık dünyasında
yaşadı. Var olan din olgusunun bundan 1400 yıl önceki din olgusu
olmadığını gördü. Bunu da şöyle açıkladı: o çağlarda din sermayeyi
dağıtmaya, bu çağda toplamaya çalışıyor. Dört yılda ancak mutfak
yemziliğini öğrenebildi tasuvvuf düşücesinin.
6. Varlık diyarının
bitr tiyatro oyunu olma ihtimali kendi varlığının bir yanılsama olmuş
olma ihtimali ile birleşip hayatta yalnız kalmış olmanın verdiği ruh
haliyle ön koşul kabul olarak kendi felsefi düşünce hayatının
temellerini oluşturdu.
7. Uzun uzadıya maddeler oluşturmaktan,
gereksiz detaylara takılmaktan vazgeçmeyi;’’gerçek mutluluğun hayatı
olduğu gibi kabul etmek’’ olduğunu, ama yinede gerçek mutluluk peşinde
koşmanın dünya hayatında da gerçekleştirilme olasılığının aslında hiç
bulunmadığını ‘’ihtiyar etmek’’ le ihtiyarlamaya karar verdi………………………….
Kalkınma projesinin aslında bir yıkım programı olduğunu bu ve böyle
uzayıp giden listede ki maddelerle grdük. Daha fazla bilgi malumat hepsi
aynı şeyi farklı farklı sözlerle söylemekten öteye gitmedi. Şiir
tatında bir yaşam arzusu araştırmak için teselli sayılır nitelikte.
Beş yıl içilen kaynak suyu ne kadar da temizidin. Sendin dupduru,
berrak. Kana kana içmek doyumsuz tadından. Sonraları aktın ömrünce ve
içtik yine suyundan …….. ama kimisi işemişti baş ucuna kimisi sıçmıştı
bağrına.
Bir çocuk ellerim ellerine muhtaç
(
..kaynak Suyu başlıklı yazı
laleci tarafından
11.05.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.