..............................KAYNAK SUYU...........................................

Beş yıllık kalkınma planı sonunda beş yılını doldurdu. Hem de başladığı tarihte, aynı günde aynı saatte. ‘’tarih tekerrürden ibarettir’’ bunun için söylenmiş olmalı. Beş yıllık raporda geçen ibareler şunlar:
1. Eğitim programında gösterilen itina ile istenen düzeye geldi. Yeniden yapılandırmacı eğitim programının tesiri çok kısa sürede etkisini verdi. Birey olmayı başardı toplumda nasıl yalnız kalınır, toplumsal bir varlıkken toplumdan nasıl soyutlanır bu başarıldı.
2. Çağın gereklerinden en önemlisi olarak görülen şüpheci olma her bilgiyi sorgulama aşamasını başarı ile kazandı ve bunda ileri bir adım olarak sezgici şüpheciliğe geçişi sağlayarak telapatik uygulamalrı ilk kez kendi yaşamında başarı ile gerçekleştirdi.(hayvanların özlük hakları olduğunu ve hayvanların bu tür deneyler için kullanımdan rahatsızlık duyduğu bilgisinede sezgici şüphelicilikle ulaştı.)
3. Toplumun menfaati için toplumla karşı karşıya nasıl gelinir dersini uygulamalı olarak okul yıllarında üstün başarı ile bitirdi. Toplum için toplumla savaşmanın en büyük erdem olduğunu ‘’geç olsun güç olmasın’’ deyişi ile ifade etti.
4. Hayatta en hakiki mürşidin para olduğunu, dünya da var olan her sistemin para ile meydana geldiğini, sermaye denen girdi çıktının tüm dünyada tek bir elde toplanması için küreselleşme projesinin yerküreye enjekte, entegre yabancı sözcükleri ile yerleştirildiğini çıplak gözle, hüsrana uğramış bir akılla, sevgi denen yalancı zaman oyunları ile müşaade etti.
5. Din olgusuna sıkı sıkı sarılarak içinde bulunduğu boşluğu doldurmaya çalıştı. Ham sofuluk denen zihniyetin katı mı katı kuralları ile hem dem iki yıllık bir çile hayatından sonra sufilik yolunun ilk adımını denemeye karar verdi. Gerçeği aramakta ki bitmrk bilmez hayvansı güdüleri onu modern çağda dininde masumane olmadığı gerçeği ile yüz yüze getirdi. Değişimi isteyen ve değişimden korkan metal kültür, değişimden korunmak için dine sarıldığı fikrini aydınlanma çağından asırlar sonra yine bir aydınlanma çağında kendi kara mı kara aydınlık dünyasında yaşadı. Var olan din olgusunun bundan 1400 yıl önceki din olgusu olmadığını gördü. Bunu da şöyle açıkladı: o çağlarda din sermayeyi dağıtmaya, bu çağda toplamaya çalışıyor. Dört yılda ancak mutfak yemziliğini öğrenebildi tasuvvuf düşücesinin.
6. Varlık diyarının bitr tiyatro oyunu olma ihtimali kendi varlığının bir yanılsama olmuş olma ihtimali ile birleşip hayatta yalnız kalmış olmanın verdiği ruh haliyle ön koşul kabul olarak kendi felsefi düşünce hayatının temellerini oluşturdu.
7. Uzun uzadıya maddeler oluşturmaktan, gereksiz detaylara takılmaktan vazgeçmeyi;’’gerçek mutluluğun hayatı olduğu gibi kabul etmek’’ olduğunu, ama yinede gerçek mutluluk peşinde koşmanın dünya hayatında da gerçekleştirilme olasılığının aslında hiç bulunmadığını ‘’ihtiyar etmek’’ le ihtiyarlamaya karar verdi………………………….
Kalkınma projesinin aslında bir yıkım programı olduğunu bu ve böyle uzayıp giden listede ki maddelerle grdük. Daha fazla bilgi malumat hepsi aynı şeyi farklı farklı sözlerle söylemekten öteye gitmedi. Şiir tatında bir yaşam arzusu araştırmak için teselli sayılır nitelikte.
Beş yıl içilen kaynak suyu ne kadar da temizidin. Sendin dupduru, berrak. Kana kana içmek doyumsuz tadından. Sonraları aktın ömrünce ve içtik yine suyundan …….. ama kimisi işemişti baş ucuna kimisi sıçmıştı bağrına.
Bir çocuk ellerim ellerine muhtaç
( ..kaynak Suyu başlıklı yazı laleci tarafından 11.05.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.