Hikaye / Yaşamdan Hikayeler

Eklenme Tarihi : 18.04.2013
Okunma Sayısı : 1334
Yorum Sayısı : 0
NEŞEM YOK HER  ŞEY ALLAK BULLAK ...

     Selamünaleyküm gönül dostlarım. Saygılar, sevgiler sunarak konumla ilgili 
duygularımı sizlerle paylaşıyorum. Hayat serüveninde öylesine beklenmedik, istenmedik olaylarla karşılıyoruz ki  bazen pusulamızı bile şaşırıyoruz. Neşem yok her şey  allak bullak oldu diyerek en yakınlarımıza bile dert yanıyoruz. 
Bir çare umutlandığımız kişileri dinledikçe bizden de dertliler var diyoruz.
    Hayat serüveni ana rahminde başlıyor. Dokuz ay on günde dünyaya doğana kadar annemizin neler çektiğinin farkında olmuyoruz. Allah'ın izniyle besleniyoruz. Annemizin özünden gelen lezzetli damlacıklar bizi kemiğe eti sararak, özelleştirip, güzelleştirip emin ellere bırakıyor, kucaklayıp seviyorlar.
Keşke hep öyle sevimli kalabilseydik diye anımsadığımız zamanlar oluyor.
     Çocukluk  çağa gelince bebekliği unutuyoruz, buluğ çağa gelince de çocukluğu unutuyoruz, olgunluk çağa gelince de gençliği unutuyoruz. Evlenip yuva kurduğumuz da sorunlar peş peşe sürükleniyor. Pürüzün  birini çözüme kavuşturalım derken diğerinin etkisi daha da çetin oluyor,altından kalkmamız zorlaşıyor. Her şey allak bullak olunca da dünyaya geldiğimize pişmanlık duyuyoruz. Her şey gönlümüze göre olmuş olsa ölümü hatırlamak istemeyiz.
     Çocuklarımız dünyaya gelince çok  şeyin daha güzel olacağını düşünüp, onlara en güzel ortamı sağlayacağımızı planlıyoruz. Oğlumuz, kızımız büyüyüp
kendi fikirlerini ortaya koyunca da kurduğumuz hayallerin ters döndüğünün farkına varıyoruz. Bizim ata sanatını benimsemiyorlar. Farklı işler peşindeler.
Atanın evlada sözünün geçmediği dönemde yaşamak bizi çok üzüyor.
       Onlar bize ayak uydursunlar derken, biz onların peşinde dolaşmaya  devam ediyoruz. Okutmak istediğimiz okumuyor, iş kuralım dediğimiz o işi beğenmiyor. Buluğ çağına gelincede oğlanı, kızı da takip etmek zorlaşıyor. 
Ailemize yakışır bir gelin, damat adayı arıyoruz, onlar da tersini yapıyorlar. Maddi ve manevi yönden yıpranıyoruz. Zaman aşımına uğradıkça olgunluk, saygınlıkta elden gidiyor. Yaşlılığı tadalım derken yeniden çocuklaşıyoruz. 
      Düşündürücü olaylar sadece aile içinde değil, dışarıda da gelişiyor. Her insan hayırlı bir komşusunun olmasını ister ama durum daha da vahim oluyor.
Güvenilir çevren olmayınca da nereye gideceğini şaşırıyorsun. Atalarımızın sözü aklımıza geliyor (EV ALMA KOMŞU AL)  diye. İş arkadaşlarınla da bazen sorunlar yaşanıyor. En ufak bir ihmal hareket senin sakat kalmana ve hatta dünyayı değiştirmene de sebep olabiliyor. Çok dikkatli davranmalıyız.
      Ülkemizin etrafında ki komşular da  basit olayları büyüterek hısım olacak yerde hasım durumuna düşüyorlar. Ajanların, hainlerin aramıza sızması daha da kötü durumlara yol açıyor. Yandaşlarını artırdıkça terörist grupları oluşturup bizi çekemeyen  ülkelerden de destek alıp Vatana Millete zarar vermeye çalıyorlar. Kardeşi kardeşe vurduran zalimler bizlerde moralde bırakmıyor, neşede. Tüm toz pembe hayallerimiz hüsrana dönüşüyor. Allah her şeyin hayırlısını versin duasını sıkça tekrarlayınız. Sizleri bu konularıma uygun sözün özü şiirlerimle baş başa bırakırken hoşça ve dostça kalınız diyorum.
 
*****  NEŞEM YOK   *****

Çocukluk çağımız çok hızlı geçti,
Gençliğim macera bedenim dinçti,
Zalim kahpe felek ömrümü biçti,
Yaşlandım galiba eski neşem yok.

Evlilik sorunu arttıkça arttı,
Nice hayallerim sırtüstü yattı,
Masraflar bütçeyi dağıttı, yırttı,
Yaşlandım galiba eski neşem yok.

Evladın isteği yaralar açar,
Bir kızı kaçırdı öfkeler saçar,
Beynimde kanatlı hayvanlar uçar,
Yaşlandım galiba eski neşem yok.

Çocuklar borçları bana ödetti,
Hanımın tavizi onlara yetti,
Oldukça yıprandım sağlığım bitti,
Yaşlandım galiba eski neşem yok.

Gülmeyi unuttum suratım asık,
Boğaz  yutkunamaz sesimde kısık,
Zeki konuşmuyor ateşi düşük
Yaşlandım galiba eski neşem yok.

*****  ALLAK BULLAK ****

Ülkeler içinde terör türedi,
Yankesici arttı kapkaç üredi,
Muhtaç vatandaşı sarstı kredi,
Allak bullak oldu şu fani dünya.

Hakkını unuttu müminler, kullar,
Güveni kaybetti kesildi yollar,
Fuhuş yatağına dönüyor yollar,
Allak bullak oldu şu fani dünya.

Pek akaya  parti kurduruyorlar,
Kardeşi, kardeşe vurduruyorlar,
Vatanıma hain dolduruyorlar,
Allak bullak oldu şu fani dünya.

Küçüğün, büyüğe saygısı bitmiş,
Büyüğün, küçüğe sevgisi gitmiş,
Ağızda içkiler, sigara tütmüş,
Allak bullak oldu şu fani dünya.

Yeşili yakarak yok ediyorlar,
Katliam yaparak şok ediyorlar,
Zeki'den dayağı hak ediyorlar,
Allak bullak oldu şu fani dünya.

Ispartalı  Zeki Çelik  TÜRKİYE İLESAM  il temsilcisi.
( Neşem Yok Her Şey Allak Bullak ... başlıklı yazı Ispartalı tarafından 18.04.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu