YEDİNCİ   BÖLÜM

          1.  ŞARKÖY-  İKİNCİ  KÂLP  KRİZİ

               Sene  1999  Haziran  ayı.  Gülşen  Ankaradan  telefon  etti.  ‘ ‘Biz  bu sene,   Şarköy’deki   yazlığa  geç  gideceğiz.   önce  Arkadaşlarla    Hatay,-Harbiye’ye  Orada  bir  müddet  kaldıktan  sonra  da   Şarköy'e  geleceğiz.  Siz  şimdiden  Şarköy’e  gidin,  kapının  anahtarı  bahçıvanda,  karısı  evin temizliğini yapacak.’’   dedi.  Annesiyle  de  konuşarak  bu  teklifi  kabul  ettik.

               Ertesi  günü    Noyan’ın   eşi  Meral,  telefon  etti.  ‘Dede,  ben  de  sizinle  Şarköy’e  gelebilir  miyim? dedi.  ‘’Gel  kızım,  otobüse  bin, gel,  beraber  Şarköy’e  gideriz’’  diye  yanıt  verdim..   Anlaşılan  yazlık  iznini  almış,  Gülşen ile  de  konuşmuştu.  Meral’i  alıp  Şarköy’e ,  yazlığa  ulaştık.

               Ev  tertemiz   yapılmıştı. O  aşağıda,  kanepede  yatacak,  biz  de  yukarda  misafir  odasında.   Meral    aynı  zaman  da    hamileydi.

               Yazlıkta  günlük  yaşantımıza  başlamıştık.  Yasemin  torunu   Noyan’ı   çok  sevdiği  için  gelini  de  çok  seviyordu.  Çocuk  için  besleyici  yemekler  yesin  istiyordu.  Hele  sütlaç  ve  muhallebiyi  eksik  etmiyordu.   Buna  mukabil,  Meral  çalışan  bir  insan  olarak,  kendi  hayatını  yaşıyordu.  Gençliğin  verdiği  mantıkla, bilhassa,  ikindi  kahvaltılarında,  çay  bardakları  vs.  bulaşıkları  evyenin  oraya  yıkamadan  bırakıyordu.  Zaten  eşime  yardım  olsun  diye  genellikle,   bulaşıkları  ben  yıkıyordum.  Üstelik Meral, bir  de  komşulara,  kasabaya,  deniz  kenarına  gidiyor,  gelmek  bilmiyordu.  Eşimin  bu  gibi  şeylerden  hoşlanmadığını  biliyordum.

               Bir  gün  Yasemin  hastalandı.  Merali  de  alıp  Şarköy  Halk  Sağlık  Ocağına  gittik.  Genç  bir  doktor  vardı.  Üşütmüş  diyerek,  ona  göre  ilaçlar  verdi.  İki  gün  geçmesine  rağmen,  iyileşme  emareleri  görünmedi.  Öyle  berbattı  ki,  doktoru  eve  çağırdık.  Yine  muayene  etti  ama takviye  edici  ilaçlar  yazmakla  yetindi.

               Gülşene  durumu   telefonla  bildirdim,,  ‘zaten  yoldayız ,  geliyoruz’’ dedi.  Gece  geç  vakit  eve  geldiler.  Durumu  anlattım,  Bülent  ‘‘sabah  olsun,  hastaneye  götürmemiz  gerekebilir’’dedi.  Gülşen  de  aynı   fikirde  bulunuyordu.

               Sabahleyin  Hastaneye  götürdük,  Dahiye  doktoru  muayene  ettikten  sonra, ‘’Hastanız  kâlp  krizi  geçirmiş.  Uzman  doktor  seminere  gitti,  hastayı  Tekirdağ’a  sevk  edeceğim,  hemen  bir  ambulans  çağıralım’’ dedi.

               Ambulans  geldi,  hastamıza  serum  taktılar,  Gülşen  ile  ben  hastamızın  yanına,  ambulans’a  bindik,  Ambulans  o  kadar  eski  tip,  yollar  o  kadar  bozuktu  ki,  sedyenin  iki  yanından  hastayı  tutmasak,  neredeyse  arabanın  içine  yuvarlanacaktı.  Dikkatli  ve  ağır  aksak,  virajlı,   Şarköy  yolundan  Ana  yola  çıkınca  biraz  rahatladık  ve  sürat  kazandık.                                         Tekirdağ  hastanesinde  doktor  muayene  etti  ve  eşimi  yoğun  bakıma  yatırdı.  Gülşen,  ‘’annemin  yanında  ben  kalayım’’dedi  ise  de,  razı  olmayıp,  onları  geri   gönderdim.

   Yoğun  bakım  odası,  diğer  hasta  odalarını  geçtikten  sonra,  koridorun  sonuna  doğru,  solda  bulunuyordu.  Koridorda  iki  giriş  kapısı  vardı.  Birisi  kadınlar,  diğeri  erkekler  içindi.  Oda  büyüktü.  Bir  tarafta  erkekler,  bir  tarafında  da  kadın  hastalar  yatıyordu.  Aralarında  ise  tavandan  aşağı  doğru  sarkan  bir  perde  vardı.  Odanın   batı  tarafında   ise   kapalı,  oda   içinde   tuvalet  ve  lavoba  bulunuyordu..  Hastane  Koridorunun   başlangıcında  da umumi  tuvaletler  vardı.     Bilhassa  Doktor  muayene  ve  kontrole  geldiği  zaman,  perde  kapanıyor,  kadınlar  erkekleri,  erkekler  kadınları  görmüyordu.  Yasemine  yine  serum  takılmıştı.  Allahtan  ki  oksijene  ihtiyaç  duyulmamıştı. Bazı  hastalar  Oksijenle  de  takviye  ediliyordu.

               Ben  tabii  olarak,  eşime  refakat  ettiğim  için  kadınlar  tarafında  kalmıştım.  Doktor  da  hiç ses  çıkarmamıştı.  Oturacak  sandalye  bile  yoktu.  Hemşireye  sorduğumda, ‘ister  eşinizin  yatağında,  ister,   hasta  yoksa, koridordaki  hasta  odalarında,   kalabilirsiniz’  dedi. Tabii  ben  eşimin  yatağının  yanını   etmiştim.  Uyumak  değil,  uyur,  uyanık,  gözetleme,  yardım  ve  istirahat  şeklinde    bulunuyordum...

               Bir  ara,   odanın  içindeki   tuvalete     girdim,  pislik  götürüyordu.  Hemen  şikayet  edip  temizletmek  için  hastabakıcının  ve  onu  bulamayınca,  doktorun  odasına  gittim.  Ama  ikisi  de  odalarında  yoktular.  Koridorda  temizlikçi  kadını  buldum.  Durumu  anlattım,  Eline  bir  kaç  kuruş  para  vererek,  temizlenmesini  ve  idamesini  sağladım.

               Her  gün,   bir  veya  iki  defa,   Gülşen  ve  Gülcan’a  da  anneleri  hakkında,  telefonla,  bilgi  veriyordum.  Gülcan  ilk  haber  verdiğimde  çok  üzülmüştü.  ‘‘doktor  kontrolünde,  bir  gün  sonra  serumu  çıkaracaklar,  merak  etme’’diyerek  teselliye  çalışmıştım.

               Verilen  yemekler   pek  iyi  değildi,  eşim  fazla  bir  şey  yemiyordu Bazen  çorba  ile  iktifa  ediyordu,  Bazen  de  .  Ona  dışardan,   tost  gibi      yemekler   ve   daha  ziyade   meyve   getiriyordum.

               Biz  oradayken,  yeni  hastalar  geliyordu.  Bunlardan  biri  de,,Tekirdağ'ın  yerli  halkından,  konuşmalarından  anladığıma  göre,  Romanlardandı.  Annesi,  refakatçi  olarak  kalıyordu.  Çok  konuşan bir  kadındı.   Eşimle  ahbap  olmuşlardı.  Eşimin  üzerinde,  İtalya’dan  aldığımız,  açık  Pembe  renkli,  yazlık,  güzel  bir  pijama  vardı.  Çingene  kadını,  onu  illâki  bana  ver  diye  tutturmuştu.  Eşim  de ‘’kızım,  burada  tek  pijamam  var,  Buradan  çıkınca  Şarköy’e  gidip  birkaç  gün  kalacağız,  bu  nedenle,  şimdi  veremem.  Madem  sen  İstanbul’da  oturuyormuşsun.  Bak  sana  kadıköy'deki  adresimi  vereyim,  orada  bize  gel,  söz  sana  pijamaları  vereceğim’’  demişti.  (Kadıköy’e  dönünce,  epey  bekledik  ama  ne  gelen  olmuştu,  ne  de  giden)

               Gerçekten  doktorun  verdiği  ilaçlar  iyi  gelmişti.  Anlaşılan  iyi  bir  doktordu.  Artık  taburcu  edeceklerdi..  Beni  ve  komşumuz  Roman  kadınını,  Doktor    muayenehanesine   çağırdı.  Bize   adresini  verdi.  Çarşı  içindeydi.  Roman  kadınına,  hazırlıklı  olmalısın  söyledim.  Bizi  çağırmasının  bir  sebebi  vardı.  İki  refakatçi,  doktorun  yazıhanesine  beraber  gittik.  Doktorun  muayenehanesi  Çarşı  içindeki  bir  binanın  ikinci  katındaydı. İkimizi  de  bürosuna  davet  etti.  Sanki  hastanede  söyleyemez  mış  gibi,  bize  hastalarımızın  durumundan,  yazdığı  ilaçların  nasıl  kullanılacağı,  yemeklerinin  nasıl  olacağı,  stresten  uzak   kalmaları  gibi  bir  çok  nasihatlerde  bulundu.  Doktorun  maksadını  anlamıştık.  Bu  nedenle,  yardımcısı  hemşire’ye  giderek  vizite  parasını  ödemek  mecburiyetinde  kalmıştık..

               Taburcu  olacağımız  günü,  Gülcan’a  da  Gülşen’e  de  bildirdim.  Gülşen  ile  Bülent  gelip  bizi   Şarköy’e  götüreceklerdi,  Çünkü  bizim  araba  oradaydı.  Gülcan’da  bana  kocasının     teklifini  iletti..  Bizim    araba  klimasız  olduğuna  göre,  Semih  gelip  bizi  Kadıköy'ê  götürmek  istemişti.  Çünkü  hava  çok  sıcak,  ve  onların   arabası  klimalıydı.’  Doğal  olarak,  buna  gerek  olmadığını  söylemiştim.

               Hastaneden  çıkacağımız  gün,  yatan  hastalara  şifalar  diledik,  doktor  ve  hemşirelere  teşekkür  ettikten  sonra,  Şarköy’e  döndük.  Birkaç  gün  de  orada  kalıp  dinlendik,  sonra  sabahın  erken  saatinde  yola  çıkarak  evimize  Kadıköy’e   geldik.

 

                      2..  DİŞ  PROTEZİ

               2002  Yılını  Eylül  ayında,  Gülşenler  yazlıktan  dönerken  bize  uğramışlardı.  O  arada  Yaseminin  dişleri  rahatsızdı.  Damat,  ‘’bize   Ankara’ya   gelin!, Gülşenin  akrabası  Seyfi,  diş  doktoru!  Muayenehanesi  Bahçelievlerde..  Otobüsle    gelirseniz,   ben  sizi  doktora  götürüp,  getiririm,’’  teklifinde  bulundu.  Dr. Seyfi  beyin  çocukluğunu,  biz  de  biliyorduk..  Gülşen  de  iyi  bir  doktor  olduğunu  her  zaman  söylerdi..  Bu  bakımdan  aklımız  yatmıştı.

               2003  yılı,  nisan  ayında ,  otobüsle  Ankara’ya  gittik.  Ana,  baba  çalıştığı  için  Nilsu’ya  baba  anne  ve   dede  bakıyorlardı.  Halen  Ümit  Köyde,  bir  çocuk  yuvasına  vermişlerdi.  Dede  sabahtan  götürüyor.  Öğleden  sonra,  saat,  1500-1600  civarında,  arabayla  gidip  alıyordu.  Bu  defa,  Nilsu’yu  yuvadan  aldıktan  sonra,  diş  doktoru  için  Bahçelievler’e  gidecektik.  Evde  bizden  memnun  olan,  oyuncaklarını  göstermek  istiysen  ve  oynayan    çocuk,  Yuvadan  çıkıp  arabaya  binince,  bizimle  konuşmaz  oluyordu.  Yolda  bir  müddet  gittikten  sonra,  Ninesi   Sana  çikolata,  yemiş  alacağım’  dediğinde  ise,  buzlar  eriyor,  ninesinin  kucağına  geliyor,  dili  çözülüyordu.  Artık  eve  gidinceye  kadar  ve  evde  devamlı  konuşuyordu.

               Doktor  Seyfi,  bizi  çok  iyi  karşılamıştı.  Rahmetli  babasından,  anasından  bahsettikten  sonra,  Yaseminin  dişlerini  muayene  etti.  Üst damak, ön  dişlerinden  beş  tanesini  çekecek  protez  yapacaktı.  Dişleri  çektikten  sonra  da  bir  müddet  beklemek  gerekiyordu.  Böylece  gide,  gele  misafirlik  on  yedi  gün  sürmüş  ve  Yasemin,   hayat  boyu  kullanacağı  çok  iyi  bir  proteze  sahip  olmuştu.

                     3.  YENİ    ARABA

               Yeni  bir  kanun  çıkarılmıştı.  15  sene  ve  üzeri,  kullanılmış        arabalar  için  devlet,   dört  milyar  lira  ödeme  yapacaktı.  Bunun  için  araba  sahipleri,  arabalarını  kullanılmaz  duruma  getirmeli  şartı  konulmuştu.  İtalya'dan  getirdiğimiz, Fiat -131  markalı  arabayı  27  senedir  kullanıyorduk.  Bu,  bizim  için  bir  fırsattı.  ORTA  DOĞU  isimli  bir  araba  galerisi  olduğunu  biliyordum.  Fiat  marka  arabalar  satılıyordu.  Eşimle  birlikte  Koşuyoluna   gittik.  Arabaları  gördük,  Satış  müdürü  Murat  bey  ile   Fiat  Palio  marka, ( motor  gücü  1200 H/P)  araba  üzerinde  anlaştık.  Aynı  zaman  da   klimalıydı.  Artık  yeni  bir  arabaya  sahip   olmuştuk  Üstelik  .  ekonomikti.Eski  arabadan  da  kurtulmuştuk.

               

                                4.   BİR  GÜNLÜK - ANKARA 

               Nadire  ablam,  kızı  Semiha’da  misafirdi.  Genellikle  nisan  ayında   Ankara’da   da  olsa,  büyük  kızı  Makbule  ile  köye  giderlerdi.     Bu  defa  Makbulenin  işi  çıkmış    köye   gelemeyecekti.                                                                    Nasıl  olsa  Ankara’ya  gitmek  istiyorduk.  Hem  eşimi  hem  de  Gülşenleri  sevindirmek    düşüncesinde  idim.   Ablama,    ‘’Seni  de  köye  bırakalım’’ Dedim.  Memnun  oldu.

               2004  yılı,  nisanın  ilk  haftasında  yola  çıktık.  Yolda  bir  dinlenme  tesisinde  yemek  yedikten  sonra  yola  devam  ettik. Güdül  sapağından  önce  güya  benzin  alacaktım.  Ama  benzinciye  sapamadan  yoluma  devam etmiştim.. Bu  durumda,  her  ihtimale  karşı,  benzini  Güdül’den  almaya  karar  verdim.  Köy  tarafına  dönmeden  Güdül’e  doğru  yola  devam  edince,  Yasemin  arkasına  dönüp,   ‘’Nadire,  kardeşin  bizi  kaçırıyor’’dedi  ve  gülüştük.  Benzin  aldıktan  sonra  köye  dönüp  Nadireyi  evine  bıraktık.   Ablam, ‘’İçeri  girin  de  biraz  dinlenin’ ‘dedi  ama,   girmeden   yolumuza  devam  ettik.                                                              Gülşenlerin  de   geleceğimizden   haberleri  vardı.  Fakat ,  köyde biraz  kalırız  diye  düşündüklerinden,   erken  gelmemize    şaşırmışlardı.

               Akşam  yemeğine  kadar,  muhabbet  devam  etti.  Akşam  yemeğinden  sonra,  televizyon  seyretmeye  başlayınca,  Yasemin ‘’ ben  gidip  yatayım’’  dedi.  Bana    ‘‘sen  de  fazla  oturma,  erken  gel’’  demeyi  unutmadı.  Misafir  yatak  odasında,  o  tek  kişilik  karyolada  ben  de  çek-yat da  yatıyordum.  Onun  yatağı  hazırdı  zaten,  benimkini  de  Gülşen  ile  beraber  hazırladık.  Eşim  yattı  ben  de  TV.  seyretmek  için  döndüm.

               Sabah  erken  kalkmaya  alışıktık.  Kalktığımızda, Yasemin, ‘’Ben  eve  dönmek  istiyorum’’dedi.  Hayret  ettim.  ‘‘Ne  oldu,  neden  dönmek  istiyorsun’’ dediğimde,  ‘’Yatak  taş  gibi.,  belim,  bırkım  ağrıdı’’diye  şikayet  etti.  Halbuki   her  gelişimizde  aynı  yatakta   yatıyordu.  Ben  de  ‘‘olur,  dönelim!’’dedim.

               Gülşen  ile  damat  uyandığında,  ‘’Anneniz   İstanbul’a   dönmek  istiyor’’deyince ,  şaşırıp  kaldılar.  Gülşen  kıyamet  kopardı.  ‘‘Madem  bir  gece  kalacaktınız, niye  geldiniz,  ateş  almaya    geldiniz’’diye  söylendi  durdu..  Yasemin  bi  kere  karar  vermişti,  ikna  etmek,  döndürmek  zordu.  Nitekim  kahvaltıdan  sonra  yola  çıktık.

                      5. –ŞARKÖY  (SON   SEYAHAT)

               Aynı  sene,  yani  5  Temmuz    2004  tarihinde,  Şarköy’e   gittik. Yasemin, daha  yoldayken  çok  uzak  diye  şikayet  etmeye  başladı.  Virajlı,  Şarköy  kavşağına  sapınca, ‘‘bu  kızın  ne  işi  var  buralarda,  o,  kalabalığı  sever,  böyle  ıssız  yerlerde  ne işi  var?  Diye  söylendi  durdu.  Ben  de  devamlı  ‘‘Buraya  ilk  defa  gelmiyoruz  ki,  oturdukları  Site  kalabalık,  üstelik  çok  güzel,  bahçeleri  çiçekli,  denize  yakın,  hayatlarından  memnunlar,  Nilsu  da  var  yanlarında’’  dedimse   de      dinleyen  kim!?

               Ancak  siteye  gelince,  memnun  oldu.  sanki  ilk  defa  görüyormuş  gibi  beğendi.  Hele Nilsu'yu  görünce,  ‘’torunum’’  diye  bi  sarıldı  ki!.  Yine  Nilsu,  bizim  sevdiğimiz,  neşe  kaynağımız  oldu.  Geceleri  yatarken,  yastığını  kaptığı  gibi  bizim  yattığımız  odaya  gelir,  ‘’ben   sizinle  yatmak  istiyorum’’diyerek  ninesinin  yatağına  girerdi..  Babaanne  zor  ikna  ediyordu  ‘’nineni  rahatsız   edersin  kızım’ ‘ diyerek.

               Gündüzleri,  bilhassa  öğleden  sonra,  bisikletine  binerek,  ‘‘Kim  beni,  denize  götürecek,  arkadaşlarımla  oynamaya,  bisikletle  yarışmaya  gitmek  istiyorum’’  diyordu.  Tabii,  genellikle    ben  götürüyordum.  Bazen   bakkala,  gazete  almaya   gittiğimde,  benim  peşime  takılır,  çikolata,  çiklet  aldırırdı.  Bazen   de   dedesi  götürüp, denize  sokuyordu.  Alışana  kadar   kıyameti  koparıyor,  göz  yaşı  döküyordu.  Eve  geldiklerinde,  Babaannesi,  yine  feryat-figan   onu   banyoya   sokuyordu.  

               Aradan  beş  gün  geçmişti  ki  Yasemin  eve  dönme  isteğini  açığa  vurdu.  Ne  desek,  ne  etsek   nafileydi.  Eve  dönecektik.  Bir  gün  önceden  bavul  hazırlanmıştı.  Sabah  kahvaltısından  sonra,  arabayı   park  yerinden   getirmeye  gittim.  Döndüğümde,  çantasını  çıkarmış,  Nilsu’ya  para  veriyordu.  Gülşen  ile  Damat  bizi  yolcu  ettiler.  Ay  çiçeği  tarlasından  geçerken,  aklıma  geldi,  arabayı  durdurup,  ayçiçekleri  arasında  Yaseminin   fotoğrafını  çekmiştim.

               Yolda,  bildiğimiz   sergiden, Karpuz,  kavun    aldık.  Tekirdağ'ı  geçtikten  sonra, Yasemin,  dalmışken  gözlerini  açtı  ve  bana  dönerek  ‘’Nilsu  benim  paramı  çaldı’ ’demez  mi?   ‘’Sen  çantandan   para  çıkararak  verdin,  ben  gözümle  gördüm’’dememe  rağmen,  paranın  çalındığında  ısrar  ediyordu.  Bir  türlü   ikna  edemedim. 

               Eve  geldik,  arabayı  park  ettikten  sonra,  bavulları  ve   diğerlerini  yukarıya  çıkardım. Öğle  yemeğinde  yiyelim  diye,  Gülşen  börek  koymuştu.  Sofrayı  hazırlayıp,  börekleri  ısıtırken,  bir  baktım  balkona  çıkmış,  ‘'Nilsu,  Nilsu ’  diye  avazı  çıktığı  kadar  bağırıyordu.  Hemen  yanına  koştum  ve  ‘‘Nilsu  Şarköy’de,  babaannesinin  yanında,  burada  değil  ki,  niye  burada  arıyorsun’’?  Dedimse  de  ikna  etmem  çok  zor  oldu.  Güya  küçük  bir  çocuk  görmüş,  Nilsu’ya   benzetmişti.

               Düşündükçe,  hareketlerinde  bir  anormallik  hissetmeye  başladım.  Kendi,  kendime  karar  verdim,  hastaneye  götürüp,  bir  doktora  gösterecektim. 

( Zorlu Dönemeçler-2-b7-1-5 başlıklı yazı coni tarafından 2.04.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.