Dünya nasıl cennete döner

69 izlenme 8 yorum 14 Nisan 2024 Pazar - 16:38
Bahçelerde börülce
oynar gelin görümce
dünya cennete döner
sevenler sevilenler
doğayı kirletmeyenler
bir araya gelince
ve de kenetlenince
Yorum Yaz
ERHAN TIĞLI
26 Nisan 2024 Cuma - 16:23
Cevap Yaz
Menekşe buldum derede
sordum cennet nerede
dedi sevgi ve dostluktadır cennet
arama başka yerde
Erkan Karanfil
26 Nisan 2024 Cuma - 15:29
Cevap Yaz
Ebesi olmayan bir saklambaç oyunu gibi dünya.
ne zaman oyun olduğunu anladık, o zaman çok şey değişecek.
ERHAN TIĞLI
26 Nisan 2024 Cuma - 11:47
Cevap Yaz

Gelin dostlar bir olalım
Meydan okuyalım hadi
Kuyumuzu kazanlara
Dirliğimizi bozanlara
Kalmasın ahımız içimizde
İŞTE BUNLARI YAPARSAK DÜNYA CENNETE DÖNER
YOKSA KENDİ YARATTIĞIMIZ CEHENNEMDE BOĞULURUZ.
MESUT ÇİFTCİ
25 Nisan 2024 Perşembe - 11:02
Cevap Yaz
"Dünya nasıl cennete döner?" Bu soru, insanın içinde taşıdığı umutların, sevginin ve iyiliğin bir arayışıdır. Bu arayış, dünyayı sadece fiziksel bir yer olarak değil, ruhsal bir deneyim olarak da görmemizi sağlar.

Dünya, cennete dönüşebilir mi? Belki de cevap, içimizdeki cenneti bulmaktan geçer. İçsel barış ve mutluluğu bulduğumuzda, dış dünya da buna uyum sağlar. Bu, insanlığın ortak bir hedefi olabilir mi?

İnsanlık tarihi boyunca, birçok medeniyet ve kültür, dünyanın bir gün cennet gibi olacağına inanmıştır. Bu inanç, insanların çabalarını yönlendirmiş ve toplumları daha iyi bir gelecek için harekete geçirmiştir.

Dünya nasıl cennete döner sorusuna cevap ararken, önce içsel dünyamıza bakmalıyız. Sevgi, anlayış, hoşgörü ve adalet gibi değerlerle dolu bir iç dünya, dış dünyayı da etkiler. Her birimizin bu değerleri yaşamına entegre etmesi, dünyayı daha iyi bir yer haline getirebilir.

Bununla birlikte, dünyanın cennete dönüşümü sadece insanın içsel değişimine bağlı değildir. Doğanın korunması, eşitsizliklerin giderilmesi, adaletin sağlanması gibi somut adımlar da atılmalıdır. Bu adımlar, dünyayı cennete dönüştürme yolunda önemli birer kilometre taşı olabilir.

Dünya nasıl cennete döner sorusu, umudu ve iyiliği hatırlatır bize. Belki de cennet, hepimizin içinde taşıdığı ama unuttuğu bir yerdedir. İçimizdeki bu cenneti keşfetmek ve dış dünyayla paylaşmak, gerçek bir dönüşüm başlatabilir.
ERHAN TIĞLI
25 Nisan 2024 Perşembe - 18:07
Yorumunuz ve katkınız için teşekkür ederim. Yazımı adeta yeniden yazmışsınız. Dost selamlar.
ERHAN TIĞLI
24 Nisan 2024 Çarşamba - 11:38
Cevap Yaz
Sevgi solmayan bir çiçektir
değerini bilene
her yer cennettir
sevene sevilene
ERHAN TIĞLI
15 Nisan 2024 Pazartesi - 11:02
Cevap Yaz
Mutluluk kelebeği gönlümüzün çiçeklerine konarsa dünya cennetleşir
Sevgi ve dostluğa giden yokuşlar düzleşir.
AhmetZeytinci
14 Nisan 2024 Pazar - 20:47
Cevap Yaz
Yeter ki insanlar ve devletler hırslarını dizginlesinler dünya cennete döner...
ERHAN TIĞLI
14 Nisan 2024 Pazar - 16:45
Cevap Yaz
Cennet cennet dedikleri
birkaç köşkle birkaç huri
isteyene ver onları
bana seni gerek seni
İşte böyle demiş Yunus Emre
Bize insanları güzellikleri doğayı candan seven kişiler gerek. Onlarla döner bu dünya cennete, yoksa gideriz cinnete...Boğuluruz pislikte kirlilikte!
Yorum Yaz