Türk Halk Müziğimizin Acı Kaybı - Şakir Öner Günhan

43 izlenme 1 yorum 14 Nisan 2024 Pazar - 13:43
Türk Halk Müziği sanatçısı müzisyen Şakir Öner Günhan'dan acı haber geldi. Türk Halk Müziği ve TRT sanatçısı Günhan, Muğla'nın Bodrum ilçesinde tedavi gördüğü hastanede 82 yaşında hayatını kaybetti. Usta sanatçının vefatı sevenlerini yasa boğdu.

Bodrum'da özel bir hastanede bir süredir kanser tedavisi gördüğü bilinen Günhan, hastanenin yoğun bakım ünitesindeki 5 günlük yaşam savaşını kaybetti. 2020 yılında düzenli aralıklarla yaptırdığı check-up sırasında kalın bağırsak kanserine yakalandığını öğrenen Türk Halk Müziği sanatçısı müzisyen Şakir Öner Günhan, tümörün kontrol altına alınması için kemoterapi tedavisi almaya başlamış ve kemoterapi tedavisinin tamamlanmasının ardından ameliyat olmasına karar verilmişti. Tedavi altına alınan ve 3 kez kanseri yenen Günhan, 4. kez tekrardan kansere yakalanınca beş gün önce özel bir hastanede yoğun bakım ünitesine alınmıştı.

BUGÜN TOPRAĞA VERİLECEK!

13 Nisan 2024 tarihinde öğle saatlerine doğru hayatını kaybeden Günhan'ın cenazesi bugün (14 Nisan Pazar) öğle namazına müteakip Bitez Gülsevim Rüştü Kaynak Camii'nde kılınacak cenaze namazının ardından Bitez Mezarlığı’nda toprağa verilecek.

ŞAKİR ÖNER GÜNHAN KİMDİR?

1942 yılında Bursa'nın Mudanya ilçesinde dünyaya gelen Şakir Öner Günhan, memur bir babanın evladı olarak ilkokul ve ortaokul tahsilini Anadolu'nun pek çok yerinde tamamladı. Liseyi Ankara'da okuyan Günhan, Ankara İktisadi ve Ticari Bilimler Akademisi ile Gazi Eğitim Enstitüsü Beden Eğitimi Bölümü'yle birlikte, Ankara Devlet Konservatuarı Şan Bölümü'nden başarı ile mezun oldu. Günhan, 1966 senesinde Türk Halk Müziği Ses Sanatçısı olarak TRT'ye girdi. TRT'de 1973 senesinden itibaren prodüktör olarak çalıştı. Daha sonra 'Yörelerimiz Türkiye', 'Ankara Rüzgarı' ve 'Türkülerin Hikayesi' başta olmak üzere pek çok televizyon programında sunucu, yönetmen ve yapımcı olarak görev yaptı.

Ahmet ZEYTİNCİ

Yorum Yaz
AhmetZeytinci
14 Nisan 2024 Pazar - 13:48
Cevap Yaz
Değerli bir sanatçıydı sevenlerinin ve yakınlarının başı sağ olsun...