Yapay zekada ileride bizi sizce neler bekliyor?

110 izlenme 7 yorum 19 Mart 2024 Salı - 02:49
Yapay zeka hakkındaki düşüncelerinizi paylaşabilirsiniz.
Yorum Yaz
MESUT ÇİFTCİ
26 Mart 2024 Salı - 09:21

26 Mart 2024 Salı - 09:21
tarihinde güncellendi...

Cevap Yaz
Yapay zeka (YZ) hızla gelişiyor ve pek çok alanda hayatımızı değiştiriyor. İleride YZ'den beklenenler arasında şunlar var:
Avantajlar:
1. Daha İyi ve Hızlı Kararlar: YZ, büyük veri setlerini analiz ederek insanların yapamayacağı kadar hızlı ve doğru kararlar alabilir.
2. İş Verimliliği ve Tasarruf: Otomasyon sayesinde iş süreçleri daha verimli hale gelir, insan gücünden tasarruf sağlanabilir.
3. Sağlık Hizmetlerinde İyileşme: YZ, hastalık teşhisi, tedavi planlaması ve tıbbi araştırmalarda önemli rol oynayabilir, sağlık hizmetlerini iyileştirebilir.
4. Eğitim ve Öğrenme: YZ, öğrencilere özelleştirilmiş eğitim imkânları sunabilir, öğrenme süreçlerini daha etkili hale getirebilir.
5. Ulaşım ve Taşımacılık: Otonom araçlar sayesinde trafik kazaları azalabilir, ulaşım daha güvenli ve verimli hale gelebilir.
6. Çevre ve Enerji Verimliliği: YZ, enerji tüketimini optimize ederek çevreye daha az zarar veren çözümler sunabilir.
Dezavantajlar:
1. İş Kayıpları: Otomasyon ve YZ'nin yaygınlaşmasıyla bazı işlerin insanlar yerine makineler tarafından yapılması, iş kayıplarına yol açabilir.
2. Gizlilik ve Güvenlik Endişeleri: YZ'nin kullanımıyla birlikte kişisel verilerin gizliliği ve siber güvenlik riskleri artabilir.
3. Bağımlılık ve Kontrol Kaybı: YZ'ye aşırı bağımlılık, insanların kontrolünü kaybetmesine ve hatalı kararlar almasına neden olabilir.
4. Etik Sorunlar: YZ'nin insan benzeri özellikler kazanması, etik ve sosyal sorunları beraberinde getirebilir, örneğin, insanlarla etkileşimde zorluklar yaşanabilir.
5. Eşitsizlik: YZ'nin yaygınlaşmasıyla birlikte dijital uçurumun artması ve eşitsizliklerin derinleşmesi riski bulunmaktadır.
Bu avantajlar ve dezavantajlar, YZ'nin gelişimine paralel olarak değişebilir. Bu nedenle, YZ'nin etkilerini değerlendirirken sürekli olarak güncel gelişmeleri takip etmek ve insan merkezli, sürdürülebilir çözümler geliştirmek önemlidir.

Bence insanın niyeti Yapay Zekanın iyi ya da kötü yönde evrilmesinde ana etken olacaktır. Zira şimdiye kadar insanın yaptığı bütün icatlar insanın niyeti paralelinde ilerlemiştir.
AdemEFİLOĞLU
24 Mart 2024 Pazar - 23:42
Cevap Yaz
Büyük bir tehdit
nurcan-aslansoy
22 Mart 2024 Cuma - 16:35
Cevap Yaz
Konuşmadan anlaşabileceksiniz, zihinler arası iletişim ;)
Aydın Yener
22 Mart 2024 Cuma - 01:22
Cevap Yaz
Kodlamanın Sonu Bu Sefer Gerçekten Gelmiş Olabilir

AhmetZeytinci
19 Mart 2024 Salı - 11:25
Cevap Yaz
Çok yeni bir olay Yapay Zeka, bekleyip görmek lazım neler yapabileceğini veya yapamayacağını...
*lethe*
19 Mart 2024 Salı - 11:21
Cevap Yaz
Yapay zekanın yeteneklerinin gerçek dünyada faydalı eylemler için kullanılmasını umuyorum. Yoksa dünya doğası kaosa düşecek ve çöküşe neden olacaktır. Yani şunu düşünmeliyiz , yapay zeka insanlığın ihtiyacı olan alanların iyileşmesi, onarılması ve faydasının lehinde bir sürdürülebilirlik için mi, yoksa yıkım için mi kullanılacak. ?
Aydın Yener
19 Mart 2024 Salı - 02:51

19 Mart 2024 Salı - 02:52
tarihinde güncellendi...

Cevap Yaz


Doktor Nduko'ya göre yapay zekanın ileride kullanılacağı en heyecan verici alan ise sağlık sektörü. Nduko, yapay zekanın birçok hastalığın teşhisinde işe yarayacağı görüşünde...
Yorum Yaz