İNANMA! ...  UFKUNU   KARARTMA
   
       Saygıdeğer gönül dostlarım. Sevgiler, selamlar ileterek uyarıcı niteliğinde olan konumu paylaşıma sunuyorum. Bazı kötü niyetli, inancı zayıf kişiler bir çok gaflet de olanları avlayıp kendilerine çekebilmek için, senin inancına da gölge düşürebilmek için dünyalık heveslerini artırarak  var olan şeyleri yok sayarak, türlü fetvalar vererek, fikirlerini kabul ettirene kadar uğraşırlar.
        Geçmişte bir arkadaşın kötü alışkanlıkları olduğu halde sarhoş kafayla bile: Her yol Allah'a gider. Diyerek kendini teselli edebilmektedir.  Evet kendince doğru kabul ettiği cümlenin detaylarına pek inmek  istemiyor. Cennet ve cehennemi aklına getirmiyor. Çünkü sadece kendi alışkanlığının doğru olduğunu kabullenmiş.  İçme arkadaş sağlığına zararlı ve inancımıza göre haram olduğuna göre de günah işlemiş oluyorsun desek de anlamaz.
        Yine maziyi deşerek tarihin derinliğine inip Peygamberler zamanın da bile içildiğini vurgulamaktadır. Oysa  o zamanlar şarap içildiğinde birbiriyle kavga edenleri görünce peygamber efendimiz içki içilmesinin haram olduğunu bildirerek Müslümanları uyarmıştır. Başka bir örneğe geçelim.Ölüm her canlı için kaçınılmaz olduğunu bile bile  hayatını yaşamak isteyenler var.
        Aile ferdiyle birlikte mutluluk tablosu çizerek eğlenmek, coşmak hayatı yaşamak memnuniyet vericidir. Amma! nefsinin arzu, isteklerine uyarak ve şeytanlara da kanarak, servetini şehvet yolunda harcayıp günahkar olmak.. Bence hayat yaşamak değil yuva dağıtmaktan, huzuru kaçırmaktan ibarettir.
Boş ver dünyaya bir daha mı geleceksin fetvalarını inandırıcı bulmayınız.
       Ölümü her canlının zamanı geldiğinde, vadesi yettiğinde tadacağına göre, ölüm yoktur diyenlere de aldanmamanız gerekir. Niçin yaratıldığı mızın bizler bilincinde olmalıyız. Dünya ve uhrevi alemi eşit düzeyde düşünüp dengemizi sağlamalıyız. Şeytana uydukça, nefsimizin dünyalık isteklerine boyun eğdikçe kurtulma şansımız zayıflar. En iyisi geçmiş günahlara tövbe edip toparlanalım. Kalan ömrümüzde ibadet de ki noksanlarımızı giderelim.
       Kötü alışkanlıklarımıza devam ettiğimiz sürece ufkumuzu da karartırız. Her hanede huzur bozacak insanlar daima pusudadır. Onlarında kışkırtmak için fırsat kollayan görülmeyen düşman bellidir. Yukarıda bahsettiğim gibi görünen ve görünmeyen düşmanlara asla fırsat vermemeliyiz. Hayatımızı zindan edersek, ufkumuzu da karartınca nasıl huzurlu olabiliriz ki? . 
       Madde bağımlısı olanların kendi haline kurtulma şansları yoktur. Her yörenin uzman doktorları var. Mutlaka kontrol altında tutularak tedavileri sürdürülmelidir.  Sigara tiryakilerin bile nikotin bağımlı oluşları uzun bir süre emir baki yapmaktadır. Ben bırakacağım diyenlerin bile uzun süre sözünde duramadığı görülür. Bıraktım diyenler de nikotinin tesirinden kurtulamazlar.
       İnanma ve ufkun kararır şiirlerimde ki vermek istediğim mesajlar çok iyi algılanmalıdır. Üretilen eserler heba edilmemeli mutlaka değerlendirilmelidir. Sigara paketlerinin üzerinde ki uyarıcı resimlere aldırış etmeyenler zamanla aynı görüntülerle yarışa çıkmaktadırlar. Çünkü vücudu harabeye dönmüştür. Bir sigara tiryakisi yirmi yıl içtiği zaman vücudunda yedi kilo katran biriktirir. 
        Bu süreden sonra sigarayı bıraksa bile o katranın vücudu terk etmesi uzun yıllar almaktadır. Katran vücudunuza sakız gibi yapışır ve bırakmaz. Ölüm gerçekleştiği andan itibarende o pislikler ağzınızdan, burnumuzdan, kulaklarınızdan teneşir üstünde yıkanırken bile çıkmaya devam ederler. İşte benim konumun özeti burada. Ölüm yok diyenler, bana bir şey olmaz deyip ufkunu karartanların acı sonlarına şahit olmaktayız. Hoşça kalın, dostça kalın.

*****  İ N A N M A!   *****

Nefsine yenilip, şaşırıp azma,
Doğru söyleyene sakın ha kızma,
Her canlı ölecek morali bozma,
Ölümden kurtuluş yoktur inanma.

Serveti harcasan dönüşü yoktur,
Çaresiz kalıyor her uzman doktor,
Yaradan, yaşatan, dönüşün Haktır,
Ölümden kurtuluş yoktur inanma.

Zamanlı, zamansız gelebiliyor,
Şeytanlar aklını çelebiliyor,
Korkusu uykunu bölebiliyor,
Ölümden kurtuluş yoktur inanma.

Gençliğe, dinçlikle güvenme sakın,
Uzakta değildir duruşu yakın,
Zararlı şeyleri artık bırakın,
Ölümden kurtuluş yoktur inanma.

Cahil de, Zeki de bunu  algılar,
Sebep oluşturur bazı bulgular,
Azrail meleği kural uygular,
Ölümden kurtuluş yoktur inanma.

 *****  UFKUN   KARARIR  *****

Üç günlük dünya da kötümser olma,
İyimserlik düşün kin, nefret dolma,
Meyhane, barlarda, pavyonda kalma,
Bir  hata  yaparsan  ufkun  kararır.

Hanede sevgilin seni bekliyor,
Çocuklar oyuncak diye ekliyor,
Annen kıyamıyor biraz aklıyor,
Bir hata yaparsan ufkun kararır.

Babanı renine sakın ettirme,
Sigarayı içip, duman tüttürme,
Alkolik olup da ruhu  sıktırma,
Bir hata yaparsan ufkun kararır.

Arkadaş kurbanı olmaman gerek,
İnançla çarpmalı bu kalp bu yürek,
Yuvanı dağıtma göçmesin direk,
Bir hata yaparsan ufkun kararır.

Zekiliği kullan, cahil anılma,
Cinayet işleyip, hapse konulma,
Şeytanlara uyup, nefse yenilme,
Bir hata yaparsan ufkun kararır.

Ispartalı Zeki Çelik  TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.
( İnanma ! ... Ufkunu Karartma başlıklı yazı Ispartalı tarafından 19.01.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.