Bu çalışma alıntı sözlerden faydalanarak yapılmıştır. Eleştiriye de eleştiri yöneltebileceğimizi anlatmaya çalıştım. Çünkü aynı yere baktığımız halde gördüklerimiz birbirinden farklı olabilir.
***

-Dilenci sadaka için yalvarıyor, o ise sevgi dileniyor. 
-Birisi bir insanı öldürmüş, o ise içindeki sevgiyi. 
-Hırsız eşya çalmış, o ise vergi kaçırmış.
-Birisi korkuyor, o da korkuyor.
-Birisi ağlıyor, o da…. 

-Yaşam yollarında kendimizle tekrar tekrar, binbir kılıkta karşılaşırız. 

***

-Yıllar akıp geçti. Ne kaldı elimde? 
-Hayat bozuk bir para gibidir. Dilediğinizce harcayabilirsiniz, ama sadece bir kez.. 

***

-Başkalarının doğrularındansa kendi yanlışlarımı severim. 
- İsterseniz yanlış düşünün, ama her durumda kendi kafanızla düşünün. 

***

-Hata yapmaktan korkuyorum. O nedenle hiçbir şey yapmıyorum. 
- Hiç hata yapmamış adam, yeni bir şey denememiştir. 

***

-Belgesellerde bir kaplan yabani bir hayvanı öldürdüğünde beslenme zincirinden bahsedenler, evcil bir hayvanı öldürdüğünde onu katil olarak tanımlıyorlar. 
- Bir adam bir kaplanı öldürürse bunun adı spordur, bir kaplan bir adamı öldürürse bunun adı vahşettir.

***

- Zorda kalan ülkeler hep kendilerini kurtaracak bir kahraman beklerler. Bu bazen gerçekleşir, ancak bazen de bekleyiş sürer gider asırlarca. 
-Bu nedenle tarihten silinen toplumlar, bir kahramana bel bağlamak yerine herkes kendisinin bir kahraman olabileceğini bilseydi bu acı sonla karşılaşmazlardı. 
-İşte o yüzden “yazık kahramanlara gerek duyan ülkeye.” 


***

-Onu neden öldürmek zorunda olasınız ki? 
-Çünkü o benim düşmanım. 

- O zaman, ”biraz bekleyin zaten ölecek.... “ 

***

-Onunla mücadele etmek benim tek amacım. Bir gün onu mutlaka öldüreceğim. 
- Onun ölmesi değil, yaşaması gerekir. Çünkü; ”bir düşmanla savaşarak yaşayan kişinin, düşmanını hayatta bırakmakta yararı vardır.” 
( Eleştiriden Eleştiriye-8 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 13.06.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu