Yazara ait kitabın çıktığı duyurusunu face book'da öğrendim. Hemen sipariş vermeme rağman kitap elime uzun bir gecikmeyle ulaştı. Aldığım ilk gün sevincime diyecek yoktu. Çünkü kitabın yazarını ''sende yaz net'' sitesinde şiirlerinden tanıyordum.

Bu nedenle bir an okuyup bitirme heyacanı doğdu içime. Tam beş gün de bitirebildim.
Müthiş bir betimleme olgusuyla karşılaştım.Olayı canlı olarak gözler önüne seren yazarın, aynı zamanda şair olması derinlemesine tasvirlere yer vermesi ve zaman-mekân ilişkisini birbirine bağlı olarak sunması......yüreğime ve hafızama kazındı.

Kitaptaki kahramanları sanki tanıyor, görüyor muşum gibi içimde öyle bir diyalog oluştu.
Kitap bitti. Fakat etkisi hâlâ üzerimde, kendimce beynimde evirip çeviriyorum.

Rüstem'in annesinin evden gidişi ve o çocuğun yüreğinde derin bir iz kalması, küçük yaşta evinden ayrılıp okumak için yurda yerleşmesi...

Hemen anneyi suçlamayacağım, bakış açımı biraz genişletmem lazım,çünkü peşin hükümle yargılarsan yarın ne olacağımız belli mi?

Kimbilir kadıncağız neler yaşadı?Böyle şuursuz bir davranışa iten sebep, sadece eşinin kendisine olan kötü davranışı olabilir mi?

Bir kadın kolaylıkla çocuklarını terketmez.Kesinlikle bunalıma girmiştir diyeceğim.

Raşide'nin kaçırılması, para karşılığında alınması ve sonra,terör örgütünün peşini bırakmaması....gencecik hayatların bu illetin yüzünden sönmesi aklı alır gibi değildi.

Kimse isteyerek kendi arzusuyla bu örgüte katılacağını düşünmüyorum. Hele bu kitabı okuduktan sonra içime müthiş bir acıma hissi doğdu.

Çocuklara sahip çıkıp, bilinçlendirmek gerekir.

Diğer taraftan, Doğu ve Güneydoğu da askerlik yapan gençlerimizin, döndükten sonra ''Vietnam sendromu'' diye adlandırabileceğimiz bir vaka ile karşı karşıya kalması( döndükten sonra ortama ayak uyduramama durumu.) başlı başına çözülmesi gereken bir problemdir.Rüstem'in yer yer askerlik anılarına geri dönmesi, olayı üzerinde taşıdığına işaret ediyordu.

Yazar çok geniş açıdan ele almış konuyu,biz okurlara ilettiği mesajlar açıkça görülüyor.O bölgelerde görev yapan kardeşlerimize, psikolojik yardım alması konusunda desteklemeliyiz.

Rüstem'in kardeşinin intiharı ve bu intiharın sebebi bir kıza aşık olması,Raşide'nin bunu günlükten öğrenmesi, Raşide'nin geçmişiyle ilgili hiç bir açıklama yapmaması.....iki sevgilinin birbirinden bir çok şeyi saklaması...

Neden diye sorguladım bir an. Sanırım büyülü ortamın bozulmasından çekinmişlerdir.
Olaylar örgüsü devam ediyor. İkiz kardeşi Sevil'in 14 yaşında sevdiği birine kaçması daha sonra kendini bataklıkta bulması,Türkiye'de kadınların bir kısmının bu pis işlerde çalıştırılması. Lanet olsun dedim içimden.Ya bu dünyaya ne tür insanlar gelmişlerdir. Kan emici mahlukâtlar...

Daha fazla yazmaya gerek yoktur. En azından bu siteye üye kardeşlerimizin mutlaka yazarın bu kitabını alıp okumalıdır.Yıllardır topluma (en azından buradaki yazarların tanınmasında büyük payı olan, sayın Zekeriya Efiloğlu'nun her gün ana sayfada kitabının tanıtımını üstlenmek vefâ, gönül borcumuzdur.

Bu mükemmel eserinden dolayı kendisini can-ı gönülden tebrik ediyorum.

Saygılarımla......

( Aşkın Eşiğinde Ölüme Uyanmak-zekeriya Efiloğlu başlıklı yazı MelahatTEMUR tarafından 22.05.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.