*-Güzelliğin farkına varabilmek yetenek ister.

*-Gerçek iyilik,  yerinde ve zamanında yapılan iyiliktir.

*-Düşmanın güçlü diye korkma, üzülme; çünkü böylesi bir düşmanı yendiğinde  ancak övünç duyabilirsin.

*-Sadece senin bildiğin, asla hiç kimse ile paylaşmayacağın sırların varsa, ağırlığının arttığını anlarsın.

*-Problemler çözülmek için vardır. Zaten çözüldükten sonra da,  problem olmaktan çıkarlar.

*-Cömert kişi cömertlik yaptığının farkında bile değildir.

*-Bir zorluğun üstesinden gelmek, bir başka zorluğun daha üstesinden gelme ihtimalini oldukça güçlendirmektedir.

*-Gözyaşlarını kendine acındırmak için döküyorsan; bil ki bunda bazen başarılısın, bazen de değilsin.

*-“Biter mi?” diye düşünme. Hele bir başla. Başlamak bitirmeye götürebilir, ama başlamazsan bitme ihtimali sıfırdır.

*-Dilleriyle anlaşamayıp da gözleri ile anlaşan insanlar gördüm, ama gözleriyle anlaşamayıp da dilleriyle anlaşanlara hiç rastlamadım.

*-Bazen ölen bir insanı modern tıp imkanlarını kullanarak doktorlar diriltebilir, ama ölen bir aşkı dirilten asla olamaz.

*-En güzel şeylerden bir tanesi  boş kafestir, çünkü özgürlüğü çağrıştırır.

*-Duygulu insanlarla konuşurken, bir gül bahçesindeki gibi davranmalısın.

*-“Düşüncelerinden hayatının sonuna kadar bir milim bile sapmadı, hiç değişmedi” diyene sorarlar: ”Hangi aptaldan söz ediyorsun?” diye.

*-Kazançlarımızın önemli bir kısmı başkalarının hatalarından gelir.

*-Bilgi, sadece almaya hazır kişilere verilir.

*-Seni sevenleri tabii ki sev, ama asıl mesele seni sevmeyenleri de sevebilmektedir. İşte bunu yapabiliyorsan bir “gönül adamı” oldun demektir.

*-Sevginin asıl koruduğu zannetmeyin ki sevilendir; sevendir. Seviyorsan bil ki, çok büyük bir savunma silahına da sahipsin.

*-Sevgini verdikten sonra bir beklenti içinde misin, değil misin? Beklenti içinde isen, sevgini bir kez daha kontrol et! Çünkü sevdim zannedip yanılmış olabilirsin.

*-Korku ile sevgi hiçbir zaman biraraya gelmediler.

*-Sevdiğini bekleyen kişi, en sabırsız insandır.

*-Sevgi öldürülmüş. Cinayet zanlıları: öfke, korku, bencillik ve yalanmış.

*-Umutsuz insanın mutlu olma şansı da yoktur.

*-Adaletsiz yönetici, adalete vereceği hesabın korkusuyla yaşar.

*-Mutluluk anlatılamaz; yaşanır. O nedenle mutlu olduklarını anlatan insanlara hep kuşku ile baktım.

*-Tutkundan vazgeç, gamını dağıt ki yaşadığının farkına varabilesin.

*-Kral mı olmak istiyorsun? Demek ki mutsuzluğu tercih ettin.

( Oruç Baba’dan Aforizmalar-29 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 25.02.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.