*-Aşkına söz geçiremiyor musun? O zaman koyver gitsin gideceği yere kadar.

*-Benim olan eşek, elalemin katırından daha değerlidir.

*-İnsanların gücü bedenlerinde değil, kafalarındadır.

*-Kocanızı, karınızı anladığınızı söyleyerek övünmeyin. Kadın psikolojisi ile erkek; erkek psikolojisi ile kadın anlaşılamaz.

*-Gerçek hayırsever, yaptığı yardımlar duyulduğunda bundan utanç duyan insandır.

*-Yanılıp da bir cahille tartışmaya girersen, uzun bir süre üzerindeki çirkefi temizlemek zorunda kalabilirsin.

*-Kalleş kalleşliğini mutlaka gösterir. Çünkü göstermezse kendine kalleşlik ettiğini sanır.

*-Herkesi dinlememiz öğütlenmiştir bize; hayır herkes dinlenmez, çünkü bazı zırvalarla zamanımızı geçirecek kadar uzun bir ömrümüz olmayabilir.

*-Tek başına kalsan da hak ve adaletten ayrılma; bugün bu davranışın nedeniyle zarar görebilirsin, hatta öldürülebilirsin, ama yarın heykelini de diktirebilirsin.

*-Yüz güzellikleri tükenenlerin, ruh güzellikleri yoksa, vay onların haline!

*-Kötü yazmaktan mı korkuyorsunuz? Olsun, gene de yazın. Böylesi hiç yazmamaktan daha iyidir.

*-Umutsuzluktan, esaretten, üzüntülerden kurtulmak mı istiyorsun? Öyleyse seveceksin!

*-Seni sevmeyenleri de sevebiliyorsan, işte o zaman gönül adamı olursun.

*-Malımızı çalan hırsızdır; peki, mutluluğumuzu çalan nedir ya da kimdir?

*- Gamlı gönüller en çok mutluluğa özlem duyanlardır.

*-Korkularını, ihtiraslarını, öfkelerini, kıskançlıklarını at ki boşalan yerlere mutluluk dolsun.

*-Her girdiğin gönül sana bir mutluluk denizi armağan eder.

*-Güzel bir sözün, onu duyabilecek güzel bir kulağa ihtiyacı vardır.

*-Aşkın dili şifrelidir ve bu  dili anlayabilen de sadece iki kişidir.

*-Bomba atıp öldürmekle neden uğraşıyorsun, bir toplumdaki insanların arasına kin tohumları ek, yeter. Bombadan daha etkili sonuçlar alacağından hiç şüphen olmasın.

*-Çok yemin eden çok da yalan söylüyor demektir.

*-Kapılar girmek ve çıkmak içindir. Girdin, hiç çıkmayacaksın zannetme; çıktın, hiç girmeyeceksin zannetme.

*-Sizde olanı başkalarının da isteyebileceğini kabul etmezseniz, dünyada barış ve huzur beklemeyiniz.

*-Ah bu şairler, ah bu şairler! Aşk dedin mi, şarap dedin mi hep akla gelirler.

*-Körün bile görenini sev!

*-Bildiğini zanneden, öğrenmekten vaz geçmiş demektir.

*-Bazı zeki insanların, neden ortaya bir eser koyamadan bu dünyadan göçüp gittiklerini mi merak ediyorsun? Öyleyse şu formüle bir bakıver lütfen: Eser=Zekâ+Alın Teri+İlham

*-Kendi ışığından veremiyorsan, bir de başkalarının ışığından vermeyi dene.

*-Senin yerine düşünen gazeteler, televizyonlar, yazarlar, siyasi liderler v.b varsa, sana ne gerek var?

*-Gözün görüş alanına giren her şey görülemez.

( Oruç Baba’dan Aforizmalar-28 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 24.02.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.