*-Her insan bir başkasının yerinde olmayı istiyor; bilmiyor ki kendi yerine de özenen onca insan var.

*-Hep mükemmel bir insan olmamız öğütleniyor, sadece insan olmaya çalışsak yetmez mi?

*-Kendilerinde övünecek bir şey kalmayanlar, başkalarındakilerle övünmeye başlarlar; bir müddet sonra da o övündükleri şeyleri kendilerinin zannederler.

*-Düşünmenin zevkini, düşünmeyi bilmeyenlere anlatamazsın.

*-İnsanlık için yaptıkların, kendi soyunun yararınadır.

*-Acınacak hale düşen bir insan, acınmayı hak etmiştir.

*-Aşkın mezarı olmaz, çünkü aşk ölünce, uçar ve göklerde kaybolur. İstediğin kadar bekle veya ara; asla geri dönmeyecektir.

*-Her insan, yanlışlara karşı bir aşık kadar toleranslı olsaydı, dünya cennete dönerdi.

*-Kadın ile erkek eşit değildir. Kadın kendisini erkekten daima alt bir statüde imiş gibi gösterme kurnazlığına sahiptir. Oysa gerçekte durum tam tersidir.

*-Huysuz bir kadının erkeği, nedense melek gibi olur.

*-Bildiklerinin öğrenilmeyeceğinden korkma. Onlar bir şekilde, bir gün başkalarına ulaşacaktır. Bilgisini ısrarla anlatmaya çalışan kişinin, kokmuş balıkları müşterisine kakalamaya çalışan bir balıkçıdan farkı yoktur.

*-Bilginin artması bilinmeyenleri azaltmaz, aksine çoğaltır.

*-Sorun bilgi ürettirir, sorunsuzluk ise tembellik.

*-Sorusu iyi olanın, bilgisi de iyidir.

*-Büyük işler başaran adamların, küçük işleri yapan adamları vardır.

*-İnsanoğlunun bu güne kadar var olmasını sağlayan, doğru bir şekilde kullanmayı becerdiği bilgileridir. İnsanoğlu, yanlış kullandığı bilgileri nedeniyle uğradığı felaketleri, gene aynı yoldan bertaraf etmesini becermiştir.

*-Salt bilgi olarak kalan şeyin faydası tartışmalıdır; pratikte kullanmayacağımız  bilgi bir hamallıktan başka bir şey değildir.

*-Bilmek her şey demek değildir; bilip de uygulamak her şeydir.

*-Çalışmadan bilgi sahibi olacaklarını sananların, kendilerini hayalen zengin olarak düşünenlerden farkı yoktur.

( Oruç Baba’dan Aforizmalar-14 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 10.02.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.