Hicaz Arabistan'da, kutsal yerlerin bulunduğu bölgenin adı olmasına rağmen, Hac'la özdeşleşmiş bir kelimedir. İlk kafileler Hac yolculuğuna, Medine'den başlarlar. Burada sekiz gün kalıp, kırk vakit namazı Mescid-i Nebevi-de kıldıktan ve Peygabberimiz (s.v.s.)mi ziyaret ettikten sonra ihrama girerek Mekke'ye geçerler.  Zemzem suyu da, Hacer Anamız la oğlu Hz. İsmail'e, Allah'ın bir lûtfu olan, kutsal ve şifalı bir sudur. Kâbe ile Zemzem altlı, üstlü bir arada Mescid-i Haram'ın tam ortasındadır. Kâbe tavaf edildikten ve Makam-ı İbrahim'in önünde iki rekât tavaf namazı kılındıktan sonra şifa niyetine zemzem suyu içilir. Hac'cını yapıp yurduna dönen Hacılar da, Arabistan 'dan Zemzem suyu ve hurma getirerek, kendisine hoş geldine gelenlere ikram ederler.
            HİCAZ VAKTİ.
Hac'cın başlangıç yoludur, Medine,
İnsanı boğuyor, mutluluk v sevince.
Canı hiç ayrılmak istemiyor, insanın,
Ardından eğer, Kâbe gelmese inanın,
Zaten budur amacı, burada bulunmanın.
 
Vardır herkesin içinde, mutlaka bir emeli,
Allah'ın aşkıyla, yalnız bu yola girilmeli.
Kâlpteki kirleri temizlemeli, bir an önce,
Terk edilmeli, kötülüklerle dolu düşünce,
İçi ürperir insanın, Kâbe'yi yakından görünce.
 
                     ZEM-ZEM.
Hacer Anamıza, Allah'ın ikramıdır. Zem zem,
İnsanlar oralara gitmek için, duyuyorlar özlem.
Tavaf namazından sonra da, içiliyor zem zem, 
Kutsal su olduğu için, ona gösteriliyor önem.
           İçimi, tadı hoş, hiç de şişkinlik vermiror,
           Çeşme başlarında, insana sıra gelmiyor.
           Her hacı memleketine, bu suyu götürüyor,
           Hoş geldine gelene, su ve hurma ikram adiyor.
Kâbe-î Muazzama, Zemzem kuyusunun üzerindedir,
Oraları hiç unutulmaz, gidenlerin hep gönlündedir.
Safa ile Merve Tepeleri, Say yapma yeridir,
Harem-i Şerif'in yanında, hemen bitişiğindedir.
İki tepe arasında da, dedi defa gidilip gelinir.
 
                     Hacı Raif Aydın.
      
( Hicaz Vakti. Zem-zem. başlıklı yazı HACI tarafından 4.02.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.