Doğu Türkistan Kültür ve Dayanışma Derneği Başkanı Seyit Tümtürk ise Urumçi’deki olaylar için içimizi ürperten şeyler söylemiş:

Şu anda Doğu Türkistan’la iletişim kurmak mümkün değil. Çünkü tüm iletişim araçları, telefon, internet, televizyon devlet tarafından kesilmiş durumda. Tamamen izole edilmiş bir Doğu Türkistan’la karşı karşıyayız. Birkaç gün sonra bu izolasyon kalktığında onlarca, binlerce masum müslümanın katledildiğini göreceğiz.

Olayın mahiyeti kökeni, Doğu Türkistan’dan Çin’e ucuz işgücü olarak götürülen, adeta köle muamelesi gören Doğu Türkistanlı kızlarımızın çalıştığı bir oyuncak fabrikasında kızlarımıza yapılan gayri ahlaki bir saldırıdır. Bu saldırı Haziran’ın 22 ya da 23′ünde vukuu bulmuş. Bu tarih Sayın Cumhurbaşkanımızın Doğu Türkistan ziyaretine denk gelen bir tarih. Ve bu olaya Doğu Türkistanlı kızlarımız ve gençlerimiz müdahale ederek olayı bertaraf ediyorlar. Olay tamamen yatışıyor.

Aradan 3 gün geçiyor. 26 Haziran 2009 gece saat 02′de 5000 Çinli bu kardeşlerimizin kaldığı yatakhaneyi basarak 300 kardeşimizi delici ve ezici aletlerle hapsediyor. Gece 2′de başlayan olay 7′ye kadar durdurulmuyor. Orada ölümlerin yaşanmasına göz yumuluyor.

Resmi haber ajansı 140 ölü diyor ama üniversitelilerin üzerine ateş edildi. Fabrikadaki insanlar öldürüldü. 500 kişinin üzerinde ölü var. Olay 5 ayrı mahallede vuku buluyor. 500 kişi katledildi. Olay Kaşkar’a sıçradı.

Kaynak: internethaber
( Çin Katliamı başlıklı yazı HİCABİ tarafından 11.07.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.