gazete ve dergi yazılarımPaylaş
24 Haziran 2009 Çarşamba, 22:25 | Notu Düzenle | Sil
SAVAŞ, SULH İÇİN



Ahmet İlhan ([email protected])



Nihayet kara harekâtı da başladı. Terör örgütünün hava harekâtları sonrasında güç kaybettiği biliniyordu. Ancak teslim olmaya zorlayacak bir moral çöküntü de görülmüyordu. Büyük ölçüde dış desteğini yitirmişti. İçerde de halk desteği asgari bir düzeyde idi. Buna rağmen bahar gelmeden evvel toparlanma arzusu görülüyordu. Kandil’deki birikimlerini başka yerlere kaydırma, özellikle içeri sızma, bunun için kolay geçiş yolları ve desteği arama peşindeydi.



Barzani’nin ve Ermenistan’ın bu konularda destek olduğu haberleri alınıyordu. Türkiye’nin ABD ve Irak yönetimi ile vardığı mutabakatları, kuzeydeki yönetim dinlemez bir tavır takınıyordu. Terör örgütünü cesaretlendiren bir tavırları vardı. Geç kalınması halinde doğacak zararların büyük olacağı anlaşılmıştı.



Şimdi harekât başladı. Dileğimiz ve duamız harekâtın başarılı olmasıdır. Bu harekâtın hedefi terör örgütünün çözülmesidir. Bütün unsurları ile teslim olması ve yok edilmesi değildir. Zaten bu bir harekâtla ulaşılabilecek bir hedef değildir. Çözülme, güç kullanamaz hale gelme, güç toplayamama ve psikolojik desteğini kaybetme şeklinde görülebilir. Bu harekâtın hedefi tamamen imha gibi de değerlendirilemez. Teslim olma, silah bırakma ya da örgütü terk etme somut sonuçlarının alınması da hedef olarak düşünülebilir. Örgüt yöneticilerinin ya da destekçilerinin tümüyle imha olmayı önleyecek çözümleri görmeleri gerekir. Özellikle Barzani ile içerde DTP Türkiye’yi suçlayan açıklamalar yapmak yerine gerçekçi düşünerek, terörü bitirecek girişimlerde bulunmaları gerekir. Bu harekâtın hedefi Barzani ve K.Irak da değildir. Ancak Barzani kendisini ve peşmergelerini terör örgütüne kalkan yapma akılsızlığını gösterse, kendisini hedefe koymuş olur. Harekâtın kapsamında sivil halk ve hedefler yoktur. Barzani ile ABD arasındaki soğukluk bölgede Barzanisiz bir çözümü işaret etmeye başlamıştır. ABD için bu hiç de zor olmayan ve daha önce deneyip başardığı bir sonuçtur. Barzani’nin aklını başına alması gerekir. Aynı şey DTP için de geçerlidir. Terör örgütü ile aynı safta yer almak, birlikte yok olmayı kabul etmek demektir. Bu ise savundukları davalarına hizmet etmeyeceği gibi, dile getirdikleri sorunları da çözmeyecektir.



Harekâtın zamanlaması, güçlüklerine rağmen mükemmeldir. İç ve dış şartlar, yapılan hazırlıklar, karşı tarafın durumu harekât için en olumlu zamanı göstermektedir. Bu bir bayrak gösterme ya da güç gösterisi değildir. Bu bir savaştır. Savaş arzu edilen bir durum değildir. Ancak şartlar zorlayınca kaçınılmaz olur. Kayıplar olacaktır. Ocaklara ateş düşecektir.



Savaşı, daha barışçı ve birlik beraberliğe yarar sağlayacak amaçlar ve sınırlar içinde tutmak gerekir. Dileriz bir daha böyle bir harekâtı gerektirmeyecek oranda sonuçlar alınır. Bölgede terör belası sebebiyle yapılamayan yatırımlar gerçekleştirilir. Terörün ve silahların gölgesinde bir türlü tartışılamayan demokratik reformlar hayat bulur. Savaş sulh için olur.




( Gazete Yazıları başlıklı yazı ahmet-ilhan tarafından 29.06.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.