Güçlü   -Gücünü Kendi Dinamiklerinden Sağlayan –Türkiye*

       Çok güçlü olursak dostluk yapmak isteyenler, dostlarımız, korunmak(Bizden veya bizim dostlarımızdan korunmak) amacıyla dost olmaya çalışanlarımız hiç eksik olmaz. Yeteri kadar gücünüz yoksa güçlenmenize mani olmak için sizden korkanlar elindekini ardına komaz. Sizi överek bile olsa düşmanlarınızı kışkırtmanın kılıflı yollarını illaki bulur. Hakkınızda hoşunuza giden de gitmeyen de olsa bir sürü laf üretir, övüldüğünüzü sanırsınız. Bir de bakarsınız ki madalyonun yüzü başka resmi gösteriyor.

        Bir Tv kanalında verilen haberin şu satırlarını okuyunuz:” Yazıda, bu duruma ilişkin üç olası senaryodan söz edildi. "Mutlu senaryo", ülkelerin ardı ardına Batı demokrasisini kucaklaması ve "kabus senaryosu", ya iç savaş ya da İslami devrimin ortaya çıkması olarak gösterilirken, üçüncü olası senaryonun ise "yeniden canlanmış bir Osmanlı İmparatorluğu" olduğu görüşü dile getirildi. “

         Ortadoğu ülkelerindeki karışıklığın-sanki bu durum ülkelerin iç dinamiği imiş de…- sonucunda1-Ülkeler demokrasiye kavuşacak 2-İslam devrimi hortlayacak 3-Osmanlı İmparatorluğu ihya olunacak.

         Biz üçüncüsüne dikkat edelim: Karpuz kabuğunun akla gelmesi gibi bir oyunun yanı sıra “Siz aslınıza dönün Kuvvetlenin” uyarısını veya teşvikini algılıyorsunuz. Diğer yandan Türkiye Orta doğuda kuvvetleniyor. Osmanlı yeniden canlanırsa “halimiz nice olur” endişeleri sırıtıyor. Yeniden canlanmasının önlenmesi için ne lazım gelirse yapılmasının temin edilmesi bir nevi tembihleniyor.

           Atalarımız boşuna dememişler “ Su uyur düşman uyumaz. ”  diye. ”Su” kelimesi “subay “ kelimesindeki “su” hecesinin ta kendisidir. Akan suyun uyuyup uyumaması değildir sözü edilen. Asker uyur, düşman uyumaz anlamındadır. Elbette düşman korkusu ile yaşamak doğru değil. Lakin düşmanın dost olamayacağını da hatırdan çıkarmamak lazımdır.

            Fiili güç nihai tahlilde sözün yetmediği yerde kullanılmıştır. Bundan evvel hep söz savaşları vardır. Söz savaşlarının en etkilisi de kültürel olanıdır. Çocuklarımızın dayanıklılığını sağlamak istiyorsak onlara Türk milletinin hayat pınarı olan değerlerini ezberletmek değil içselletmeliyiz ki yokluğumuzda da varlıklarının mana ve önemini kavrayarak devamlarını sağlasınlar.

           “Türk çocuğu atalarını tanıdıkça daha büyük işler yapmak için kendinde kuvvet bulacaktır.” Sözünü önce çocukların ebeveyni kavramalı sonra çocuklar,  evde,  okulda hatta sokakta kendi anlam ve önemlerini kavrayabilmiş olarak davranabilsinler.

            Uyanık olmalı, düşmanın bilimsel kılıflara soktuğu sinsiliklerini zamanında kavramalı düşman saldırıya geçmeden saldırması önlenmelidir.

 Türkiye “Harfiyen bir Osmanlı hayatı yaşayamaz. Bunu geçiniz. Hatta harfiyen 20 yıl öncesini,  bile,  bir gün öncesini bile yaşayamaz. Hatta hiç kimse… Durum bu ise Osmanlı diriliyor yaygarsının sebebi nedir? Türkiye güçleniyor. Güçlenirse sonumuz, sonunuz bu olur. Osmanlı tepenize konar. Bize “keşke Osmanlı dirilse dedirmeye çalışıyorlar. kendi aralarında Türkiye’mizin güçlenmesini frenlemeye çalışıyorlar. Dikkat!

      Bizim birazcık kıpırdadığımızı sezenler hiç boş durmuyor, okur-yazarlarına uzmanlık payesi verip,  verip veriştirmesini teşvik ediyorlar. Uzman dedi ya: DOĞRUDUR!

*http://www.haberturk.com/dunya/haber/641304-osmanli-imparatorlugu-yeniden-mi-canlaniyor

 

( Güçlü Türkiye başlıklı yazı Şakir Albayrak tarafından 21.06.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.