Kırlangıçlar baharın müjdecisi, yazın güzel misafirleridir.. Kırlangıçlar 7- 21 yıl yaşarlar, 2 yaşından sonra senede 2-4 yumurta yaparlar. Saatte 160 km.hızla uçabilirler. Ömürleri boyunca da göçleri aynı mekana olur. Bunlar ansiklopedik bilgiler.

O zamanlar köyde yaşıyorduk.. Her köy evinde olduğu gibi bizim de hayvanlarımızı barındırdığımız ahırımız vardı ve ahırımızda da ben kendimi bildim bileli kırlangıç yuvası vardı.. Çamur ve samandan ustaca yapılmış sağlam bir yuva.. Dedem her zaman bizi uyarırdı bu kuşlara ve yavrularına dokunmayın belanızı bulursnuz derdi. Dedemin bu sözünün gerçekliğini ve kırlangıçların kutsal bir kuş olduğunu daha 8 yaşında 1972 yılının yazında acı ve çocukça bir deneme ile öğrenmiş oldum..

Benimle aynı yaşta olan komşumuzun oğlu Ergün ile bizim ahırda bulunan ve içinde yavrular olan kırlangıç yuvasını yavruları yakalamak için yerinden düşürdük.. yavrular sağa sola kaçtı onları yakalayamadık üstüne üstlük durumu fark eden dedemden de ben size bu kuşlara ve yuvasına dokunmayın demedimmi diyerek bir güzel dayak yedik... Biz olayı böylece atlattık zannederken bir hafta sonra ben bizim çok affedersiniz bizim eşeğe bindim ve tarladan gelirken eşekten düştüm sağ kolum kırıldı (yuvayı düşüren kolum du bu)... Ben kolum sargılı gezerken bir hafta sonra da arkadaşım Ergün okulda güreşirken o da sağ kolunu kırdı.. ikimizde belamızı bulmuştuk.. Dedemin dediği olmuştu..

İşte o zaman dan beri kırlangıçların benim hayatımda ayrı bir yeri ve önemi vardır... Yine bahar geliyor kırlangıçların gelmesi yakın.. siz siz olun bu kuşlara ve yuvalarına dokunmayın dostlar.. Çocuklarınızı, torunlarınızı da bu konuda uyarın... benden söylemesi... Baharın şu ilk günlerinde bu anımı sizlerle paylaşmak istedim... sevgi ve saygılarımla... sağlıcakla kalın

13.04,2009 Hicabi ÇALIŞKAN
( Kırlangıçlar başlıklı yazı HİCABİ tarafından 14.06.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.