Balıkesirli yazar ve şairler bir araya gelerek dernekleştiler.

Önemli bir boşluk da böylece doldurulmuştur.

Birbirinden habersiz ve dağınık halde bulunan yazar ve şairlerimiz neticede bir çatı altında toplanabilmişlerdir.

Kısa adı BAYŞAD olan Balıkesir yazar ve şairler derneği genel kurulunu da yaparak resmi olarak faaliyete geçmiştir.

Dernek başkanlığına yazar Mustafa Kuvancı seçilmiştir.

Her ay belli günlerde bir araya gelerek edebiyat sohbetleri ve güncel olayları değerlendirmeyi kararlaştıran dernek üyeleri yöremizdeki bütün yazar, şair ve ozanlara ulaşmayı hedeflemektedir.

Derneğin amaçları ise şöyle ifade edilmektedir.

Türk Dili’ ne katkıda bulunmak.

Türk Şiiri’ ne hizmet etmek.

Balıkesir ilimizde Şiiri sevdirmek, yeni nesil şair ve yazarların Türk Edebiyatına kazandırılmasını sağlamak.

Yurtiçi ve yurtdışı etkinliklere katılmak.

Türkiye ve dünya genelinde şiir yarışmaları düzenleyerek uluslararası platforma taşımak ve Balıkesir’i tanıtmak.     

Kültürel ve sanatsal alanda aylık dergi, yayın çıkartmak.

“Şiir Dinletisi” programları hazırlamak, katılmak ve katkıda bulunmak.

Edebi ve sanatsal sohbet, panel, konferans, imza günü gibi etkinlikler yapmak.

Yazar ve şairler halkının gözü, kulağı ve dilidir.

Toplumun düşünce ve hissiyatını temsil eden, seslendiren düşünce insanlarıdır.

Bir başka ifadeyle düşünen ve üreten insanlar olarak toplumun kılavuzlarıdır.

Bir ülkede düşünen ve yazan insanların yoğunluğu o ülkenin kültürel yapısının sağlam temellere oturduğunun ifadesidir.

Ülkelerin kültürel, sosyolojik, ekonomik ve tarihsel bütün değerleri eli kalem tutanlar tarafından tarihe not düşülmüştür.

Geçmişe ait ne varsa hatta geleceğe ait öngörüler, düşünen ve yazan insanlar vasıtasıyla toplum hafızasına kaydedilir.

Medeniyet dediğimiz olguyu da bunlar oluşturur.

Toplumları yönlendiren ve dışa açılan pencerelerini, düşünen ve yazan insanlar projelendirir ve üretirler.

Maddi manevi bütün kültürel değerlerin gelecek kuşaklara aktarılması yazar ve şairlerin kalemleriyle kâğıtlara not düşülmesi neticesinde sağlanmıştır.

Bu açıdan BAYŞAD’ın Balıkesir’in her bakımdan tanıtılmasında büyük katkıları olacağı muhakkaktır.

BAYŞAD’a hedeflediği bu güzel çalışmalarında başarılar diliyoruz.

( Balıkesirli Yazar Ve Şairler başlıklı yazı İ.Sarıçay tarafından 20.02.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.