Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 15.09.2010
Okunma Sayısı : 3077
Yorum Sayısı : 0
KURULUŞUNUN 44. YILINDA KUŞAKKAYA GAZETESİ
 

M.NİHAT MALKOÇ
 

            Gazetecilik bir sevdadır; bulaşınca bırakamazsınız. Anadolu’da hiçbir kurum ve kuruluştan destek almadan, kıt imkânlarla gazete çıkarmak zor bir iştir. Onun için bu işi bir sevda mesleği olarak görüp gazetecilik aşkına eldeki gelirini(belki emekli maaşını) bu işe sarf eden kişilere olan saygım ve sevgim sonsuzdur. Bu kişilerden biri de Gümüşhane’de Kuşakkaya Gazetesi’ni 44 yıldan beri istikrarlı bir şekilde çıkaran, Anadolu basınının duayenlerinden biri olan Turan Tuğlu’dur. Gazeteciliği bir sevgi işi ve tutku olarak gören Turan Tuğlu, bu işi büyük bir ciddiyet ve sorumlulukla 44 yıldan beri gerçekleştiriyor. Kuşakkaya Gazetesi 1967 yılında Turan Tuğlu ve Zühtü Çetinkaya tarafından Gümüşhane’de kurulmuştur. Bu güzide gazete, adını şehre tepeden bakan Kuşakkaya Dağı’ndan almaktadır.

 

            Gümüşhane küçük ve şirin bir Anadolu şehridir. Bu yörenin insanı bu zor coğrafyada zor şartlar altında kıt kanaat geçinirler. Fakat şehirlerini ve onun kadim değerlerini baş tacı ederler. Kuşakkaya da bu şehrin en eski ve en köklü değerleri arasındadır. Gümüşhaneliler bu gazeteyi daima desteklemişler ve ona güvenmişlerdir. “Kuşakkaya yazmışsa doğrudur” kanaati bu şehrin insanlarının zihnine yerleşmiştir. Bu güveni ve sadakati kazanmak kolay olmamıştır. Gümüşhane’ye doğru ve tarafsız haber sunan Kuşakkaya ekibi bu güvene layık olmaya çalışmıştır. Son yıllarda gerçekleştirdikleri yenilikler bu gazeteyi daha güçlü kılmıştır.

 

Köklü bir yerel gazete olan Kuşakkaya, kuruluşundan beri Gümüşhane’ye çok şey kazandırmıştır. Gümüşhane’nin gözü, kulağı ve sesi olan Kuşakkaya; gördüğünü yazmış, hiçbir şeyi görmezlikten gelmemiştir. Gümüşhane Üniversitesi’nin kurulmasında bu gazetenin yayınlarının büyük etkisi vardır. Daha bunun gibi birçok hizmette bu gazete rol oynamıştır.

 

Kuşakkaya Gazetesi’nin adı Gümüşhane’yle özdeşleşmiştir. Bu gazetenin millî meselelerde dik ve tavizsiz bir duruşu vardır. Kuşakkaya’nın yazar kadrosu ulusal gazeteleri aratmayacak kadar zengindir. Alanlarında uzman birçok kalem bu gazetede gerçeklere ışık tutmaktadır. Bu gazetenin başyazarı olan mümtaz insan Turan Tuğlu her gün yazdığı birbirinden değerli ve aydınlatıcı yazılarıyla gündemi yorumlamaktadır. İlerleyen yaşına rağmen kalemi elden bırakmayan, genç gazetecilere model olan Tuğlu’yu kutlamak gerekir.

 

Turan Tuğlu Ağabeyle kişisel hukukumuz çok eskilere dayanır. 1992 yılının sonunda Gümüşhane’ye öğretmen olarak atandığımda ilk tanıştığım kişilerden birisi o idi. O zamanlarda başladığım Kuşakkaya köşe yazarlığımı 18 seneden beri aralıklı olsa da devam ettiriyorum. Bugüne kadar yazdığım hiçbir yazıya en küçük bir müdahalede bulunulmamıştır. Bu da Kuşakkaya Gazetesi’nin ne kadar demokrat bir gazete olduğunu açıkça ortaya koyuyor. Kuşakkaya, benim için gazetecilikte bir mektep görevi görmüştür. Bu gazetede yazan yazarların çoğu ulusal medyada kalem oynatabilecek güçtedir. Bir Gümüşhane sevdalısı olan, Gümüşhane üzerine birbirinden güzel deneme türünde yazılar kaleme alan Ali Coşkun Hirik, bu gazetenin olmazsa olmazlarındandır. Çok güçlü ve sanatsal derinlikli kalemi olan Hirik’in ulusal medyada, mesela Doğan Grubu gazetelerinde yazmamasını hâlâ anlayabilmiş değilim.

 

Kuşakkaya bir kültür gazetesidir aynı zamanda. Gazetenin ikinci sayfasında her gün düzenli olarak yayınlanan şiir köşesi bunun ispatıdır. Köşe yazarlarının kaleme aldıkları yazılarda da kültürel konular sıklıkla işlenmektedir. Bu gazetede yazanların ortak sevdası Gümüşhane’dir. Bir Trabzonlu olmama rağmen buna ben de dâhilim. Beş yıl ekmeğini yediğim, suyunu içtiğim bu topraklara olan sevgimi kelimelerle ifade etmem zordur.

 

Kuşakkaya Gazetesi son yıllarda bir de internet sitesini yayına soktu. Bu site, gazeteye ulaşamayan gurbetteki Gümüşhaneliler için çok önemli bir hizmet veriyor. Bu sitede güncel Gümüşhane haberlerine ve Kuşakkaya Gazetesi’ndeki yazarların yazılarına ulaşabilirisiniz.

 

Gümüşhaneliler, Kuşakkaya gibi bir gazeteye sahip oldukları için çok şanslılar. Gazetenin başyazarı Turan Tuğlu’ya Allah’tan uzun ve sağlıklı bir ömür diliyorum. Ne diyelim nice güzel yıllara… Kuşakkaya’nın 44. yayın yılını kutluyor, başarılar diliyorum.

( Kuruluşunun 44. Yılında Kuşakkaya Gazetesi başlıklı yazı M.Nihat Malkoç tarafından 15.09.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.