Varlık Alemi Var Olmak




  -Neredeyiz, nereye gitmek istiyoruz ?.. 

Bu soruyu, her gün sormamız lazım bu sorunun tek bir cümlelik cevabı yok.

Bu gün verdik, önümüzdeki kırk yıl ,artık bu soru sorulmaz diyecek bir noktada değilim.

Bu soruyu her gün soracağız ,her gün belki de ona yeni bir cevaplar bulacağız.

Cevaplara belki de yeni bir cüzler ekleyeceğiz, bu bir dinamik süreç olarak devam edecek, bunu yapabilecek imkanlarımız var.

En önemlilerden bir tanesi, dünyada kendimizi nasıl konumlandırmak istiyoruz?.. 

Bu soruyu, zihnimize net bir şekilde sormamız lazım. 

Dünyada nerede olmalıyız ve dünyaya ne söylemeliyiz?.. 

Bizim dünyadaki misyonumuz ne olmalı?..

Dünyadan kastım ,kendi bölgemiz, küresel meseleler ama bütün bunları hayata geçirebilmemiz için, önce sizin kim olduğunuza dair ne olduğunuza dair bir fikrinizin olması lazım ,yani "var olmanız" lazım. 

Kendinizi bulmanız lazım Arapçada var olmak vücut kelimesi etrafındaki kelimelerle ifade edilir ve Arapçada "bulmak" demektir.

Bulunmak demektir, var olmak bulmaktır, var olmak bulunmaktır neyi bulmak neyi arıyorsan onu ,hakikati arıyorsan hakikati bulduğunda varsın .

Sevgiyi arıyorsan ,sevgiyi bulduğunda gerçek manada varsın.

Şefkati ,insanlığı, medeniyeti ,kültürü arıyorsan- kendini gerçekleştirmeyi ,hakikatini ,mahiyetini ,özünü arıyorsan onu bulduğunda varsın. 

Onu bulana kadar "var değilsin" aslında sadece "mevcutsun" var olmak ile, mevcut olmak arasında önemli bir fark var. 

Var olmak şuur ,idrak sahibi bir varlık olarak "ben buradayım" demek. 

Var olma eylemine katılmak demek, bütün alem var, biz o varlık olma eylemine yani- ağaçta var ,çiçekte var, kuşta var, gökyüzü de var, rüzgar da var, yer de var, güneş te var. 

Onların var olma eylemine- biz idrakimizle ve şuurumuzla katılıyoruz. 
Biyolojik olarak ,atom altı noktalara indiğimiz zaman ,kuantumlar- protonlar, nötronlar buralara indiğiniz zaman çok bir fark yok aslında aramızda.

Bizi farklı kılan şey, bizim idrakimizle, şuurumuzla bir var olma biçimini elde etmemiz. 

Bunun için de, düşünmek gerekiyor ,çünkü "var olmak" içinde idraki ve şuuru barındıran bir şey.

İçinde idrak, farkındalık ,şuur, arayış ,tefekkür- olmayan bir varlık biçimi ,bize ancak bir nesneye çevirir "var" kılmaz. 

Var olmak başka bir şey, bulmak aynı zamanda bulunmayı istemektir. Aslında bulduğunuz şey tarafından bulunmak ,tek taraflı değildir iki taraflıdır.  

Ben hakikati bulmak istiyorsam, hakikatin de beni bulmasını istiyorum demektir.

Ben sevgiyi arıyorsam, sevginin de beni bulması istiyorum demektir.

Muhabbeti ,insanlığı ,kültürü, şefkati arıyorsam ,onun da beni bulmasını istiyorum demektir. 

Bu manada bulmak, bulunmak, bunun içinde bilinmek varoluş serüvenimizin temel unsurlarıdır. 

Biz önce var oluruz, ondan sonra kimliğimiz inşa ederiz. 

Önce vücut vardır, sonra mahiyet vardır, önce insan vardır, ondan sonra onun etrafındaki arazları vardır, sıfatları vardır ,vasıfları vardır.

O var olma eyleminin kendisidir, arazların rengini ,kokusunu belirleyen işte oradaki duruşunuz.

Yani neyi  bulmak istiyorsunuz ve ne tarafından  bulmak istiyorsunuz?.. 

Selam ile dua ile kalın sağlıcakla ...


Semra EROĞLU Şiirleri sevdiren kadın
18/06/2023 
   

( Varlık Alemi Var Olmak başlıklı yazı Semra EROĞLU tarafından 18.06.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.