ORGANİK YERLİ TATLI KIL BİBER TOHUMU

Bu mektup Kime?

Öncelikle-  Edebiyat evi imtiyaz sahibi Âdem Beye.

Ardından -   Edebiyat evi modülatörlerine…

Sonra -        Yazar/çizer ve şairlere

Ve de   -        Düşünen /Akıl eden çağda yaşayan, gerçekle yüz yüze gelen, ben Cumhuriyet çocuğuyum diyen, muhasır medeniyete inanan, karanlığa mum olmak- yanmak isteyen canlı cansız her faniye.

Konu ne?

Sansür.

Edebiyat evinde siyaset konuşmak, yazmak yasak!

Niçin?

Bütün basın yayın organları, 7/24 siyaset yazıyor,  siyaset konuşuyor.

Eli kalem tutan,  yazarçizer çil cilt; milletin ahvalini dile getiren kitaplar yayımlıyor.

Tarihten günümüze, özellikle Şairler; Mevlana Celâlettin Rumi’nin ifadesiyle mum olmuş yanmış, karanlığı aydınlatmaya çalışmış.

İsterseniz hep birlikte geri dönüp birlikte yakın tarihimize kısa bir yolculuk edelim.

Orhan Veli Kanık, “Neler yapmadık su vatan için! Kimimiz öldük; Kimimiz nutuk söyledik “

Cahit Sıtkı Tarancı, ““Memleket isterim, Gök mavi, dal yeşil, tarla sarı olsun; Kuşların, çiçeklerin diyarı olsun

Turgut Uyar, “Seni boydan boya sevmişim, Ta Kars'a kadar Edirne'den. Toprağını, taşını, dağlarını Fırsat buldukça övmüşüm. Türkiye’m.
Edip Cansever, “ güzelim, bir mendil niye kanar Diş değil, tırnak değil, bir mendil niye kanar”

Nazım Hikmet, “Ne kasketim kaldı senin ora işi
Ne yollarını taşımış ayakkabım,
Memleketimi Seviyorum. .

Ataol Behramoğlu, “Türkiye, üzgün yurdum, güzel yurdum
Güngörmüş, bilge toprağım” derken düzene selam göndermediler mi?

Ya Vatan Şairi Namık Kemal’in, Görüp ahkâm-ı asrı münharif sıdk u selâmetten
Çekildik izzet ü ikbâl ile bâb-ı Hükümet’ten,

Usanmaz kendini insan bilenler halka hizmetten Mürüvvet-mend olan mazlûma el çekmez iânetten” Mısraları siyasetten arınmış mısralar mı?

Neyzen Tevfik, Can Yücel Şair Eşref, Şair Nefi niçin ağızlarını bozdular deyim yerindeyse mısraları küfrün dik alası ile tanıştırdılar?

Biliyorum Lafı çok uzattım. Edebiyat evine çok değer verdiğim bir öğretmen arkadaşımın önerisiyle 01 Ocak 2023 tarihinde katılmıştım. O günden bu güne 3 yazım silindi. Ben fikri Hür, Vicdanı Hür, İrfanı Hür bir Cumhuriyet çocuğuyum. Hayatım boyunca Cam gibi oldum. Cam gibi olacaksın hayatta,
bir yüzünden bakınca, öbür yüzünde görünecek. Felsefesine bağlı kaldım. Kasaba hiç minnet etmedim.

Aslında acı kıl biberleri severim. Tarım Siteniz: Cayenne BiberHatta süs birlerini bile turşu yaptım yedim. Son günlerde acı mideme dokunuyor, yemiyorum artık. Edebiyat evi şair ve yazarlarına başarılar dilerken, bana eyvallah diyorum.

 


( Açık Mektup başlıklı yazı Hayal Denizi tarafından 5.02.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.