Dürüst olmak  gerekirse yarıdan fazlamız,anamızın,babamızın,çocuklarımızın ve karımızın  yüzüne bakmıyoruz telefona baktığımız kadar ayrıca onlara  yeteri kadar  vakit ayırmadığımız gibi değer de vermiyoruz bence sosyologların "kültür yozlaşması"dedikleri kavram bu.

Az veya çok hepimiz bu dümenin içerisindeyiz,inkara luzüm yok,bir çok işlemlerimizi en hızlı en kolay  istediğimiz zaman ve istediğimiz her yerden yapabiliyoruz,teknolojinin  bu ninetlerinden  yararlanmamak  aptallık olur.

Bizleri telefon bağımlısı yapan  şüphesiz sosyal medya uygulamalarıdır,oysa birbirlerine benzerlik gösterse de herbirinin kullanıcıları farklıdır.

Eskiden  besmele çekerdik, sabır çekerdik,şimdi   genci yaşlısı,evlisi bekarı, dulu,güzeli çirkini,çalışanı işsizi yatıp kalkıp tik tok çekiyor.Adını yazmakta  bir sakıncı görmüyorum,herkes biliyor,reklamını hiç yapmıyorum zaten onun reklama ihtiyacı yok.

Herkes bir yarış ve farkındalık peşinde,faydalı olan bilgiler yok mu,elbette var ama gerekli olan şeylerin izlenmesi ve beğenisi daha az.Burada karşılaştırmak istemiyorum,zevkler ve renkler tartışılmazmış sonuçta.

Dolandıranlar,soysuzlar,soyguncular,soyunanlar,donsuzlar..

Aile birliğine en  büyük darbeyi de işte bu tip uygulamalar  vuruyor.Karısının  kocasından gizli başka hesabı var,kocasının karısıdan bu da felaketin  habercisi demek,kimisi yasak aşk  peşinde kimisi kolay yoldan para kazanma derdinde.

Dediler:
-Senin tik tok hesabın var mı?
-Yok,dedim,iki sosyal hesabım var bana yetiyor.
-Sen çok şeyi  kaçırmışsın,dediler,ilkokul çocuğunun bile tüm sosyal hesapları var.

Oynayanlar,ağlayanlar,yardım toplayanlar,tartışanlar,tanışanlar,ürün satanlar,boşananlar,sevişenler,dövüşenler...

Her şey var ama dinden, imandan, vicdandan,şereften,namustan,hayadan tık yok.

Tik tok  zamanın celladıdır.
Özellikle aile yaşantısını derinden sarsmaktadır.
( Tık Yok başlıklı yazı berberce tarafından 30.01.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.