Fark(!)ında-mısınız?

Yıldızlar söndü. Ateş böcekleri bile uçmuyor. Ortalık  zifiri karanlık. 

Belli ki şafak yakın!

Kısa süre sonra ortalık aydınlanacak.

Sis  dağılacak.

Güneş  yine ufuktan gülümseyerek yükselecek…

Biliyorum, Osho’nun “Dengeli Yaşamın Anahtarı” Farkındalık  kitabını okumadıysanız; makaleye  başlık olarak seçtiğim, “Farkında mısınız” sözcüğü birçoğumuza  pek bir şey ifade etmeyecek.

Zira  farkındalık anda yaşamakla eş değer bir eylem!

Hayallerden kurtulmak, zihinde vesveseye yer vermemek ve  geleceği düşlememek gibi zor bir keyfiyet.

Bunu yapmak kolay mı?

Farkındalık kitabının yazarı Osho; zor,  lakin imkansız değil diyor. Zoru başaran, anda yaşayan; zaten içindeki ışığa/ hatta güneşe ulaşmayı mutlaka başaracak.

Öyleyse, bizde millet olarak zoru başarmak mecburitiyendiyiz.

Zifiri karanlıktan çıkmak, güneşin doğuşunu izlemeye mahkumuz.

Güneşin doğuşunu izlemek için NEMRUD dağına çıkmaya ihtiyacımız yok!

Şayet özümüze döner,  içimizdeki yıldızları görebilirsek; karanlıktan kurtulur, güneşin doğuşunu: Nemrut’a çıkmış gibi izler ve yaşarız.

Bu nasıl olacak diye soranları çok yakından duyuyor ve hissediyorum.

Elbette karanlığa sövmeyecek, ünlü düşünür  Konfüçyüs’ün; "Karanlığa sövmek yerine bir mum da sen yak." öğüdüne kulak vererek, önce kendimizi, sonra yolumuzu aydınlatacağız.

Hepimiz biliyoruz ki, kendimizi aydınlatmanın yolu okumaktan geçiyor. Onun içindir ki, yüce kitabımız Kur'an'ın ilk  emri oku!

Elbette bizi yaratan Allah oku emrini sebepsiz vermemiştir.

Bir çok ayette de aklımızı kullanmamızı emrediyor. Öyleyse aklı kullanmanın sırrı oku emrinde gizli.

 İşte karanlığı aydınlatmanın yolu, güneşin doğuşunu  Nemrut’a çıkmadan izlemenin kolaylığı ve farkında olmanın  yolu da çok  okumaktan geçiyor.

Az kaldı şafağın sökmesine! 

Güneşin  ufuktan yükselmesine! 14 Mayıstan  önce hep birlikte izleyeceğiz, Hızır’ın gelişini.

Hani “kul sıkışmazsa Hızır yetişmez”  ata sözü varya; işte o gerçekleşecek!

Hepimiz şahitiz, Türk milleti nefes alamıyor. Önünü  görmüyor. Sanki şiddetli kasırgaya yakalanış gibi samanyolundaki  kara deliğe doğru hızla sürüklenip gidiyor.   

Telaşım sırf bu yüzden .  Ve   farkında mısınız diye destursuz soruşumda ondan! 

                                        Sesli Kitap Dinle - OSHO - Yaşam - YouTube

( Fark(!)ında-mısınız? başlıklı yazı Hayal Denizi tarafından 24.01.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.