Şairin Günlüğü  24.05.15 (Pazar)

 Şairin Günlüğü

24 05 15 Pazar





Kitap fuarına gittim. Her yıl giderim bu fuara. İlimizde başlayan bu fuar geleneği uzun yıllar uzak kaldığım kitap fuarlarını ayağıma getirdi. Öğrenciliğimde gittiğim Tüyap fuarlarını kentime gelmiş görmek beni mutlu ediyor. Ama bir yandan da basılı eser çıkarmamamın acısını hissettiriyor bana.

Neden bu alandan uzak kaldım. Oysa üniversitede yazdım en güzel şiirlerimi. Üniversite aşkım beni öyle derinden etkilemişti ki şiirim kabuğunu çatlatmış, arabesk şiirden gerçek şiire ulaşmıştım.

Kasımpaşa’da otel eskisinde oturduğumuz yıllardı. Ankara’dan gelen misafirim bana öyle demişti. ''Bu kız seni şair yapmak için yaratılmış.'' Önceki şiirlerimi de görmüş beni kırmamak için bir şey söylememişti. Sonradan açıkça itiraf etmiş, arabesk şiir tanımını sanırsam o kullanmıştı.

Nice yazar bozuntuları ortalığı kaplamışken benim hala sanal dünyada kalmış olmam bana da ters geliyor. Bengisu sanat kitapçığı yerine o gün ilk şiirlerimi yayınlasam, sonra da diğer kitaplarıma yol açsaydım bugün belki de farklı bir yerde olurdum kuşkusuz.

Ortalık şair ve yazar bozuntularından geçilmiyor. Hepsi kendini dahi ve üstad sanıyor ve öyle satıyor. Kimi para kazanıyor kimi şöhret peşinde. Kimi de gününü gün ediyor, etrafını saran aptalların hayran hayran bakışları altında kendinden geçiyor.

Ben bu hengamede okuyucularımdan uzakta, hiç birini tanımayarak yaşıyor, yalnızlık köşemde ömür tüketiyorum. Ama asla hiçbir çalışmadan yılmıyor, okuyor ve yazıyorum. Çeviriler yapıyorum; 60 yaşıma rağmen en güzel şiirlerimi yazmaya devam ediyorum.

Siyasiler bile yazarlığa soyunurken ben hala sanal alemde tanınıp okunmaktan, çevremde adam yerine konulmamaktan bıkmıyor, bu sonuçsuz çabayı hiçbir gün bırakmadan sürdürüyorum. Bakalım zaman beni ne kadar taşıyacak. Yoksa unutulup gidecek miyim?

Bengisu sanat kitapçıklarımın Babam tarafından yakılması bana Zarifoğlu’nun işaret çocuklarının yakmasını hatırlattı. Kendi kaderimin onunla burada birleştiğini görmek bile beni mutlu etmeye yetti.

Bu gün Nuri Pakdil fuardaydı ve kitaplarını imzalıyordu. Ben ona kitap imzalatmadım. Çoğu kitabını yıllar önce satın almıştım zaten. Yeni baskılarını almak istemiyordum. Geçen yıl Hilmi Yavuz gelmiş, ben onun kitabını oradan satın aldığım halde ona imzalatmamıştım. Bu benim şair benliğime hakaret gibi geliyordu bana.

Şimdi destekleyici arıyorum. Kitaplarımı bastırmak istiyorum. Başarabilecek miyim bilmiyorum, başaramasam da o yolda olmak beni sevindiriyor. Ahmet Ümit te oradaydı. Onun önünde kuyruklar uzadıkça uzuyordu. Onun yerinde olmak ister miydim? Evet elbette. Olabilirdim de. Ama bir şeyleri eksik bırakmıştım ben. Yayın dünyasından uzak kalmıştım.

Geleceğin sanal dünyada olduğunu biliyorum. Bakalım kim kazanacak.

Ahmet Kemal
Kayıt Tarihi : 25.5.2015

( Şairin Günlüğü 24.05.15 (Pazar) başlıklı yazı EDİP GÜL tarafından 21.01.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.