Depremsel Sürükleyici Sarsinti

Petra, kuruldugu cölde Roma`lilarin her türlü dayatmaci baskisina, depremlere ve sel felaketlerine yarilmis oyulmus vadi icindeki cöl hayatinin bütün yoksunlastirici sefaletini tam aksinin nsil ispat edilirligini yesillendirip bolluk berekete cevirirken, en cok da kendi icindeki kiskirtan ayrismalarin düsmanlastirdigi cürümüs kokusmusluga dayanamayip zamana yenik düstü, geride Ürdün haritasi topraklarinda kalan hafizayi bilince belgeyi ve hatirayi turistik gezilerin getirecegi meblaya birakarak varligini tarihten sildi.

 

Girit kökenli ada toplumu fakat bildikleri bütün insanlik becerisini kaynastigi ve yenildigi toplumsal tohumlasmaya varligini devreden Miken`liler de Yunan`lilarla ayni ev cografya ve kimlik numarasini ortak hayata yazip aktarirken, degisen yapiya uygun karisimin yeni aliskanliklarina göre huy secere tanri ve dünya tanimlamasi yapti.

Sorunun kaynagi sebebi gerekcesi kiskirtani kollayani koruyani kudurtani azdirani didikleyeni yapani yöneteni ve dolayisindan gecineni kendi olanlar; hic bir akil vicdan bilgi beceri güven itibar samimiyet yakinlik inandiricilik gerceklik adalet özgürlük sorumluluk baglaminda cözümün akil fikir yol yordam irade ve yetki sahibi olamazlar asla.

 

Hedepe ve Pekaka tipki diger ortak unsurlari gibi verilmis ve kurgulanmis yagma yikim siparislerin her buyrulani eksiksiz gediksiz büyük bir memnunuyetle yerine getirmeye nitelikli tasaronlari tasiyicilari araclari aracilari usaklari piyonlari ve kiralik katilleri olarak Türkiye`nin bütün varolagelen sorunlarinin cözeni degil ; kendilerine saglanan yal ve pay avanta avans ve ihtiyac duyulan her hassas siyasi sosyal ekonomik gedigin enek denegi miktari geregince ortak cikar düsüklügü seviyesinden kokusmus bozulmus  cürümüs bütün olumsuzluklarin ciban basi ; ve azdiran kizistiran kaynak sebeplilerindendir.

 

Cagimiz tüm degerleri hizla tüketerek hizina yetisilmekte zorlanan parmparcalanmisigin en merkez yerine birbirinden koparak kücüldükce dagilan; ve dagildikca yalnizlasip yabancilasan; afyonlandigi bagimliliklarda aciz doyumsuz yetersiz ilgisiz bilgisiz yoksul yoksun yitik kayip irade itibar kisilik ve dürtü bozukluguyla mutsuzluk cesitliliginin raflari arasinda bogulup tikanan herhngi endüstri teknik ve teknoloji ürününden farksiz kisir döngü ve tüketim tutsagi oldugu kim tarafindan yapilirsa yapilsin dogrulugu tartisma götürmez gercektir.

 

Nesiller arasi hep varolan catismalari artik akli fikri vicdani özgürlügü ilgisi eraki fikri yorumu cesareti ve iradesi olmayan tüketim carki cevriminin kulu kölesine inandirici uzlastirici ve ikna edici dengeleri saglamak ne yazik ki mümkün degildir.

 

Cünkü yasanan hayatin büyükten kücüge her olus bitislerini kuran yapan yöneten patrontanrilariyla artik dereleri daglari denizleri topragi gidasi yolu inanci bellegi bilinci taniyip bildigi yerde olmayan sürekli yok olusun kayitsiz kosulsuz itaatlilikle kendini degistirmis dönüstürmüs güdümlü kullarini bütün bilinen belirgin öznel tanimliliklarini tümüyle ortadan kaldirarak bilim teknoloji denegi halinde kendini piyasa kosullarina adamis kimliksizligi formatlayip kodlayan ALGI YÖNETiMi bilesenleriye herkes hic bir farkliligi olmaksizin mayasi kimyasi birbirine karismis kaynasmistir artik.

 

Canli cansiz VARLIGA dair türler, cesitler, dokular, hücreler, yapilar, olgular ve olusumlari araliksiz tenefüssüz molasiz tam gün mesaisiyle yürüyen bantlar üzerinde cark olup dönen  üretim tesis ve atölyelerinde  bozuldukca kendi ölümünden yenisini tamir temin ve icat eden; ve cizilmis program  profiline göre yamasi yontulup dikilen parcalari birlestikce yapisi kaibi tanimi tarifi belirginlesip ortaya cikan; besleyen doyuran oyalayan avutan ve uyusturan esya dekorlari ve GIDA ürünleri gibi KLONLAN hayatin algisi ilgisi davranisiyla her türlü kisilik ve DÜRTÜ BOZUKLUGU  mahkumu `Yeni Insan ` sekli ve tiplemesi , yeni degil zaten neredeyse yüzyila varan derinlik boyutu ve tarihi gecmis zaman dilimleri kopyaladi kesti doyradiydi.

 

Böylece kurgulayici ve tasarlayici soygun sömürü ve yagma tanrilari güruhunun, kendi zevki keyfine doyum kanaat had hukuk vicdan ahlak akil duygu paylasim düsünce sorumluluk noktasinda belirleyip tedavüle koyduklari bütün toplumsal kurum birim ve degerleri buyurucu hükümranligin güc gösteris ihtisam azginlik sapkinlik mahluklasmalariyla korku sefalet acziyet zaafiyet baglaminda  kiyameti ve kiyamet zebaniligini kutsayici yüceltici ve tanrilastirici güdümlü bagimlilikleri yönetip denetlemeye  mülk edinerek, keyfibilirligin kibir kapris kanaatsiz doyumsuz cark ve carmih cevriminden bozdurup harcadiklari herseyi dilediginden olduran ve  diledigini yasatan YAPAY ZEKA CAGINA yetismis erismis  HORMON tohumlasmasi hic mi hic yeni bir sey degildi.

 

Ve böylece  „ artik cok da lazim luzumlu gerekli ve degilsiniz , ne geregi kadar, ne gereginden zirnik zerre fazla masraf israf ederek yasatmaya deger onura vicdana duyguya algiya özgürlüge özgüvene bilgiye düsünceye sorumluluga beceriye cesarete saygiya sevgiye duyarli ilgili merakli dogal tabiatina ve dünyasina özgün insan varliginizla, her türlü yozlasmayi cürüyüp kokusarak belada dertte sorunda sefalette sürgünde siddette catismada aclikta yoklukta gerilimde salginda  bunalimda yabancilasmada yalnizlasarak diri diri salaklasmayi birbirine bulastirip gömmeye ölüp gitmeniz,  kendi kendinizin dahil  hic kimsenin umrunda bile degil „ GLOBAL ölcekli kiyamet yaklasiminin tedarikte  yürürlükte ve hakim oldugu, programlayan veri tabanindan cilt desen yama doku onarim bakim yüklenerek her bakimdan kabule alistirilan YENi INSAN TiPI`ne labaratuar ürünü ROBOTLARIN birbiriyle tohumlasmayi  evlenip cogalabilecekleri YAPAY ZEKA CAGI ve METAVERS dönüm dolasim evre devresini bitirdi tamamladi bile kiyametini cagirip ilan olunan ara gecis sürecleri. Burada artik bilinen eski dünya tutum davranis bilgi becerisine yönelik cevre deniz dag toprak insan ve insan iliskileri olmadigi gibi, kendi ölümünü kefenleyen cinnetin bütün gecimsiz mutsuz dirliksiz aciz ezik sefil aci kahir cöp zibil pislik atiklarini depolayip tüketip  TANRILASTIRDIKLARINA TAPINAN bagimliligi tasimakla ömrüne vadesi yazili soygun sömürü CARMIHININ arena kölesi ve hiclik seyircisidir insanlik.

 

Burda erisip ulasamadigi her yasam kopuklugu ve bosluklarini sefillik yoksulluk ordulari icinde dogup  büyüyen özün kisilik karakteri yoksunu ve güdümlü dürtüler bagimlisi bütün kisilik bozukluklarini yutan bogan geren kiskirtan kamcilayan sindirilmisligini uyusturan afyonlariyla - yediden yetmise herkes -kendilerini eldeki sanal alem cihazlari bagimliligindan kurulup yönlendirildiklerinin sefaleti cehaleti kutsayan kanmis inanmis servet sermaye ve patron tanrilari yerinde esdeger saymakta.

 

Bu bakimdan toplumsal hafizasi özgün kisiligi  ve özgürlük haritasi kurgulayip yönetenlerin eglence ve gecim malzemesi olanlar, üc bes iki veya dört üc dört veya dört dört iki veya üc alti bir…hangi teknik teknolojik antrönerlikle talimati tembihi yapilirsa yapilsin ulu ortalikta ölüsünü terkeden bütün kuru kalabaliklari kendi eliyle yapmis kurmus koymus gibi oyuncak ettigi bagimliliklar carsi bazarinda neye nasil nicin tapinip tüketecegine ve tükenecegine bagimli kullari degil, etnik kimlik  ve mezhepsel inanc istismar ve ihanet kundaklamasi en basta olak üzere bütün sosyal siyasal felsefi ekonomik kültürel yoksunlugun üstüne cökmüs cöreklenmis medya mafya borsa banka holding tarikat siyaset tefeci vurguncu soyguncu sömürücü güruhu, tepeden tirnaga hükmeden serbest piyasa ilahlari halinde hic bir sorgulayici tepkiyle karsilasmaksizin keyfi zevkine karar verecektir.

 

Bu bakimdan Yetmez Ama Evet kafasiyla kimlikleri asarak `birbirimize acilmali birbirimizi acmaliyiz `Bekir Agirl gibi ve türlüsü sosyetik kafa bulamaya, YEREL YÖNETiMLILIGIìn önemini vurgulayarak kendini ifade edemeyen kimlikler ve farkliliklarin KÜRT ve TÜRBAN meselesini herseyi yillar yili konustugumuz halde hic konusmamis olmanin biriktirip getiren gün ve gündem bozukluklarini yasiyoruz derken…aslinda kendine siparisi verilmis ; ve neredeyse yarim yüzyillarca  ONiKI EYLÜL`le beraber sürekli provasi yapilan yikim yagma projesine Bop Esbaskanligiyla hiz veren acilimlardan kurulan Barzani ve PEYEDE PEKAKA devleti sanki yeryüzünün cennetleriymis gibi kimliklerimizden cikalim Kürt Meselesi ve Türban konusalim demekte. Ki bu köpüklü kusnuklu akil aktarmasi esas ve aslolan saglikli bellek bilince sizarak  yer yurtk kisilik karakter duygu düsünce saptirmasina APOLETIK nesillerin sanal kanallarla -ezelini kökünü eskisini molozdan sayan- cok daha caga uyanik ve uygun davranip örgütlenebildigini ve dolayisiyla sorunlarini cözmede de en etkin -yetkin güc oldugunu yayinlayip bildimeye zaten BOP zihin haritasinin usaklarina buyurdugu kodlanmis formatti.

 

Bilginin bu denli derin acziyete bagimli YAPAY ZEKA caginda sadece arama motorlarina dürterek  `yerinizden kimildamayin biz her ihtiyacinizi paketler öldügünüz yokluga  ve yoksulluga kargolariz ` ilan beyanatinin , bütün taciz ve tecavüzlerin en basta cocuk yasindakileri imha etmeye yöneldikleri gibi EGLENCE ve  REKLAM ENDÜSTRüSÜ`de  cocuklarin olmayan aklini bilgisini becerisini `kendi isinin sahibi olmus`  hinzir kurnaz üstün essiz benzersiz hep birinci basaridan basariya  yenilmez yanilmaz cinnet yaristiran soygun sömürü ve yagmayi kaniksamis kutsamis PROTO TiPI, edindigi bilginin sadece kullanim vadesine kadar bile ömrü olmayan; ruhu kararmis duygsu düsüncesi körelmis, akli vicdani kiralik, kisiligi karakteri her cikar ve menfaat iliskisine firildak dönek , kararli duyarli onurlu inanarak sorgulayici örgürlügünü ve yüzlesebilen  özgür iradesini yasatan emekten pylasimdan muhaf,  limitsiz ve kaliteli SALAKLASMANIN ta kendisiydi.

 

Deposunda yiginlastikca kimlik ve kisiligi paramparca kullanisli edilgenlige cogalan, kölesine kulluguna bagimli harac mezattan arta kalan ölsüyle her yeri gezebilen , her tanimsiz hudutsuz basina buyruk ve bastan bozuk sinirsizliktan aidiyetsiz karakter kusnugu tasiyan, herseyi karamsar kuskulu süpheli ayri gayri güvensz dayanaksiz kopup uzaklastigi kabuguna cekilmislikte ice atarak yutup dinleyip sindiren, fakat neredeyse kimse kimseyle bütün saygin iliskin degerli ve ilgiden alakadan kesiklite hic birsey konusup danisip paylasmayan, aklin yolunu bilincin ana eksenlerini vicdanin sagiltici damarlarini ve mutluluk dagitan huzurun dogal yasam kaynaklarini sapmis ve sapkinlasmis bilim teknoloji ve iletisim KARNEVAL soytariliginin markali enayiligini eveleyip gevelemekten, gerek ask gerek sevgi gerek kimdi neydi ve nicindi toplum devlet dünya,  unuttugu zikkkimin berkinde kusaklararasi catismalarini bile ayni ve ayni zindanda bütün farkliliklarin alismis kabullenmis algi aliskanlik ve tüketim bagimliligina esitlendigi ve labaratuarlayip hücreleyen insaniyla özdesmis soyguncu sömürücülerin  linc tecavüz zulüm ölüm zir cahiline  kul ve kurban edildi hayat.

 

Girit kökenli ada toplumu fakat bildikleri bütün insanlik becerisini kaynastigi ve yenildigi toplumsal tohumlasmaya varligini devreden Miken`liler de Yunan`lilarla ayni ev cografya ve kimlik numarasini ortak hayata yazip aktarirken, degisen yapiya uygun karisimin yeni aliskanliklarina göre huy secere tanri ve dünya tanimlamasi yapti. Demistim yukarda. Robotlarla Robotlarin evlenip tohumlasacagi Yeni Dünya Düzeni malum coktan ilan beyan olmustu. Orda kesindir ki dagi denizi agaclari ormanlari sevgisi saygisi iklimi mevsimi olmayan hayata göre, icinde doganlarin eskiyi hatirlamayacaklari yeni besin giyim iliski ag düzen aliskanlik zincirleme dönüm dolasimlari ayarlanip uydurulacaktir ve bundan da kimse yüksünüp gocunmayacaktir.

 

Cumhuriyetin henüz kurulusunun ikinci yilini bulmadan yikik devrilmis cökmüs enkazdan diyetini isteyen simdiki HEDEPE yi ayni diyetin ülkenin basina cökmüs bütün hin hainligin kizistirip köpürttügü birikmis tüm somut sorunlarina adres akil fikir irade saptirtarakdiyetini rüsvetini istemekte devam ede giden  -yikilmis yanmis BOP cografyasi usakligina yenilerini eklemenin kulu kiraligi tetikcisi usagi olmaktan öte hic bir islevi olmayan-  uluslararasi ve yerli gammazlarin kullanisli denegini Tesev Tüsev Konda algi ve anket yönetiminden Demokratik Cumhuriyet tanitim sunum  yazilimiyla cözümün ehil ustasi olarak göstermeler , gündem acilimlari olarak kendi yarattiklari bütün sorunlara yine kendileri gösterisli sofralarin ilahlari ve tanrilari olaraktan saplanip kilitlenmis bütün siyasi ekonomik kültürel düsünsel eylemsel felsefi sosyolojik kokusmus cürümüslügün en derin yozlastirma ALGI YÖNETIMIYLE karsilikli danisikli dögüslülük aliskanligi üzerinden sonucunu hep en seckin ajan piyon usaklarinin ve yalakalarinin kazandigi SECiMLERE ODAKLI koz ve rest kumarini karistirip kozlasmaktalar bugünlerde.

 

Pahasi muhasebesi yekunu ve faturasi hep TÜRKIYE CUMHURIYETI kazanim birikimlerine yönelik oldugu, kurum birim devlet düzen herseyi tekellestiren özellestirmelerle banka borsa holding reklam tarikat siyaset medya tefeci vurguncu  ortak cikar mafyaciligi ve ganimet ortakcilarinin hep kazandigi ve kurulu siyasi kumarlarin PATRON TANRILARI hükmünde herseyin kaderini kendileriyle esitlediginin, `borc alan emir alir , cay simit hesabindan yüksek enfilasyon  zalimleri size  ölümden baskasini reva görmüyor ` diye diye sürekli sorunlara sinirsiz hadsiz hukuksuz limitsiz korku karanlik cehalet sefalet ekleyerek gücler ayriligindan liyakatten ilgisini bagini kesmis,  kaymagi buyrugu fermani kiyak, sürekli Türban Tagge suistismarcilignin suni gündemleriyle onlarca cesit saray villa sofralarinda ilgili toplum ülke ve insanlik deger ve gerceklerinden kopuk  sür sefanin gelip tikandigi yerdir -mümkündür ki anne babasinin da günü gündemi fuhus furya magazinciligi tüketim piyasasi  zindaninda özenle karartilmis  BOP` tan yana tercihini secerek kullandigi ve belki de kullanmaya devam edecegi cocugun - “ annem iyi karnem icin bize bugün et aldi „ günsüz yarinsizlik celiskisi,  örgütlü yagma yikim örgüsü ve öksüz sahipsizlik yumagi.

 

Seyfi Karaca………Ocak / 22

( Depremsel Sürükleyici Sarsinti başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 21.01.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.