Sevgilimsin Türkiye 2
Bu rüzgar dinlenedursun bu degirmende bir müddet
Sakli sandiktaki derde sevince poyraz dügümleriyle bagli yerinden
Parmak izlerini güzelliklerle mühürleyip süsleyen ciceklere bir müddet
Bahara
Yaza
Hayat denen hengameye ve dünya denen bahceye
Kimim kimsem olarak bu yollar, böyle yeller, bunca zaman,  öte gecitler…
Dönsün dursun burda böyle ugrun ugrun pervane
Her sabah gökyüzünün atlasini bilip bilmedigi perdelerden acarak
Ilmek ilmek örülmüs gergeflerden belki güvercin süzülüsüne
Belki mektupsuz pusulaya kol kanat cirpinan
Bu dag öteki diyar ileriki muhabbet ve meyhane
Bu kapilar bu sokaklar bu dinmeyen yagmur bu kara bulut bu beyaz sayfa
Susuzluk iciren sarabidan kana kana insana küle ve topraga karisip
Bulandikca damla damla aska aksin gelsin pinar
Yildizlar sönsün yansin
Demlenedursun atesin üstündeki bugusu tüten cay
Aklim eser, gönlüm tutusur, uslanmaz isrardan belki belki
Geze döne oralara buralara delimi dolumu
Ugradikca divane okur,
Efkari esrardan hatir sual yazarim
 
Seyfi Karaca…….Ocak / 22
Malum...Anlayan vaaar, kafasi kalbi erisip basmiyor numarasiyla anlamaz budalasina kayis koparip kasnak cevirenler var. Yukardaki Siir meramina iliskin didikleyip yorarak aciklayici dipnottur :

Sözün yazinin siirin duygunun düsüncenin müzigin tavrin durusun eylemin söylemin özgün icraatin veya özgür sanatin; akli fikri felsefesi samimiyeti sorgusu cesareti bilgisi sorumlulugu mantigi ihtiyati iddasi savi hesabi yükü idraki iradesi olur mu ?

Sormasi bile abesle istigalin saymak ve siralamakla sonu gelmez ana baslik maddesidir. Tüm bunlar olmasi yahut bulunmasi halinde insanligin var olusu; veya olmamasi halinde insanligin kiyamete sürüklenisiyle esit. Esdeger ve orantilidir.

 

Olmamasi halinde hep ayni kurak kabiz mimde noktada bocalayip durur insan. Olmamasi halinde resim ressamini yitirir, ressam rengini karistirip sasirir; olmamasi halinde mimari tümü hepsi birbirine benzer cirkin ve carpik yapilasmanin rant ve yagma mütahitligine tetikci kesilir; olmamasi halinde vicdan calismaz, özveri islemez, özgürlük rafa kalkar, itibar onurdan düser, özgüven cartayi ceker, sevgi saygi dünyadan faniye göcer, hak hukuk adalet makas araligini cinnet cehennemlikleriyle dolduran sorgusuz sualsiz üstenci imtiyazli seckinlerle onlara kul köle noktasina yigilmis dolmus sefilligin ve yoksullugun her lütfedenden  sadaka toplayicilari beslr büyütür; olmamasi halinde sadakat ve samimiyet morg olur.

 

Olmamasi hainde tekil duygularla sinirli kaygi kahir karabasan cigliklari haykirir bagirir ve iniiin imin inler sözü yaziyi müzigi siiri edebiyati ve sanati. Derin gizlerinde doyumsanmamis veya hic yasanmamis hem kendine hem de gün yüzü görmedik hayatina duyulan özlemlerin bastirilarak akli fikri inanci sevgisi tutkusu becerisi bellegi bilinci güveni özgüveni olmadiginda geriye Pisiko Analistin de konu basligi olan sadece EROTiK cagrisimlar;veya hic durmaksizin derdi bitmeyen sitemler kalir, yasi yetkisi tutsun tutmasin  insanini ölümüyle sahit ettiren mevzu harabat .

 

Olmamasi halinde Medya-Magazin bagiran cagiran sövüs dövüsleri kudurtup kiskirtarak insani en adi, en aciz, en bitik, en yenik, en madur, en rezil, en kepaze, en basibozuk, en yobaz, en yozlasmis, en cürük, en kokusmus en, gecimsiz, en cahil, en gerici, en itaatkar, en kayip, en bilinmez, en küfürcü, en bozuk, en darmadagin, en ayrismis, en zayif, en bölünmüs en param parca döküntüsü , en zavalli, en karmasik,en muhtac,en sorunlu,  en iylesmez ve iflah olmazlara bagimli güdümlü kilmanin reklam dedektif market ulasim iletisim yayin basin yol ve kanallariyla herseyi birden marketlestigi züppe kahpelerinin matrak malzemesi oluverir ilim bilim hak hukuk söz yazi onur ve itibar.

 

Olmamasi halinde insanin ev halini ve horanta iliskilerini kendine düsman eden doyumsuzluk yetersizlik ve kanaatsizlikler; saygin bütün toplumsal degerliligin yerini alir. Mikrodan Makroya ardi arkasi kesilmeyen;türleri nesilleri aliskanliklari karakterleri egilimleri ve farkliliklari ayni tek tiplestirme kodlariyla esitleyip benzestiren büyük yikim klonlama asimilasyon ve kopusmalar kendini tüketim piyasasinin talimatina `kullan at ` tertibi  ve talimatina harfiyyen uygun olarak,  KÜLTÜREL YABANCILASMA ve yozlasmalarla baslar cünkü.

 

Sarteli sigortasi hep bozuktur cevrim carkinda akli fikri mantigi yorumu cesareti dili acik ve net olmayan sözün yazinin siirin sanat-edebiyatin.

 

Olmamasi halinde güttügü kücük cikarlar alcakligina eziklik zayiflik acizlik yoksunluk düsüklük gösteren; ve gittigi yere göre inancini bitikimini bilgisini bellegini bilincini cesaretini duygsunu mantigini aklini düsüncesini onurunu itibarini dilini kültürünü özünü sözünü  fikriki kimligini farkliligini sicilini durusunu tavrini benligini özgürlügünü kisiligini …kisacasi tüm zoruk güclük imkansizliklara ragmen insan direncini toplumsal bagisikligini karakteriyle özdesen tüm deger ve zenginlikerini götürmesi gerekirken tam tersi degisip dönüsen kaypakliga teshir ve takas olur insan. Böylelikle de etrafini saran saksakci övücü begenici ve kiskirtici tezahüratcilerin havalandirdigi yükseklige kendi kendine birinci gelme muskasi veya yildizi takarak; ici disi karanlik ve tüm canliligini yitirmis haraketsiz donuk duragan dilsiz suskun sinik kayitsiz uzak kifayetsiz kimliksiz kelime oyunlarinin lafa söze yaziya heykelcilik ettigi;  ve büyük adam-kadin kalibinda sakli rezillik soytariligini `hadi bize olmadik numara göster de eglencesini bulsun abiler apllalar` sarilmis cevrilmisliginin ortalik maskarasini calisir isler saz mizrap söz yazi siir sinema resim sair veya edebiyat.

 

Sevmekse zaten doyum sinirini aklina fikrine danisan mantikla kanaatle inancla itibarla  ve muhasebeyle; kurda kusa kediye agaca topraga cicege daga suya kurbagaya kaplumbagaya bahara güze havaya baga bahceye ota cimene irmaga denize yurda kültüre tipki insana oldugu kadar; her baslikta akla fikre duyguya düsünceye söze yaziya iliskin itibarla;  sonsuz sinirsiz olan ASK denginde ve degerinde yasayabilmenin harci hüneri becerisi ve hakkiydi.

Olana ve olabilene sonsuz vadesiz sevgi selamlarimla..!

 

Seyfi Karaca………OCAK / 23


( Sevgilimsin Türkiye 2 başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 12.01.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.