Deneme / Sevgi ve Aşk Denemeleri

Eklenme Tarihi : 4.01.2023
Okunma Sayısı : 691
Yorum Sayısı : 12
Günün Yazısı

Bu Yazı 5.01.2023 tarihinde
GÜNÜN YAZISI
olarak seçilmiştir.
Bir Bahar Akşamı Rastladım Size.


Yıllardan hangisiydi hatırlamıyorum ama mevsimlerden bahardı. Bir bahar mevsiminde İstanbul’da ne işim vardı onu da hatırlamıyorum. Ama İstanbul’daydım işte İstanbul’da  yaşamamama rağmen...

Kadıköy’den Ümraniye istikametine doğru yol alıyordum. O eski kırmızı renkli belediye otobüslerinden birinde en arkadaki koltukta oturmaktaydım.

Evet...Bir bahar  akşamıydı ve  ’Bir bahar akşamı rastladım size. Sevinçli bir telaş içindeydiniz.’ 

Otobüs daha birinci durakta durmuştu ki bir dilber-i rânâ, te’sir etti acayip şekilde bana. ‘’Yine bir günihal aldı bu gönlümü. Sim ten, gonca fem.’’ of anam of...Of ki offff. ‘’Bir of çeksem karşıki dağlar yıkılır.’’  Mübarek Yüce Rabbim tarafında özel olarak imal edilmiş sanki.

‘’Gülünce gözlerinin içi gülüyor.’’  Gözümü ondan alamıyorum ve de yalvarıyorum Rabbime ’ Ne olursun Allah’ım benim yanıma otursun’. İlk kez bir duama bu kadar acil cevap geliyor. ’O gül endam bir ipek şala bürünsün yürüsün. gelip tam da yanımdaki boş yere oturuyor. ’Gönlüme gir, doğ güneşim’ diyorum kendi kendime.

O Güzeller güzeli kız yanıma oturduktan sonra yavaş yavaş gözleri süzülmeye ve başı öne doğru eğilmeye başlıyor Belli ki çok yorgun ’Başın öne eğilmesin, aldırma gönül aldırma ’ diyorum.

Aman ya Rabbim o ne güzel sapsarı saçlar. ’Sarı saçlarını deli gönlüme, bağlamışlar çözülmüyor Mihriban’ Adı Mihriban olabilir mi? Ya kirpiklere ne demeli? Gel de çağlama ’Kirpiklerin ok ok eyle. Vur sineme öldür beni’ diye.

Başı iyice öne eğiliyor. Gözlerini tamamen kapadı. ’Uykuda mısın sevgili yârim ?’ Hafif bir dirsek dokunuşu yapıyorum. Gözlerini açıyor.

-Çok uykunuz var galiba?
-Hıııı
-Nereye gidiyorsunuz?
-Ümraniye’ye?
-Hımmm çok güzel. Ben de oraya gidiyorum. Adınız ne?
-Mehtap

Diyor ve tekrar uyumaya başlıyor. Şoföre sesleniyorum:

Aheste çek kürekleri Mehtap uyanmasın.

Şoför sövüyor bana galiba ama sanki ’Merak etme abi 
‘’Biz Heybeli’de her gece mehtaba çıkardık.’’ demiş gibi geliyor.

Ah be Mehtap 
’Benzemez kimse sana tavrına kurban olayım. ‘’Resmen bir görüşte aşık oldum kıza. ‘’Seviyorum işte var mı diyeceğiniz?’’

Otobüse bindiğimizden beri öne öne doğru giden Mehtap’ın başı bu sefer yaya yana doğru kaymaya başlıyor. Yani tam benim omuzuma doğru. ’Geçmesin günümüz sevdiğim yasla. O güzel başını göğsüme yasla’ diyorum. O da beni duyuyor adeta ve başı artık omuzumla göğsüm arasında bir noktada. Kızcağız resmen göğsümde uyuyor.

Ömrü hayatımda ilk kez bir yabancı benim göğsümde uyuyor resmen. Kıpırdasam bir dert. Millet tacizci sanacak. Kıpırdamasam içimdeki kıpırdanmalara nasıl engel olacağım onun derdi var. Öylece heykel gibi oturuyorum ya bu sefer de Emel Sayın sanki kulağımın dibinden bağırıyor ’ Mum gibi durma öyle...’ İyi de ben
bir yaşlı kurt ( Bazıları kart da diyor ) o ise daha kuzu. Bu sefer sol taraftan şeytan da karışıyor muhabbete ’ Gönül oyunu bu. Çarpar adamı. Yaşa maşa bakmaz gönül oyunu ’ diyor.

’Bu ne sevgi ah...Bu ne ızdırap’ 
Of ülen offfff. 
‘’Batsın bu dünya’’

‘’Uzun ince bir yoldayım.’’ Gidiyorum gece gece. Derken ‘’Yaban gülüm çalı kuşum’’ uyanıyor.

-Çok afedersin amca seni baya
ğı rahatsız ettim galiba. Çok özür dilerim.

Başımdan aşağı bir kova soğuk su dökülüyor adeta. Amca ha? Amca...

‘’Artık sevmeyeceğim. Bütün kabahat benim’’ ve dahi ‘’Ölürsem kabrime gelme istemem..’’

Belediye  otobüsünde kasetçalar mı  var  yoksa  bana    öyle  geliyor?  Tam  o  anda  kulaklarımda  Zeki  Müren’in  sesi:


Mevsimlerden ilkbaharken
Gönüllere aşk dolarken
Sevenler hep eş ararken
Neden benden kaçıverdin

Seni sordum yıldızlara
Seni sordum yalnızlara
Seni sordum kuşlara
Ucan kuşlara

Hani beni seviyordun
Yalnız benle gülüyordun
Yokluğumda özlüyordun
Neden benden bıkıverdin

Leylaklarla acıyordun
Mutluluklar saçıyordun
Seni sevdim biliyordun
Neden bana küsüverdin

İsmini hep anar oldum
Hiç dinmeyen acı duydum
Gidişinle harap oldum
Neden benden kaçıverdin

&autoplay=1" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen>
( Bir Bahar Akşamı Rastladım Size. başlıklı yazı Sami Biber tarafından 4.01.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.