YAKACIK  KÖYÜNDEN  AYRI          

     BİR YILBAŞI  DAHA  GEÇTİ

 

   Ahmet AYAZ

Ahmet AYAZ

Gaziantep Güneş Gazetesi 3 ocak 2023

……………………………………….

 

       Geçen zamanın azizliği, bütün güzel günleri, gerilerde bıraktırdı. Yakacık Köyünden ayrı, bir yılbaşı daha geçti. Ne babam, ne annem, ne anne annem, ne de bir sofrada çorba içtiğimiz, can kardeşlerimden Rahmetli Abuzer, Şevki, Hasan var. “Sen benim oğlum sayılırsın. Çünkü adımı taşıyorsun” diyen (Ahmet İspir) Ahmet Kiya,” Hey Köroğlan nerelerdesin? Dostuna düşman bakışlı” diye bana seslenen, Batallı Mehmet Özdemir Amca da yoktur.  Şair yüreği bu, yine gözlerim yaşardı. Okula giderken, elime zeytin sıkması tutturan  Ayşe Özdemir Ablam. Nerelerdesin?  Her zaman olduğu gibi, seni bugünde rahmet ile anıyorum. Sevenlerimden, sevdiklerimden ayrı olarak. Oğuzeli’nin Yakacık (Zıranba ) Köyündeki rahmetli babam Halaf Ayaz’ın  teyzesi oğlu Kör Davut,  Ne de  Kör Davut’un,  Kahvesi var şimdi. Ne de teyzem oğullarından Ali Bekir Şahinler,  dayımın oğlu  Cimo Şahin  var. Nerede Yüzük Oyunları? Öyle bir rüzgar esti ki, kader mi? Kısmet mi? Onu da bilemiyorum. Arkadaşlarımızdan ayrı düştük, her birimiz  bir taraftayız şimdi. Mehmet Şevket İspir Ankara’da, Burhan Özdemir Almanya’da. Tek tek saymakla bitmez ki sevenlerim ve  sevdiklerim. Nerede Zeki Müren’in özel yılbaşı  programı?  Geriye dönüş olsa da, Rahmetli Bilal Kurt “Biz beş kardeş idik de, kaldık dördümüz, İzmir de yatıyor asıl kurdumuz”  Hanifi Balta, Urfa Hoyratı ile, Ya Cuma Salman! “Sarı çiçek de mor menekşe  zamanı, Şimdi geldi de kavuşmanın zamanı ” diye seslenseler diyorum. Acaba bir bardak papazkarasını içmeden. efkarlanır mıyım? Yoksa efkarım mı dağılır?  Onu da bilemiyorum. Hafızamdaki güzel günleri ve köyümün güzel insanlarını hatırlamaya çalışıyorum.  Postacı Cuma Kurt Ağabeyim, Alov Hüseyin İnci, İmam Hüseyin Şahin Amca, Kamil Cuma İnci ve bir çokları ile Rahmetli İmam Hüseyin Şahin  Amcanın odasındaki yüzük oyunu, kesilen hindi, önümüze açılan sofranın kokusu, espriler, gülden de  güzel, gülücükler  kaldı hayal dünyamda. Gayemiz yemek içmek değildi. Ancak hoş sohbet içinde bir yılbaşı geçirmekti. Burada Gazi Şehrimizin dışında olan manevi Ağabeyim Zıraat Bankası Emekli Müdürü  Mehmet Kont’u da,  anmadan geçemeyeceğim. Ayrıca Antalya’da bulunan Emekli Hakimimiz Rasim Kont, Musa Kurt, Cumali Düvere de, yeni yılda sağlık ve mutluluklar diliyorum.  Yeni  yılda köyümün ölenlerine rahmet, yaşayanlarına  sağlık, mutluluk ve barış içinde bir yaşam dilerken, Yakacık’tan bütün okurlarıma, 2  Mustafa  Bozgeyik, Müslüm Bozgeyik, Yusuf Şahinler, İlhan Yazgan,  Mustafa Kurt, Osman İnci, Emine Şahan, Ayşe İnci, Özlem Bozgeyik,  Gülşen Ebru Şahinler, Yasemin Bıçakçı, Sohbet Kont Tavuz  başta olmak üzere, 1958 yılında “pek iyi” derece ile mezun olduğum, Yakacık Köyü İlkokulu öğretmenleri ve öğrencilerine  2023 yılının hayırlı ve uğurlu olmasını diliyorum.

( Yakacık Köyünden Ayrı Bir Yılbaşı Daha Geçti başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 2.01.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.