BİR CİNAYET...
Faili için bir cinayet ,bir isletmedir..Silahın tedariki,kurşunların temini, atıs talimi, kurbanın rutin hareketleri,olay yerini terk ve delilleri yok etme işletmenin sermayesini olustur..
Kimisi için gece kondu mahallesindeki tek gözlü bakkal işletmesi gibidir.. Sabahlayın acarsin dükkanı rafın hangi sırasında kac adet malının kaldığını bilirsin..Ne zaman pazarlamacı gelecek ve ne zaman malı alacağını  bilirsin..
Tek kişilik cinayet gibi kendini bilen,hesabı ne zaman kesecegini bilir..Kader kurbanı olmasın diyen;
- Akıllı olan, sarhoş olmadan masadan kalkar,
-Her adamdan oturup içmez,
-Silah almaz,silah taşımaz.. 
Çünkü rafda kac tane malı kaldığını bilir..
Bazı cinayetlerse,faili icin  seyyar satıcılar işletmesi gibidir..Seyyar satıcı Günlük bulur,günlük yasar.Stok maliyeti ,kira gibi genel giderleri olmaz.İşletme sermayesi bile yoktur.Malı olan onu bulur ,"sat malımı" der..Buldukça satar.. Pekmezcinin pekmezini ,yagcinin yağını ,balcının balını satar..
Alakasız cinayet isleyenler, tetikciden öteye gidemeyen her an yolunu değiştiren bu seyyar gibidirler.Bazen trafikte karşınıza çıkar.Sürer vurur,İçer vurur,s*ker vurur..Deli deliyi görünce sopasını gizler..Deli değilsen muhatap olusturmayacaksın kendine..
Düser cezaevine girer, yeniden çıkar ,yeniden vurur.Dışarı hayata da pek adapte olamazlar. İçeride krallık, dışarıdaki sünepe hayata ,yok hayata  hep rest çekerler.. İcerinin kendi nizamın da cinayet islemenin, cezasının ağırlığının bir ağırlığı vardır..Bu ağırlık tetikcinin keyif kaynağıdır. Tesadüfü veya zincirleme de olsa bağımsız yönü itibari ile  tek eylemli olarak adli arsivlere kaydı düşer.. 
Bazı cinayetler vardır ki zincir marketler gibi dir..Malı alanla tezgahtar ve depoya dizen birbirini tanımaz..Patronun bile bunlardan haberi yoktur..Patron sadece ciroyu, gider hareketlerini ve personeli de  muhasebe kaydı olarak bilir..Kendisine karşı olabilecek bir hareket olamayacağı gibi işletme bütünlüğü ve ruhuna aykırı bir  eylemin failinin de kaydı  hemen düşer ve hesabı kesilir,işten atılır...
TC de 1960  yılından sonrası ortaya çıkan ihtilaller silsilesi 1990 yılından sonra ortaya çıkan fakat kendi ülkelerinde zaten var olan dev zincir marketlerin yöntemini alarak ABD menşeili olarak icraatlere girişmiştir..12 Eylül 1980 tarihinden sonra 
1993 yılında sayıları yılda 500.e varan faili meçhul cinayetler 2011 yılına kadar.11.000 lere ulaşmıştır.. 
Parti Genel Başkanları, TSK nin bir kısım kurmay kadrosu ve akademisyenler zincir market yöntemi ile havaleli ve imzalı şekilde infazlar gerçekleştirilmiştir.. Bu yöntemde bizzat.eylemi yapanlarda kurban edilerek zincirde bakla.eksiltmek sureti ile yukarı doğru giden istikamet engellenmiş ve asıl faili örtüleme gerçekleştirilmiştir.. 
TC de bir cinayet işlemişse önce bunun röntgeni çekip,10 yıl sonraki şartlarda göz önüne alınarak bunun bir seyyar satıcı mı,gece kondu bakkalı mi yoksa.zincir market isimi olduğunun tesbitlemesi yapılmalıdır.. Bu tesbitleme sonrasi gecekondu ve seyyar isi ise aşağıdan yukari gidilerek faili meçhul olsa bile cinayet çözülür.. Eger zincir market isi ise çözümleme isine yukarıdan aşağıya inilerek yapılmalıdır.. 
SİNAN ATEŞ cinayeti kafasına sıkılmak, yıl başı mesajı gibi yada hesap kapamak gibi  işlenmiş bir cinayettir..Hem hedefin hem de failin hareketli olmasi münasebeti ile tam kafaya hedef gözeterek sıkmak bir profesyonel seçimi gösterir.. Dun eski ocak genel başkanı Muhsin yazicioglu cinayetini bize kaza diye yutturanlar bakalim önce donem ocak genel başkanının cinayetini ne diye yutturacaklar?

Torun Halili
( Bir Cinayet başlıklı yazı HALİLİ tarafından 1.01.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.