Öncelikle hayırlı olsun demekle başlamak istiyorum.Günlerdir beklenen açıklama geldi ve birçok  genç arkadaşımız emekli olmayı haketti tabi biraz zorlu oldu arap saçına dönmüştü bir zamanlar.

Neden şimdi çıkartıldı bu yasa şöyle dursun,siyasetin konusuna giriyor bu alan,ben daha çok sosyal yaşama nasıl etkisi olacak onun üzerinde durmak istiyorum.Her ne kadar emekli olabilmenin şartları maddeler halinde açıklanmış olsa da,sabahın erken saatlerinden itibaren  ssk binalarının önünde uzun kuyruklar oluşmuş,merak ediyor halkımız  ve emekli olacağından  emin olmak istiyor.Yani kırk-belki daha az-yaşında emekli olmak hem kulağa hoş geliyor hem de şaşırtıyor.

Başta eniştem olmak üzere tüm arkadaşlarıma,akrabalarıma ve ustalarıma hayırlı olsun,aileleriyle beraber huzur içinde,bu emeklilik hayatının tadını çıkarmalarını dilerim ve darısı bizim başımıza diyelim.

Niye mi?

Belli olmaz,bir daha ki  seçimlere bir yasa çıkar,bizler de kavuşuruz bu hayale.İmkansız mı,hayır.Olabilir mi,siyasette her şey olur.

Peki,emekli olunca  tüm sıkıntılar bitiyor mu?Kesinlikle hayır bilakis katlanıyor.

"Emekliyim emekliyerek yaşıyoruz."diyen amcaların durumu ne olacak,onların maaşlarında bir  düzenleme yapılacak mı?

Tüm emeklilerin maaşları en az  asgari  ücret  olur mu,çoğu kimsenin beklentisi bu yönde.

İlerleyen dönemlerde işsizlik  artar mı?Bunu şunun için söylüyorum,bazı işletmelerin tercihi zaten  emekli çalıştırmaktı pirim yatırmamak için, yirmi yaşındaki deneyimsiz genci mi alacak yoksa kırk beş yaşındaki  deneyimli,emekli genci mi alacak işe,tercihi ikincisi olacak mantıken.

En çok bu sistem,hazineye yük getireceği için tartışılıyordu öyle ki boşanmalara etkisi olur mu,olabilir.

Bankalar kredi verme yarışına girer mi,girer.

Promosyon rekabeti canlanır mı,canlanır.

5000 pirim gün sayısı ile emekli olunurken 7000 pirimi bekleyenler gündeme gelir mi,gelir.

Peki bütün bunlar tüketici toplum olmamızı bir nebze körükler mi, körükler.

Haydi biraz da ironi yapalım:

"Emekli olunca köyüme dönüp kedi-köpek,koyun-kuzu yetiştireceğim bu şehrin gürültüsünden de kokusundan da bıktım."diyenler biletlerinizi hazırlayın.

"Emekli koca arıyorum,"diyen kadınlar,artık gözünüz aydın,elinizi çabuk tutun.

"Emekli olunca namaza başlayıp Hacc'a gideceğim."diyenler camide sizleri bekliyoruz.

"Emekli olunca el işinde çalışmayacağım  kendi iş yerimi açacağım."diyenler serbest piyasaya hoş geldiniz.

"İlk emeklilik maaşımı yoksullara dağıtacağım."diyenler,cömertliğinizi gösterme sırası şimdi sizde.
( Hayırlı Olsun başlıklı yazı berberce tarafından 29.12.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.