"Bunların iyisi olmaz."

Bir toplantı esnasında söylemişti,sözde,iletişim uzmanı gelecek ve sırayla  tüm departmanlara ders verecekti böylelikle yerli olsun yabancı olsun tüm müşteriler bize ne sorarlarsa tek kelime diyecektik:"memnuniyetle".
Bunu slogan haline getirip aklınca pirim yapacaktı,yapamadı.

O halde,ben de,memnuniyetle şunları yazabilirim onlar hakkında:

1.Hovarda olurlar.

2.Kumarbaz olurlar.

3.İçki ve rüşvete düşkündürler.

4.Hiyarşi sistemini benimserler ancak bunun temelini yalan,yalakalık ve menfaat üzerine  kurarlar.

5.Aile düzenleri  yoktur varsa da sorunludur.

6.Kendilerine hizmet ettirmeyi hüner bilirler.

7.Koltuğun gizemine kapılıp  kişilik değiştirirler.

8.Kayırmacı olurlar,hem adam kayırırlar hem de işletmenin mallarını.

9.Önemli olanın zirveye çıkmak değil zirvede kalmak olduğunu bilmezler,yer yer aşağılama,suçlama ve dışlama komplekslerine kapılırlar.

10.Genellikle  obsesif (takıntı) hastalığına yakalanırlar.

11.Onlar için her şey mübahken  personeller için günahtır.

Yaklaşık on beş yıldır turizm sektöründeyim tanıdığım aşçıbaşlarının yarısından fazlasında bu özellikler mevcut,eğer aksini iddia eden varsa gelsin yüzüme tükürsün!

Onun gözünde Döndü hanım,herşeyi bilen duayen bir şefti,yanlış yapmazdı,eğer büfede bir sorun varsa asistanların  suçuydu çünkü  asistanlar  becereksiz,avare,suratsız ve gevezeydi.Bizim basit hatalarımızı pireyi deve yaparken,Döndü hanımın  yaptığı hataları görmezden gelirdi.

Verdiği kararlarda  aceleci davranır bu yüzden verdiği bazı kararlardan  geri adım atmak zorunda kalırdı.Dün "ak"dediğine bugün "kara"diyebiliyordu mesala.

"Gidene bay bay etmesini çok severim."diyordu,eminim dün timsah gözyaşı dökenler bugün sevinçten uçuyorlardır.

Yolun açık olsun Ali usta,hakkım varsa helal olsun,inşallah hayatında imanlı,vicdanlı patronlar  ve personellerle  karşılaşırsın.

Seni asla unutmayacağım,küçük bir tartışmadan ve yanlış anlaşılmaktan dolayı,beni işten kovan ilk aşçıbaşısın.


( Memnuniyetle başlıklı yazı berberce tarafından 21.12.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.