"Aşk,dünyanın en  tatlı mutluluğu ile en derin acısından yaratılmıştır." Bailey.

"Aşk her şeyin başlangıcı,ortası ve sonudur."La Cordaire.

"Aşkı anlatabilmek,yeryüzünde var olan dillerden  başka bir dil ister." Eugene Delacroix.

"Ayrılık aşkı keskinleştirir,beraberlik güçlendirir." Thomas Fuller.

"Dünyada aşkın,aşıkları şair yapmadığï hiçbir yer yoktur." Voltaire.

"Yaşınız sizi aşktan korumaz ama aşk bir dereceye kadar yaşlılıktan korur." Jean Moreau.

"Aşk,gözle değil ruhla görür." Shakespeare.

"Sevgi,bizi zamanın yıkımından koruyan yıkılmaz bir kaledir." Costance Foster.

"Aşkın ilk soluğu mantığın son soluğudur." Antoine Bret.

"Aşk bıkılmayandır.Her şeyden bıkılabilir ama aşktan ...Hayır." Duclos.

"Aşk bir tablodur,onu doğa çizmiş ve hayal süslemiştir." Voltaire.

"İnsan sevmeye başladı mı,yaşamaya da başlar."Madame De Scudery.

"Aşk bir seçimdir,basit ya da mutlaka mantıklı bir seçim değil." Carter Heyward.

"Aşk bir kum saati gibidir; kalp dolarken beyin boşalır." Jules Renard.

"Aşk konusunda yanlış seçimden söz etmek hatalıdır,zaten seçim varsa o yanlıştır." Marcel Proust.

"İnsan,kalbindeki gerçek aşk dört nala giden bir at gibidir;ne dizginden anlar ne de söz dinler." Konfüçyüs.

"Aynı dili konuşanlar değil,aynı duyguyu paylaşanlar anlaşabilir." Mevlana.

"Aşk,karşılıklı geçip birbirlerinin gözünün içine bakmak değil,el ele verip ileride aynı noktaya bakmak ve yine el ele o noktaya doğru ilerlemektir." Saint Exupery.

"Aşk,bir ideale ulaşabilmek için ruhun kanatlanmasıdır." Moupassant.

"Aşk,bir kez ayaklar altında çiğnendikten sonra bir daha doğrulamayacak kadar nazik bir çiçektir." George Sand.

"Aşk, çılgınlık değilse aşk değildir." Barca

"Aşk,deniz meltemleri gibidir;sesini duyarız,nereden nereye gittiğini kestiremeyiz." Borne.

"Aşk,yepyeni kalabilen eski bir masaldır." H.Heine.

"Aşk,köprü kurmaktır,insanlar köprü  kuracaklarına duvar ördükleri için yalnız kalırlar." Newton.

"Aşk mutluluğunu evlendikten sonra da sürdürebilseydik,dünya cennet olurdu." J.J.Rousseau.

"Erkekler kadınların ilk aşkı, kadınlar da erkeklerin son aşkı olmak isterler." Oscar Wilde.

"Tek bir kişiyi özlersiniz  ve her yer ıssız gelir." Lamartine.

"Sevmesini bilirsek,başkalarına acı vermeyi  unuturuz."Friedrich Nietzsche.

"Güzel olan sevgili değil,sevgili olan güzeldir." Tolstoy.

"Aşk,iki iken bir olmak demektir." Victor Hugo.

"İnsanların birbirlerini tanıması için en iyi zaman,ayrılmalarına en yakın zamandır." Dostoyevski.

"Hiç kimse uzun süre evli kalmadıkça  gerçek aşkın ne olduğunu anlayamaz." Mark Twain.

"Aşk,çoşku ve tutku olduktan sonra insan hiç sarsılmaz;bunlar olmayınca yaşam neye yarar?" Stendal.

" İnsanlar ne kadar büyük ruhlu olursa,aşkı o kadar derin bir şekilde duyar."Leornardo da Vinci.

"Şairler,aşka yardım ve yataklıktan yargılanır."
"Kalbin çöle döndükçe,yaşadığın her aşk erozyona uğrayacaktır."Kahraman  Tazeoğlu.

Bu ve bunun gibi nice güzel sözlerin ardından bize bir şey söylemek düşmez,aşk;insanoğlunun hem cesareti hem üreyebilme nedeni hem de rezilliği olmuştur ve kesin bir tanımı olmamakla beraber,' anlatılmaz yaşanır'demek bence en doğrusu olacak,aşkın gizemini ve sihrini koruyacaktır. Öyle ki:

Aşk bir rüyadır,bazen uyanmak istemediğimiz bazen hiç görmek istemediğimiz.

Aşk;tüm duyguların kaynağı,yaşanmışlıkların kralı,yaşanmamışlıkların ise pişmanlık ile hüsranıdır.

Aşk,gökyüzündeki yıldızları seyrederken uçuruma yuvarlanıvermektir.

Aşk,zifiri karanlıkta mavi boncuk  aramak gibidir.

Aşk bir yatırımdır fakat  acı ile gözyaşı hibesidir.

Aşk var ya aşk,samanlıkta iğne aramak gibidir kısacası.

Hayat,kendi hatalarımızdan ders alacak kadar uzun olmadığı için başkalarının hayatlarından dersler çıkarmalı ve onların hayata dair her sözlerine kulak asmamız, bizim en büyük kazancımız olacaktır:atasözlerine ,deyimlere ve vecizelere.


( Aşk Var Ya Aşk başlıklı yazı berberce tarafından 19.12.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.