Buradan itibaren konuya az ara vereceğim. Kopya yapıları anlayabilmek için geri bağlanım bilgilerimize başvuracağız. Geri bağlanım bilgilerimiz üzerinde temel bir çıkış noktasının senkronizasyonunu oluşacağız.

 

Geri bağlanım bilgilerimiz içinde entropi, entropi artışı, entropi azalması, düzenli yapı, işlev durum gibi kavramlar üzerinde ortak bir mantık birliği anlayışı ortaya koyacağız. Böylece hep birlikte adım adım evrenin kendi kendisini organize etmesini kavramağa çalışacağız.

 

Entropi; sıcaklık, hareket, enerji akışı demek. Entropi; sıcaklığın, ısının yani termodinamiğin bilgisi demek. Sıcaklık entropisi, sıcaklığı en fazla olan durumdan sıcaklığı en az olan soğuk duruma doğru akar.  Evrensel entropi 10³² Kelvin’den 0 Kelvin’e doğrudur.

 

Sıcak-soğuk karışımında oluşan bir entropik durum dengedir. Dengedeki durumlar içinde kendi kendisine hareket, iş yapar bir enerji durumu olmayacağı nedenle, entropi akışı bir süre durur.

 

Kısacası evrendeki yüksek entropi nedenle sıcaktan soğuğa doğru akan bir entropi vardır. Yine evrende yüksek alanlı yüksek bir elektrik yükü gerilimi nedenle entropi yüksek potansiyelden düşük potansiyele dorudur.

 

Entropi yüksek frekanslı renkten düşük frekanslı renk potansiyeline doğrudur. Entropi akışını yapan entropi olgu ve olaylarıyla her şey vardır. Örneğin bu nedenle yaş olan kurur. Kuru olan da yaşarır.

 

Genel bağıntılı durumda evrendeki yüksek entropi içinde her şey, düşük ve en az entropi duruma doğru yokuş aşağı bir “entropi artışı” içindedir.

 

Evren içinde “dağa tırmanmamız” gibi entropiyi tersyüz eden “özel bağıntılı” durumlar vardır. Dağ eğiminin donmuş bir entropisi vardır. Siz dağ eğiminin entropisini yenecek bir enerji harcamakla dağa çıkarsınız.  

 

Bu durumda sizin dağa tırmanmanız entropinin sıcaktan soğuğa doğru olan yön akımına aykırı bir durum gibi görünür. Ya da sizin dağa tırmanmanız entropi nedenle her şey yokuş aşağıdır türü söylemelere aykırı gibi görünür.

 

Oysa evrensel entropi karşısında özel durumlar içinde sizin dağa tırmanmanız, entropinin bu iki kuralını ve evrensel entropiyi ihlal etmez. Edemez de. 

 

Evrendeki artan entropi ve yokuş aşağı olan entropi herhangi bir zamanda ve ileride olmak zorunda. Yani artan entropi 10 üssü 123 yıl gibi bir gelecek içinde olacaktır. Bunun 10 üssü 103 yılı geçmiştir.  Entropinin akış yönü zamanın da yönünü gösterir.

( Kopya Yapılar 3 başlıklı yazı Uraz Bayram tarafından 28.11.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.