Çocuklarda teknoloji kullanımını yönetmek mühim bir meseledir. Çünkü bu süreçte sık sık kendimizle karşı karşıya geliriz. Evlatlarımız bizim aynalarımızdır. Davranışlarında bizi aynalarlar. Şekil olarak sizi telefon yada bilgisayar başında gören çocuğunuzu içerik olarak bilgilendirmezseniz o şekli kendi erişebildikleri ile doldurur ne yazık ki. İletişim her şeydir.  Bir iş için teknolojinin başındaysak bunu ona geçiştirmeden güzelce anlatmalıyız. Merak ettiği soruları geçiştirmeden cevaplamalıyız. Teknolojiyi nasıl doğru kullanacağını ona yaşatmalıyız. Bir bilgiye ulaşmak istediğinde nerden ve nasıl ulaşabileceğini yaşatmalıyız. Sonrasında yaşamak istemeyeceklerimiz için yapmalıyız bunları. Yararı zararı konuşmalı, kendisini ifade etmesine izin vermeliyiz. Film, müzik ve edebiyat gibi alanlarda ilgisini çekebilecek kaliteli içeriklerle, kaynaklarla tanıştırmalıyız. Bir kültür oluşturmasına ortam tanımalıyız ki çevresindeki kirliliklere karşı seçici olsun. Unutmayalım ki biz elimizin, kalbimizin, beynimizin onların yanında olduğunu hissettirirsek masanın üzerinde duran telefon yada bilgisayara öcü gibi bakmaya gerek kalmaz.

 

( Teknoloji Öcü Değil Sakınma başlıklı yazı düşünen tarafından 24.11.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.