Carpim Tablosunda Yapay Zeka Caginin
Herseyde tükettigi kadar üretenler hayatin sözünü özünü yazisini ve yazgisini öncülleyen motorige sahiptirler ya..kesifler ve kesiflerle beraberinde gelen HOGOMONYACI yayilmacilik; ardindan gelen sanayi ve endüstrilesme seyir gidisatini tayin edip belirledigi sebebiyle KITA AVRUPASI genelinde Ingiliz MAGNA CARTA`sina Fransiz Ihtilali tüm zamanlari kökünden söküp degistiren ilim bilim sanat teknoloji caginin bir daha geri dönüsü olmayan süratine yetisilez hizli degisim dönüsümlerine fitiller yakti fabrikasyonculuk atesledi.
 
Taaa ki paradan para kazanma FINANS sektörünün hortlayip doyumsuz kanaatsiz NEO LIBERALLIGE herseyi degersizlestirerek ar damar catlakligi vampirlestikce vampirlesen mahlukluktan ve hayati ölü yatirimlara gömerek bütün alin teriyle dogma büyüme insan devri dolasimlarini sinirsiz sönsuz ütüp kandirmaya cellat canavar cok kazanmanin ENDÜSTRICiLIGiN  sanal dönüp dolasan kumarhane ve kerhane sahtekarligi ilan ve icat oluncaya kadar bu hassasiyet sürdü gitti.
 
Simdi artik sadece kümeler ve guruplara donunukca dükkan sahibi patron tanrilarca PROTESTLiGI dahi  raf ürün cesitliligine alip satan kaydiyla ciliz zayif kontrol edilebilir yakinligin buyuran aralikta sergileyip tutan, hicbir toplumsal itirazin kayda deger degistirip dönüstüren  etkisinin olmadigi ve toplum avlayip afyonlayan MEDYA KERHANECILIGi  vasitasiyla ortaya yayilan dertli kaygili cigligi carcabuk etkisiz islevsiz kilarak, kullanisli verimliligin korkuyu yoksullugu sefilligi  sinirsiz sorgusuz tüketime dair gönüllü yasayip tasimanin kulu kölesi yapan; SARI YELEKLi`lerde söndü ve sustu kaldi  Yapay Zeka cagi tezgahinda carpim tablosu gömülü dünya devran.
 
MAGNA KARTA ve FRANSIZ iHTILALi Esitlik, Özgürlük ve Kardeslik ilkesiyle dil din irk ayrimi omaksizin SOSYAL DEVLET sorumlugunu AKLIN ve BiLiMiN herkese saglayacagi ve bütün sahsi cikarciligi soran sorgulayan; paylasimin mutluluk dengine satinalma gücüyle huzuru sagligi refahi sevgiyi saygiyi sanati  bütün deger onur vicdan fedakarlik cesaret itibarda toplayayip koruyup kucaklayarak hakki hukuku ve INSANLIGI önceleyen baglayici kanun kurallar duyarliliginin GÜCLER AYRILIGI yol ve yordami sadece Kita Avrupa`sinda kalmayip önlenemez canliligi ve coskusuyla  tüm dünyi sardi kucakladiydi.
 
ALTMIS SEKiZLER gibi dönem ve kusaklarda sanayi toplumlarinin tüm bilinmez hazirliksiz yakalayan  cözümsüz iltihap  saplantilarina kaynagindan koparak tüm dünyaya ayni etkiyle yayilan nazik vuruslu dokunuslardi. Cünkü dünyanin neresinde kim nasil nerden hangi kisilik kültür ve kimlikte olursa olsun, insan kalbinde herkes, tüm ihtiyac ve gerekleriyle dünya hayatinin bir ve beraberlik öznesiydi.
 
Ve en son SARI YELEKLiLER`le bir kez daha hic olmadigi kadar insan aklini hayalini beynini bilincini huyunu özünü dilini kimliligini sagligini hevesini saygisini evini yurdunu alistigi günes dogdugu gün baktigi ay beslendigi bag bahce toprak su …FINANS PIYASACISI herseyiyle haramilerin haydutlarin keyfi zevkine hic bir sorgulayici tepkisel refleksle karsilasmadan; buhrandan buhrana bogup öldüren tüketim piyasasininafyonunu aliskanligini ve algisini kendiliginden kabullenip tüketen kulluk köleligin MEDYA KERHANESiYLE cevrim carkini saglama alanlarin GLOBAL CEKMECESiNDE kilitlenip kaldi ölüsünü beraberinde yutup götüren INSANLIK CIGLIGI.  Yayilip yerlesemedigi sebeple de dünya yüzü görüp insanliga ulasamadi SANAYi ve TEKNOLOJi`ye lokomotiflik ettigi sebebiyle sömürdügü yeryüzü kitalarina erisim gücü her yerden daha öncelikli KITA AVRUPA turbo dinamigi.
 
Ve THOMAS GOTCHALK, özellikle ALMAN devlet televizyonlarindan kazandigi paranin üstüne taninip bilinen söhretin getirdigi, sonra sayisiz özel televizyonlara daha cokca kazanmaya hoplayip ziplayan reklamlar filimler vesairelerle, kumbaraya deftere sigmayan para bollugunu nerye harcayacagini hic bilemeyen dünyaca ünlülerin huyunu hareketini tekrar ederek modaya uyup kendine AMERiKA`da özel Ada alacak kadar WETTEN DASS; yani IDDAYA VAR MISIN programi calkaladi cevirdi. Iddaya giren her yarismaci heyecani yüksek akla hayale gelmedik pop starciligin seyrine-  EUROVIZYON kanaliyla Isvicre Avusturya Almanya toplumunu ekranlara cakip civileyerek – kilitlenenlere kendinden baska rakip tanimayan magazin popülerciligi ederken, yarisma sirasinda idda adranalini yüksek gösteriden düsüp yere cakilan biri ölümden zar zor dönmesine ragmen hayati boyunca felcli kalma kazasindan sonra, yemin billah tövbelerin tövbesi olsun kiiii diyerek bir daha asla dönmemeye televizyon sipiker veya sunuculugunu terkedip birakmisti güya GOTSCHALK THOMAS…
 
Sen öyle san..! Günümüz kisiligi karakteri termometre civasi kadar bile itibar görmeyen; insan akli beyni bilinci zekasi ve gözlemleriyle matrak gecip dalga gecip alay eden; söhretin servetin paranin güc ve irade sahibi oldugu zorla dayatmalarin tüm kötülükleri günahlari suclari sabikalari yalanlari hileleri  dolanlari kirlilikleri dayatma iradesiyle silip temize cekerek, tüm yasamsal degerlerin olumsuzuyla yer degismesine insanini salaga sayip  buyurdugu bozgunu zorla kabule müsteri kilan magazin kültürü ve  tüketim tezgahi vitrininden, durup dayanamadigi sürekli para getiren  kaynaga  dönüs yapmis da bile coktan, WETTEN DASS oynatip ziplatyor, lay lay lom sefasinda dünyasina uzak toplum gercekligine ilgisiz kayitsiz, Almanya dahil dünyanin orasinda burasinda mutsuzluk carpanlari cok sefillk yoksulluk savas gerilim bunalim hayat pahaliligi yüzde yüzü ezip sömürdügü insanlik inzivasina, sanki hic orali degilmis numarasiyla kendi benzerlerine vitrin modelinde GOTSCHALK THOMAS.
 
Seyfi Karaca………..Kasim / 22

( Carpim Tablosunda Yapay Zeka Caginin başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 22.11.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.