EYŞAN BİR KARA KIZ........



EYŞAN  bir dizinin kadın kahramanı…… hatırlayanlar bilir  ..ama bizim evde evimizin kara kızı…..

 

Bir sene önce Trabzon dönüşüydü… mutfakta yemek yapıyordum ..cılız ince bir miyav sessi kulakları tırmalarcasına ağlıyor feryat figan ediyordu … mahallemiz de  onlarca kedi ve kedi yavrusu olduğunu düşünürsek benim bu sese pekte itibar etmemem gerekiyordu onlardan biridir yine aç kalan bir kedi yavrusudur deyip dolaptan bir şeyler bulup oğlumla aşağıya yollamam gerekiyordu her zaman olduğu gibi onlar için mutlaka birkaç kap yemek ayarlar dışarıya bırakırdım.. ama bu farklıydı cılız bir sesti ama çok iç yakıcı ben buradayım ne olur yardım edin der gibiydi…büyük oğluma seslendim  inip aşağıya bakmasını bu bağıran kedi yavrusunun derdini anlamasını istedim elinde bir tas sütle indi …birkaç dakika sonra avuçlarında cılız kemikleri sayılan on, on beş günlük çirkin mi çirkin kara kuru bir kedi yavrusuyla geldi hani evlat olsa sevilmez denen cinsinden…kız arsız dedim bu ses senden mi çıkıyor gözleri çapaklı yüzüme bakıp aynı sessi çıkardı ..oğlum ne yapacağız der gibi yüzüme baktı dedim merdivenin  girişinde birkaç gün bakalım belli biri atmış oraya annesinden ayırmış memede ememiyor yaşaması zor  kendini toplarsa salarız karışır diğerlerinin arasına…. Öylede yaptık bir sandığa çul çaput koyduk şırıngayla ağzına süt sıktık kum koyduk ihtiyacı için beş gün on gün derken kara kız dediğimiz kedi yavrusu direndi hayata dört patisiyle tutundu . merdiven basamaklarını her gün çoğaltarak çıkmaya azmetti… 20 gün sonra en üst katta tamda kapının eşiğindeydi …o günlerde dönmem gerekti Trabzona.. eşim tamam bu kız kendini kurtardı salın bunu doğasına diyerek biz oradan ayrıldık …

Bir ay sonra telefonuma resimler düşmeye başladı bizim kara çirkin kız benim oturma odamda tamda koltuğun üstünde uyuyordu yavaş yavaş içimize kadar sızmayı başarmıştı demek…üstelikte çokta tatlı gözüküyordu … dedim oğlum baban öldürür….  adam titiz bir kediyle aynı evde yaşaması mümkün bile değil… annem biz dönmeden  sal sen onu kurban olayım …… yoksa kıyamette hazır ol…

Ben onu yıkadım aşılarını yaptırdım artık o senin kızın cevabı geldi…hem artık adı kara kız değil EYŞAN dedi….

 

Dönmemize yakın beni bir telaş aldı ..o uzun yol ikna çabaları,yazıklar,günahlar ama çokta sevimlilerle geçtti..bin bir türlü yalanda çabası..yok tüyü dökülmüyor ,yok tırmalamıyor,hiç zararı yok hem de aşısı olmuş kedi çok temiz hayvanmışlar….

 

Onunla ilk karşılaşmamız o şımarık hareketleri kucağımda dandini dandini dastanay la uyuması,yüzüme masum masum bakışı  o yine çirkindi  ama bana dünyanın en güzel kedisi pardon kızı gözüküyordu o artık kedi değildi çünkü: o aileden biri olu vermişti..eve kedi sokmam diyen ben içime sokuyordum artık onu.. eşim mi… küçük bir kıyametten sonra patlayan pandemiyle  evin içindeki tek neşe kaynağına hayır demedi ..arada bırakın şunu elinizden ,ellinizi yıkayın onu masadan indirin diye bağırdı bağırmasına ama eyşandı  bu sevdirdi kendini evde  dört kişi bir eyşanın peşindeydik… kız nerde nerde uyudu ne yedi ne içti bir fiil eyşanla yatar onunla kalkar olduk…ona kıyafetler dikiyor,örüyor resimler çekiyor insegramda paylaşıyordum  onun artık bir sayfası ve 900 takipcisi vardı …dünyamızın ortasına okadar hızlı girmiş ve o kadar çabuk kendini o dünyanın merkezi yapmıştık ki bir sene önce bunu bana söyleseler asla inanmazdım …büyük bir terapiydi o bana aileme….

Evine almaya kıyamet koparan eşim kıymetli arabasıyla iki defa Trabzon a bile götürmüştü onu…velhası kelam bu süreçte çıkan hastalığımda bana yaşam sevinci olan  ve hala dünyanın en güzel kızı olan eyşanım iyi ki varsın seni çok ama çok seviyorum seni ben doğurmadım ama olmayan kızımsın…. Şu an bir buçuk yaşındasın umarım uzun süre bizimle olur bizimle yaşlanırsın…

 

 

Gelelim bu hikayeyi niye anlatığıma  ben bu rahatsızlığa yakalanıp  onkoloji de ışın almaya başladığımda  doktorum  bana ilk şunu söyledi  bakımını üstlendiğiniz bir hayvanınız var mı… var dedim kızım var  birde yazları baktığım ortim var….çok şanslısın bu hastalığın yüzde ellisini atlatın… olmasaydı mutlaka bir hayvan bir dost edinmeni isteyecektim..en büyük terapi bu dedi….

Evet doktor tarafından da onaylanmıştı artık eyşan…..ben onun varlığının bir terapi olduğunu zaten çok öncelerinde anlamıştım..

Dostlar sizden ricam da bu sokaktaki canlara lütfen ve lütfen duyarsız kalmayın..yok pisler yok zararlı yok ısırır diye düşünmeyin sadece çocuğunuzu mutlu etmek yada zevkinizi yerine getirmek için petshoplar dan hayvan almayın  sokakta size ihtiyacı olan binlerce patili pati siz can var onlar yaşam savaşı veriyor bir çoğu da bu savaşı kaybediyor…hiçbir şey yapamıyorsanız bir kap aş bir kap su, soğuk havada barınma alanı  …hadi bunu da yapamıyorsunuz bari zarar vermeyin…..

Her hikayenin sonu eyşanın ki gibi olmuyor maalesef …eyşan şanslı bir kız…. Bende şanslıyım eyşanım var….

Can dostlarınızla huzurlu günler diliyorum…

 

.silgisizce

( Eyşan Bir Kara Kız.... başlıklı yazı SİLGİSİZce tarafından 26.01.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.